Aanmelden Genderteam nutteloos met waslijst problemen?

Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Aanmelden Genderteam nutteloos met waslijst problemen?

Bericht door Fay »

Verassend, en het lijkt me erg prettig, al begrijp ik het niet helemaal

Bij mij was juist die voortdurende ontevredenheid over eigen zijn, lichaam, als gevolg daarvan terugkerende depressies, gepaard gaan met angststoornissen , het totaal niet meer zien zitten als man, de reden iets aan mijn Gd te gaan doen, wilde ik mijn leven niet voortijdig beeindigen, of dat psychische klachten zijn laat ik in midden, wel waren de problemen zo groot dat er iets MOEST gebeuren

Maar misschien ging het bij jou na een jarenlang succesvol leven as man wel anders, en dacht je, goh, liever vrouw, gaan we even fixen ;)

Weet ik niet , maar zo luchtig kan ik het me niet voorstellen, en nu schets ik bewust even een ander uiterste ;)

Vicky
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Aanmelden Genderteam nutteloos met waslijst problemen?

Bericht door Venka »

Het verbaast mij juist dat bijna iedereen problemen heeft,ik heb dat helemaal niet.En nee het is niet even fixen om maar een vrouw te zijn en ik heb genoeg ellende mee gemaakt.ook op lichamelijk gebied maar in tegenstelling tot sommige anderen,ik heb mij altijd vrouw gevoelt en heb niet een echt mannen leven gehad omdat dat gevoel niet in mij leeft,ondanks dat ik dat lichamelijk voor een deel wel was.Ik heb geen zin omdat hier allemaal nog een keer uit te leggen en dus verwijs ik je door naar mijn blog mocht je meer wil weten.

* een opmerking verwijderd*
Laatst gewijzigd door Venka op 22 mei 2013, 21:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Aanmelden Genderteam nutteloos met waslijst problemen?

Bericht door Fay »

Is prima zo en niets mis mee, en ik denk dat niemand ineens besluit een vrouw te (willen) zijn (of man) ,dat is een proces van jaren, tenzij je in de fortuinlijke positie bent het al op jonge leeftijd aan te kunnen geven aan je omgeving

Vicky
Veronique
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mei 2013, 18:54
Gender: Onzeker

Re: Aanmelden Genderteam nutteloos met waslijst problemen?

Bericht door Veronique »

Aafke - Ik begrijpt het wel, als je je altijd vrouw gevoeld en je weet PRECIES wat je moet doen om een gelukkig leven te leiden, dan lijkt me dat een rustgevend gevoel. Want als je wel tegen dingen aanloopt dan hoef je alleen maar te onthouden dat het niet lang meer duurt voordat je bent wie je hoort te zijn. Er zijn ook mensen die veel moeite hebben om uit hun gedachtes te komen. Wist je dat er Transseksuelen op elke leeftijd zijn? Als je 50 jaar bent en de transitie begint dan lijkt het me dat je het niet altijd geweten hebt. Wat zeer vaak voorkomt. Het kan dus zo zijn dat die persoon in zijn hele leven heel veel problemen heeft gehad, maar niet wist waarom.

Alleen hoop ik niet dat je niet teveel in hokjes denkt, wie zegt dat een vrouw niet aan haar auto kan sleutelen? Alles kan, van vrouw met machinegeweer in een oorlogzone tot een schoonmakende, babyzittende, roddelende man. (Om maar een stom voorbeeld te noemen) Een "echte" Transseksueel verandert op persoonlijkheid weinig als die van geslacht verandert denk ik, hobbies, vrienden, houding, favoriete restaurant, film en whatever die veranderen niet. Als iemand opeens een totaal nieuwe persoonlijkheid krijgt en meteen super "typisch" vrouwelijk gaat doen dan is er iets aan de hand.

En juist doordat Transseksuelen in het verkeerde geslacht geboren worden krijgen ze meer vrijheid, dus Piet kan altijd al Mariam geweest zijn, maar in de tijd dat Piet fysiek Piet was heeft zij ontdekt dat ze toch wel van auto techniek houdt.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Aanmelden Genderteam nutteloos met waslijst problemen?

Bericht door Venka »

Veronique,

Ik begrijp jou standpunt wel en ik wil ook niet iemand veroordelen en ik wil ook niet in een of andere stomme,wie is het meest transseksueel, discussie komen.

Ik heb enkel gereageerd op wat Vicky zei t.a.v. GD.
Veronique
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mei 2013, 18:54
Gender: Onzeker

Re: Aanmelden Genderteam nutteloos met waslijst problemen?

Bericht door Veronique »

Ik hou ook helemaal niet van dat soort discussies, ik bedoelde er ook niks mee :)
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Aanmelden Genderteam nutteloos met waslijst problemen?

Bericht door Fay »

Van de andere kant is het best interessant te weten hoe men tot een conclusie en traject is gekomen, wat daar aan vooraf is gegaan,er zijn zelfs transen 70 + die alsnog besluiten om....

Iedereen heeft zo zijn redenen en levenspad, en alles is daarin mogelijk imo

Maar dat moet dan maar in een ander draadje :)

Vicky
Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Aanmelden Genderteam nutteloos met waslijst problemen?

Bericht door Engel »

Dat lijkt me best leuk zo'n onderwerp. Hoe zou dat dan moeten heten?
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Veronique
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mei 2013, 18:54
Gender: Onzeker

Re: Aanmelden Genderteam nutteloos met waslijst problemen?

Bericht door Veronique »

Ik heb in ieder geval de eerste stap gemaakt, en heb een verwijsbrief van de huisarts voor de Psycho Informa Group. Bedankt voor de suggesties en reacties, zonder jullie had ik nooit het P.I.G. gevonden.

Engel - Wat bedoel je? Hoe een thread hoort te heten waar mensen strijden om de eerste plaats transseksueel? Ik volg hem niet helemaal.