Een paar vraagjes!

Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Een paar vraagjes!

Bericht door intrans »

Hallo iedereen,

Ik zat weer met het een en ander in mijn hoofd en hoopte dat ik hier misschien op antwoorden kon komen.
Ik sta bij het P.I.G ingeschreven en begin 26 juni met mijn gesprekken.
Mijn laatste gesprek eindigt op 15 augustus en mijn vraag was: Helpen zij daarna gelijk met een endocrinoloog en hormonen?
Ook wilde ik weten of zij helpen met een geschikte bank/ziekenhuis om eventueel semen in te laten vriezen?
Ik was namelijk zelf begonnen met hormonen alleen kreeg ik hele rare bijwerkingen (continu steken/krampen links onderin mijn buik) dus gelijk weer gestopt.
Verder had ik zelf contact opgenomen met een ziekenhuis + huisarts en had ik een afspraak voor een cryopreservatie alleen hebben zij mij afgewezen puur omdat zij genderdysforie niet serieus namen.

Bedankt alvast voor eventuele info.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Een paar vraagjes!

Bericht door Venka »

Na jouw diagnostiek bij het PIG moet jij nog eerst een een second opinion bij een psycholoog die niet bij het PIG werkt.Als hij dezelfde conclusie trekt als jouw psycholoog bij het PIG dan heb je officieel groen licht en word jij door verwezen naar een endocrinoloog, gynaecoloog.Deze dokter heeft begeleid dan jouw hormoon behandeling.In tegen stelling tot het VU kan deze dokter heel ergens anders zitten in NL.

Voordat jij begint met gesprekken bij het PIG dan krijg je weinig antwoord/informatie maar met jouw eerste gesprek kun je alles vragen aan jouw psycholoog en word jou ook het traject uitgelegd.Naast de gesprekken moet jij ook 3 of 4 psychische testen doen.Ik heb de gesprekken met(in mijn geval)Alwin als heel prettig en ontspannen ervaren.
Gebruikersavatar
SandraK
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:27
Gender: Vrouw

Re: Een paar vraagjes!

Bericht door SandraK »

Aafke schreef:Na jouw diagnostiek bij het PIG moet jij nog eerst een een second opinion bij een psycholoog die niet bij het PIG werkt.Als hij dezelfde conclusie trekt als jouw psycholoog bij het PIG dan heb je officieel groen licht en word jij door verwezen naar een endocrinoloog, gynaecoloog.Deze dokter heeft begeleid dan jouw hormoon behandeling.In tegen stelling tot het VU kan deze dokter heel ergens anders zitten in NL.

Voordat jij begint met gesprekken bij het PIG dan krijg je weinig antwoord/informatie maar met jouw eerste gesprek kun je alles vragen aan jouw psycholoog en word jou ook het traject uitgelegd.Naast de gesprekken moet jij ook 3 of 4 psychische testen doen.Ik heb de gesprekken met(in mijn geval)Alwin als heel prettig en ontspannen ervaren.
Klopt helemaal. Zo is het bij mij ook gegaan.
Je kunt mijn avonturen volgen op: http://katja01.wordpress.com/" target="_blank
sandy
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 mei 2013, 14:25
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Een paar vraagjes!

Bericht door sandy »

Ook ik sta ingeschreven bij PIG.
Mijn eerste gesprek zou op 17 juli zijn, maar verleden week werd ik gebeld door Alwin met de vraag of ik misschien eerder willen wegens vrijgekomen ruimte in de agenda. Aannemende dat alle geplande afspraken (dat zijn er 6) naar voren geschoven zouden worden hiermee was ik natuurlijk super blij. Maar nee: Alwin vertelde mij dat de 4 nieuwe afspraken (tussen 28 mei en de oorspronkelijke eerste afspraak) gewoon extra zijn.

Ik heb nu dus 10 afspraken staan :shock:

Liefs, Sandy
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Een paar vraagjes!

Bericht door Venka »

Is heel normaal zoveel gesprekken bij het pig., ik ben 5-12 begonnen en heb nu iets van 10 afspraken gehad waar een aantal dubbele afspraken. Het pig heeft andere protocollen dan het VU en dus ook een uitgebreide diagnostiek want het pig kan zich niet veroorloven om een fout te maken met een verkeerde diagnose. Bij Alwin heb ik al een maand groen licht maar ik wacht op mijn second opinion met een psychiater in Amsterdam. Na 4-6 kan ik bellen want hij is op vakantie in Amerika en hij is na 4-6 weer terug. Als ik bij hem groen licht krijg dan begint vanaf dan mijn RLE periode. De RLE is eigenlijk maar een formaliteit voor mij omdat ik nu al bijna een jaar volledig als vrouw leef. Ik had ook mijn second opinion in Leiden kunnen hebben maar daar ken ik helemaal niks. Dus dan maar wachten op die in Amsterdam.