Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Bericht door Meisje1991 »

Jennifer19 schreef:ondanks de tegenslagen heb je wel geluk met je huisarts.
voor de rest wens ik je veel sterkte toe.

Groetjes Jennifer
Dank je :)
Ik besef ook dat ik geluk heb met mijn huisarts. Ik was en ben er erg blij om dat hij zo positief reageerde en mij wilde helpen :D
Daniéla schreef:Je zegt; " ze wil nog even wachten met medische behandeling. Ik moet eerst klaar zijn met de huidige school...", maar even daarvoor "De eis van een dagbesteding veranderde niet. Ik kreeg enkel de keuze erbij om van school af te gaan, mits..."

Vergis ik me nu of ...je huidige school zien zij toch ook als een 'dagbesteding'.??
Veronica schreef:En dat vind ik zo'n vage eis, school is dagbesteding.
Zoals eerder in dit topic geschreven, is de oorzaak van het niet mogen doorgaan naar medische behandeling zolang ik nog op de huidige school zit, omdat ik daar niet als vrouw heen mag.

Ik vond het daarom ook zo raar dat ze tegelijkertijd wel aangaf dat het belangrijk was voor het traject om op school te blijven. Maar dat laatste bleek dus op vreemde misverstanden te berusten, toen ik in april om uitleg vroeg.

Omdat het schooljaar vanaf toen nog maar hooguit 2 maanden duurde, wilde ik aanvankelijk nog "gebruikmaken" van de regel dat je pas na 3 maanden "om" hoeft te zijn na start van de medische behandeling, maar deze blijkt dus niet voor mij te gelden. Bij mij is het eerder andersom :|
Jeste schreef:Wat spannend, die aankomende afspraak in het ziekenhuis. Veel geluk!
Dank je :) Ik hoop dat er wat positiefs uit gaat komen :)
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Bericht door Claire »

JJ ik vind het altijd leuk om posts van je te lezen. je bent echt een enorme doorzetter!! Super hoor.
Maar ik vind die kw zo kw en mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar het voor staat?
Hoef je niet te vertellen hoor als je niet wil :)
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Bericht door Anon20180501 »

Hai JJ

Omdat je zei dat er van 'dusdanige ernstige pesterijen geen sprake meer was' ging ik er vanuit dat de school ingegrepen had en voor je veiligheid in kon staan.

Als het door je school nog steeds verboden is om als jezelf op school te verschijnen dan vind ik niet dat het VUmc je traject mag onderbreken want je voldoet aan hun eis van het hebben van 1 van de door hen genoemde verplichte dagbestedingen. Ze meten ook nog eens met 2 maten als ze in het geval van pre-op's wel eisen stellen aan de verschijningsvorm en in het geval van non-up's - die enkel komen voor een erkenning en deskundige-verklaring voor de wijzigingen in het GAB - niet.
Ik dacht dat ze het kortzichtige denken in binaire geslachten en de daarvan afgeleide verschijningsvormen hadden afgeleerd... :?
Bovendien zou het toch geen probleem moeten zijn dat je voorlopig op deze school nog even in de oude rol moet kruipen zolang je je buiten schooltijd maar wel presenteert als degene die je werkelijk bent... of ben ik nu gek?

Liefs Daniéla
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Bericht door Meisje1991 »

Claire schreef:JJ ik vind het altijd leuk om posts van je te lezen. je bent echt een enorme doorzetter!! Super hoor.
Maar ik vind die jj zo jj en mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar het voor staat?
Hoef je niet te vertellen hoor als je niet wil :)
Dank je :)

