Heupen en taille

Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Heupen en taille

Bericht door Figó »

Hey allen,

Ik heb een vraag die gaat over heupen en/of taille. Ik heb echt een hekel aan die van mezelf. Mijn taille is heel erg smal (70 cm) en mijn heupen zijn juist weer breed (88 cm). Ik vind die verhouding heel erg lelijk bij mezelf. Als ik een trui draag en het waait dan zie je die vorm die alles behalve mannelijk is. Zelfs bij een jas, of op de fiets. Ik schaam me daar enorm voor. Ik weet ook helemaal niet of ik in verhouding (voor een vrouw dan in dit geval) brede heupen heb. Is er een betrouwbare site waar je dat kunt zien?
Als je testosteron krijgt dan veranderd je vetverdeling en je spiermassa, maar wat heeft dat voor gevolgen voor je heupen/taille? Krijg je dan een bredere taille en smallere heupen? Daar hoop ik namelijk wel op! Veranderen er ook dingen in je botten? Niet dat je heupen ineens heel smal worden want dat kan niet dan moet je bot weghalen. Maar veranderd het wel? Heeft iemand ervaring en misschien before after foto's? Ik ben daar echt benieuwd naar.
Alvast bedankt!
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Heupen en taille

Bericht door Gabriël »

Het klinkt mij alsof je heupen niet extreem breed zijn. Ik heb een taille van 65cm en heupen van 94cm...
Wat ik probeer te doen door dit optisch weg te werken. Jasjes enzo dragen die dan over het breedste deel van de heupen vallen. En dingen die het bovenlijf accentueren. Jasjes met rechte, stevige schouders bijvoorbeeld.

Testosteron verandert de vetverdeling en dan krijg je inderdaad een bredere taille en smallere heupen. Maar hoe smal je heupen worden hanft ook af vanaf je botten die erin zitten. Daar kan je niks aan veranderen (naja tenzij je je laat opereren natuurlijk). Dus alleen het vet zal zich verplaatsen. Maar heb je een brede bekken ("child bearing hips" :fpalm: ) dan zullen je heupen altijd breder blijven dan de gemiddelde bio-man.
Dus wat je zelf al zegt, testosteron verandert je vetverdeling en spiermassa, maar heeft geen effect op je botten. (naja mogelijk dan wel die botdichtheid enzo, maar niet over de lengte/breedte van je botten enzo)

Foto's heb ik zo een twee drie even niet, maar ben wel in het verleden af en toe op youtube wat vergelijkingsdingen tegen gekomen van transjongens die dan bijhouden wat hun effecten zijn met testosteron, en dan zie je soms ook dat de lichaamsvorm echt duidelijk van vrouwelijk naar mannelijk is gegaan.
FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: Heupen en taille

Bericht door FAtham »

Ik ben ook gezegend met brede heupen en ja botten. Ik ben dus de *^%@ en kan daar zwaar depressief over zijn.
Gelukkig is idd wel het een en ander te camoufleren met de juiste kleding. Ook ken ik gelukkig een bioman, een oud-collega, die veel bredere heupen heeft dan ik.
Ook valt het minder op als je een beetje een buik hebt maar ja dat wil je natuurlijk ook weer niet. :roll: Het beste is toch ervoor te zorgen dat je schouders breder worden door te gaan trainen, dat maakt het allemaal ook wat meer in balans; zorg dat je armen breder zijn dan de heupwijdte.
Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Re: Heupen en taille

Bericht door Figó »

Mijn schouders zijn wel breder dan mijn heupen maar ik vind het heup/taille verschil bij mij zo groot. Dat maakt het echt lelijk. Zijn er oefeningen waardoor je taille breder kan worden? Als zoiets tenminste bestaat :P

Ik train nu wel veel maar moet het niet overdrijven want mijn lichaam wil wel eens vervelend doen. Ik ga op youtube eens zoeken naar before en afters van heupen en tailles.
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Heupen en taille

Bericht door Minne »

Je taille wordt waarschijnlijk wel breder door de testosteron, je krijgt een andere vetverdeling en je vet 'verplaatst' van je heupen naar je buik, dus ik zou denken dat je daar ook wel een wat bredere taille van krijgt? Je verhoudingen hebben trouwens ook veel te maken met je lengtematen en niet alleen met de breedtematen, als je een kortere torso hebt en je tailleomvang is 70 en heupomvang 88 is het veel curvier dan wanneer je diezelfde omvangmaten hebt, maar een langere torso. Dat kan het verschil maken tussen jou en iemand anders met een groter omvangverschil-de lengte van je torso is minstens net zo belangrijk. En helaas kunnen we aan onze lengte niks doen :(

Misschien kun je een beetje spelen met kleding\ en kijken of dat helpt?
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: Heupen en taille

Bericht door velouria »

ik heb het precies andersom uiteraard...te weinig taille...te weinig heup en te lang...heeeeel leuk met kleding...-not.

In jullie geval denk ik...rechte modellen dragen...brede schouders suggereren door ze met kleding te accentueren...dan lijken je heupen minder breed....

taille verbergen ook....precies het tegenovergestelde van wat ik doe.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"