Brandwonden na laser behandeling

Xandra
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 mar 2012, 15:49
Gender: Vrouw

Brandwonden na laser behandeling

Bericht door Xandra »

Beste forumleden, sinds een half jaar wordt ik elektrisch geëpileerd, niet leuk maar geen ramp, het moet op veel plaatsen vanwege te licht haar (grijs). Toen laser 810 nanometer, light sheer diode. Na eerste keer een week lang gevoelige huid met verkleuringen, dat trok hierna weg. De twee maal na behandeling direct een uur gekoeld, helaas mocht dat niet helpen, twee weken flammazine gebruikt. Nu na vier weken ziet de huidtherapeute nog steeds rest beschadiging van de laserbehandeling. Ze is zo geschrokken, werkt sinds 1995 met licht ontharingsmethodes, doch durft bij mij niet verder, wie heeft er ook dergelijke huidafwijkingen, oh ja ik gebruik wel medicatie maar kan nergens vinden dat deze medicijnen lichtovergevoeligheid geven.
Herkent iemand dat optreden van een papulopustuleuse exantheem (uitslag met zwellingen plus puskopjes)uitslag na laser therapie?
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Brandwonden na laser behandeling

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb ergens gelezen dat het helpt om je vooraf met een sunblocker in te smeren (Ik heb het uit de tweede hand dus niet boos worden als ik onzin uitkraam)
Irene