De letters "jj" zijn de voorletters van mijn jongensnaam (J J), "1991" is mijn geboortejaar :)
Ik ga het binnenkort wellicht om laten zetten naar Meisje1991 ;)
Daniéla schreef:Als het door je school nog steeds verboden is om als jezelf op school te verschijnen dan vind ik niet dat het VUmc je traject mag onderbreken want je voldoet aan hun eis van het hebben van 1 van de door hen genoemde verplichte dagbestedingen.
........
Bovendien zou het toch geen probleem moeten zijn dat je voorlopig op deze school nog even in de oude rol moet kruipen zolang je je buiten schooltijd maar wel presenteert als degene die je werkelijk bent... of ben ik nu gek?
Het VUmc vond alleen de weekenden blijkbaar niet voldoende. De psycholoog gaf aan eerst een tijdje voltijd vrouw zijn met de nadruk op de dagbesteding, daarna pas gaat ze overwegen of ik door mag :|
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Bericht door Anon20180501 »

Hai Meisje

Ik neem aan dat als de school je het niet verboden had en je veiligheid gewaarborgd je gewoon als jezelf naar school had gegaan... Dan is er toch sprake van overmacht die door hen aangegrepen/misbruikt wordt om je geheel onterecht in een uitzonderlijke positie te dwingen?
Als je verder - ook doordeweeks na schooltijd - sociaal/maatschappelijk prima functioneert in de door jou gewenste rol hebben ze volgens mij geen poot om op te staan.
Jouw algehele welzijn en gezondheid is hun voornaamste verantwoordelijkheid en hun taak deze te bewaken. Als hun eigen handelen deze ondermijnt of dreigt te gaan ondermijnen dan zijn ze echt verkeerd bezig.
Maar uit ervaring weet ik dat hun prioriteiten niet altijd overeenkomen met de wens en draagkracht van hun 'patiënten' en daar tegen ingaan niet geapprecieerd wordt en kan leiden tot afwijzing op afwijzing. Maar toch, laat je niet door hen ondersneeuwen en blijf doorpakken. Dat zouden ze toch ook moeten zien als gedrag, een karaktertrek, dat goed van pas komt als je transgender bent en bouwt aan je toekomst.

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Bericht door Claire »

Meisje1991 schreef:
Claire schreef:JJ ik vind het altijd leuk om posts van je te lezen. je bent echt een enorme doorzetter!! Super hoor.
Maar ik vind die jj zo jj en mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar het voor staat?
Hoef je niet te vertellen hoor als je niet wil :)
Dank je :)

De letters "jj" zijn de voorletters van mijn jongensnaam (J Ji), "1991" is mijn geboortejaar :)
Ik ga het binnenkort wellicht om laten zetten naar Meisje1991 ;)
Daniéla schreef:Als het door je school nog steeds verboden is om als jezelf op school te verschijnen dan vind ik niet dat het VUmc je traject mag onderbreken want je voldoet aan hun eis van het hebben van 1 van de door hen genoemde verplichte dagbestedingen.
........
Bovendien zou het toch geen probleem moeten zijn dat je voorlopig op deze school nog even in de oude rol moet kruipen zolang je je buiten schooltijd maar wel presenteert als degene die je werkelijk bent... of ben ik nu gek?
Het VUmc vond alleen de weekenden blijkbaar niet voldoende. De psycholoog gaf aan eerst een tijdje voltijd vrouw zijn met de nadruk op de dagbesteding, daarna pas gaat ze overwegen of ik door mag :|
Meisje wat een mooie naam!! Mogen we je al zo noemen?
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Bericht door Meisje1991 »

Daniéla schreef:Hai Meisje

Ik neem aan dat als de school je het niet verboden had en je veiligheid gewaarborgd je gewoon als jezelf naar school had gegaan... Dan is er toch sprake van overmacht die door hen aangegrepen/misbruikt wordt om je geheel onterecht in een uitzonderlijke positie te dwingen?
Als je verder - ook doordeweeks na schooltijd - sociaal/maatschappelijk prima functioneert in de door jou gewenste rol hebben ze volgens mij geen poot om op te staan.
Jouw algehele welzijn en gezondheid is hun voornaamste verantwoordelijkheid en hun taak deze te bewaken. Als hun eigen handelen deze ondermijnt of dreigt te gaan ondermijnen dan zijn ze echt verkeerd bezig.
Maar uit ervaring weet ik dat hun prioriteiten niet altijd overeenkomen met de wens en draagkracht van hun 'patiënten' en daar tegen ingaan niet geapprecieerd wordt en kan leiden tot afwijzing op afwijzing. Maar toch, laat je niet door hen ondersneeuwen en blijf doorpakken. Dat zouden ze toch ook moeten zien als gedrag, een karaktertrek, dat goed van pas komt als je transgender bent en bouwt aan je toekomst.

