Endocrinologen Nederland

Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Endocrinologen Nederland

Bericht door Eva »

Daniela schreef:In mijn geval heeft Tanja van de P.I.G. me doorgestuurd naar de endo omdat ik al hormonen slikte.
Omdat ik 10 jaar geleden met mijn RLE begonnen ben is deze fase als volbracht zijnde aanvaard.
Mijn kinderen en huisarts hebben dit wel moeten bevestigen.
Dat is opmerkelijk, Daniela. Weinigen is dit gelukt! Ik vind het een felicitatie waard, meissie!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Endocrinologen Nederland

Bericht door Anon20180501 »

Dank je, Eva.

Ze moet me wel doorsturen naar een endo want het lijkt me dat op het moment dat zij mij als patient aanvaart de verantwoordelijkheid over heel mijn lichaam en wezen op zich neemt. oke, de volbrachtte RLE-fase zal er ook mee te maken hebben.

Klinkt een beetje negatief maar ik ben er toch heel blij om. Ook om hoe ik behandeld en benaderd wordt. In die 10 jaar nog met geen een Psych meegemaakt.
Josephine
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 jan 2016, 17:32
Gender: Trans MtF
Contacteer:

Re: Endocrinologen Nederland

Bericht door Josephine »

Nou ik doe het hele traject buiten het vu om en een uitstekende endoctrioloog is dr erdsieck van het mmc in eindhoven.
Geen enkel problemen en er zijn al een tiental transgenders onder behandeling hij is zeer zorgvuldig en ik blijf steeds onder controle om de 3 maanden een telefonisch consult en bloedprikken en om de 4 maanden op bezoek bij deze arts.
Alles wordt gedaan botonderzoek nu blijk ik bij de laatste controle te weinig vitaminie D tekort te komen door de razend snelle ontwikkeling bij mij. er wordt meteen op ingesprongen
Josephine
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 jan 2016, 17:32
Gender: Trans MtF
Contacteer:

Re: Endocrinologen Nederland

Bericht door Josephine »

de endoctrioloog die ik heb heeft ook gewoon die speciale opleiding gevolgd dus bulshit dat ze dit alleen bij het vu dit kunnen.
Mjn endoctrioloog is zelfs door de verzekering gevraagd om een kenniscentrum te worden.
Op dit moment is het zo n rommeltje bij het vu dat veel transgenders uitwijken voor de srs naar alkmaar
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Endocrinologen Nederland

Bericht door Janice »

Bij welke externe endo's zitten jullie dan?

Ik ken alleen die in het haga zit..
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Endocrinologen Nederland

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Janice, ik heb er een gevonden in mijn woonplaats Tilburg, een internist/endocrinoloog van het plaatselijk ziekenhuis.
Die had al ervaring met post-ops, ik was haar eerste pre-op. Ze heeft geregeld contact met de VU en volgt hun richtlijnen
maar is vrij daarbinnen te handelen naar eigen inzicht en ik heb zelf inspraak. (De diagnostiek is door de P.I.I. gedaan)
Plaats reactie