Nieuwe chat! Zie dit topic.

IPL ontharing

Gebruikersavatar
Marlies160264
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2012, 19:58
Gender: Trans MtF

IPL ontharing

Bericht door Marlies160264 »

Beste mensen,

Ik maak mij heel veel zorgen over de ontharing van mijn gezichtsbeharing.

Ik ben begin oktober 2012 voor de intake geweest. De huidtherapeute zag dat mijn gezichtsbeharing volledig gepigmenteerd was en uitermate bijzonder goed met laser te behandelen was en dat ik dus geen electrische ontharing nodig heb.

Ik heb 3 april de 5e ontharingssessie gehad, en ik vind dat er geen vooruitgang meer zit, sinds de 3e behandeling. Ik merk dat er voor zover ik het merk geen verdere haren permanent wegblijven.

Het enige wat ik ervaar is dat die haren die er nog zitten niet echt meer heel snel groeien.

Ik word onthaard met IPL (Intens Pulse Light). Ik vrees dat ik hiermee niet verder van mijn gezichtshaar af zal komen, en ik ben toch echt niet van plan om mij later nog te moeten scheren, dat haat ik als de neten. Dit gezichtshaar hoort ook niet bij een vrouw.

Ik heb het VUmc Genderteam gebeld en deze zeggen, als ik de 8e of 9e behandeling heb gehad, en er zit nog haar, dan moet ik een afspraak maken met hun voor de dermatologe. Ik moet dan nog wat haar laten groeien zover dat nog lukt, en dan zal zij een machtiging afgeven. Ik ga dan vragen of ik niet bij de kliniek verder behandeld kan worden waar ik afgelopen week ook voor mijn 1e behandeling ben geweest van het genitale gebied, die werken namelijk met een LightSheer Diodelaser.

Zijn er hier mensen die hier ervaring hebben dat IPL niet doeltreffend genoeg werkt, wel graag serieuze respons, geen reacties die niet kloppen.

Bij voorbaat dank.

Marlies Houtman
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: IPL ontharing

Bericht door Heleen »

uitermate bijzonder goed met laser te behandelen was
IPL is geen laser.

Ik had (een paar jaar geleden) precies hetzelfde. Na een paar behandelingen deed IPL niets meer. Ik ben toen overgestapt op Lightsheer en ben nagenoeg van alle donkere haren af na een paar behandelingen. Ik heb overigens wel veel wit haar dus daar doet ook Lightsheer niets mee. Maar voor de donkere (baard-)haren is Lightsheer veel effectiever dan IPL.

Dat is overigens ook terug te vinden bij ervaringen van anderen. Zoek eens op Engelse fora, daar is veel ervaring met en kennis van laserontharing.
Gebruikersavatar
Marlies160264
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2012, 19:58
Gender: Trans MtF

Re: IPL ontharing

Bericht door Marlies160264 »

Heel hartelijk bedankt Heleen voor je reactie. Ik ga er snel werk van maken dat ik over kan stappen naar die andere kliniek. Liefs, Marlies.
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: IPL ontharing

Bericht door YS62 »

Veel (tot mogelijk alle) flitsmethodes werken niet met lichte haren dan verval je automatisch in het handmatige epileren. Veder is met het hormoon gebruik de kans dat je haren lichter worden vrij groot dat was tenminste bij mij zo.

Ook is er nog zoiets als de fases waar je haren in zitten nl. stilstand, rust en uitvalfase dus het moment van de behandeling is mede bepalend hoe snel er resultaat zichtbaar is. Eea staat los van wat voor methode er gebruikt word.