Liefs Daniéla
Ik vind het eigenlijk ook onterecht, maar het heeft niet het gewenste effect als ik er tegenin ga, het maakt het traject niet sneller. Ik had bij de vorige psycholoog wel voorzichtig aangegeven het er niet mee eens te zijn, dat leek haar weinig uit te maken.

Ze vinden school een te groot deel uitmaken van de totale week. Het is namelijk normaal gesproken echt van 's ochtends vroeg tot vlak voor etenstijd weer thuis. Dus geen andere activiteiten meer na schooltijd waar ik me kan "bewijzen". Binnenshuis telt voor hun sowieso niet mee. Maar ja, ik kan helaas ook niet zelf de schooldagen gaan inkorten :P Gelukkig nog maar 4 weekjes ;)

Ik heb sinds dat laatste gesprek ook echt sterk de indruk gekregen dat die diagnose autisme er deels voor zorgt dat ze zo moeilijk zijn gaan doen m.a.w. nog willen uitstellen. Die diagnose, is weliswaar van 2011, maar er klopt zoveel niet meer met hoe ik nu ben. Ik ben de afgelopen paar jaar echt positief veranderd, maar "dat papier" wat ze voor hun neus hebben veranderd natuurlijk niet mee... :|
Claire schreef:Meisje wat een mooie naam!! Mogen we je al zo noemen?
Ja hoor, van mij wel :D

Ik gebruik de naam Meisje overigens al langer op Facebook en nog een paar plaatsen. Alleen hier is het nog niet aangepast ;)
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Bericht door Barbarella »

Hoi Meisje

Ik lees je berichtje wel maar ik reageer zelden.

Ik vind ook dat je je er dapper doorheen slaat. Ik vind dat je bewezen hebt dat tegenwerking door een school je niet laat stoppen in je besluit door te gaan als "Meisje".

Verder vind ik dat je wat betrefd autisme best mag aanvoeren dat je om goed te communiceren ( er van uitgaande dat communicatie lastig is met autisme ) je ook door anderen gezien moet worden als je juiste geslacht. En dat hormoontjes en alle behandelingen daarbij noodzakelijk zijn.

Veel geluk..

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Bericht door Eva »

Zal ik je forumnaam veranderen in Meisje?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Bericht door Meisje1991 »

Barbarella schreef:Hoi Meisje

Ik lees je berichtje wel maar ik reageer zelden.

Ik vind ook dat je je er dapper doorheen slaat. Ik vind dat je bewezen hebt dat tegenwerking door een school je niet laat stoppen in je besluit door te gaan als "Meisje".

Verder vind ik dat je wat betrefd autisme best mag aanvoeren dat je om goed te communiceren ( er van uitgaande dat communicatie lastig is met autisme ) je ook door anderen gezien moet worden als je juiste geslacht. En dat hormoontjes en alle behandelingen daarbij noodzakelijk zijn.

Veel geluk..

Barbarella
Dank je :)

Betreft dat autisme ga ik het volgende gesprek proberen te bespreken. En misschien ook proberen uit te leggen dat wat er in dat oude verslag staat niet helemaal klopt, als het weer aangehaald wordt. Ik heb bijv. nooit obsessief gedrag vertoond, maar dat verslag wekt nu blijkbaar wel die indruk bij de psycholoog :?
Eva schreef:Zal ik je forumnaam veranderen in Meisje?
Ja, maar maak er wel Meisje1991 van :D

Kan ik overigens nog wel met hetzelfde wachtwoord inloggen?