Post operatie fase

Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Post operatie fase

Bericht door diederique »

ik heb de weg weer terug gevonden, alleen nu is het langzamerhand weel een "non-draadje" geworden
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Post operatie fase

Bericht door leonie »

maar nu wel iets anders ;

het geluk dat je voelt na je operatie en je bent nog in het ziekenhuis is onbeschrijfelijk .

Over mij was zo iets kalms gekomen , zoiets van pfffffffffffff ik ben er , het is gelukt , heb zelden in men leven zo een gelukkig gevoel gehad , je bent kalm , innerlijk gelukkig , elke seconde straal je , ik kan dat gevoel bijna niet verwoorden , maar geloof me , het is een zalig gevoel .
Nu drie maanden na men operatie , heb ik dat nog steeds , iets waar je heel je leven naar uit hebt gekeken , en nu is dat zover , gewoon zalig .
Ik ben nu voor de eerste keer enkele dagen terug hier in bretagne in bikini op het strand geweest , en die blikken , mensen toch zalig , ik heb als borstjes nu een kleine C-cup en ja , je voelt de blikken op je , had ik geweten dat ik me er zo goed bij voelde , ik had veel eerder een srs gedaan .
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Gebruikersavatar
KarenTS
Berichten: 681
Lid geworden op: 17 apr 2012, 16:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: Post operatie fase

Bericht door KarenTS »

leonie schreef: wat betreft de zone tussen men benen , eigenlijk weinig pijn aan gehad , dat viel best mee , dit komt ook doordat ze zenuwen doorhalen en ja zonder zenuwen geen gevoel .
Jeetje Leonie, het lijkt mij toch dat bij een succesvolle operatie die zenuwen weer weer verbonden worden, want mijn grootste schrikbeeld is wel een vagina krijgen zonder enig gevoel.En ik mag toch hopen voor je dat je inmiddels weer wat gevoel terug hebt tussen je benen. En anders moet ik Monstrey dus scharen onder het kopje ''prutsers'' en mij zeker niet aan zijn prutswerk overgeven voor mijn SRS
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Post operatie fase

Bericht door leonie »

dag karenTS ,

het gevoel is langszaam aan het terug komen hoor , ze hadden me in UZ gent verwittigd daarvoor .

Ik heb nog een vraagje aan U

Ik heb dat prothese doosje ( blauw ) met die 4 modellen , ze zegde me , gebruik 3 en 4 , maar 3 gaat er bij me probleemloos in , maar die 4 ?? krijg ik amper tot in de helft ?

Gebruik je dat ook , en zo ja , kan die 4 er bij U in ?

groetjes
leonie
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Gebruikersavatar
KarenTS
Berichten: 681
Lid geworden op: 17 apr 2012, 16:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: Post operatie fase

Bericht door KarenTS »

Beste Leonie, fijn om te horen dat het gevoel weer terugkeert bij je! Op je andere vraag kan ik helaas geen antwoord geven,want ik ben zelf nog pre-op.

Groetjes, Karen
kmmy
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 mei 2012, 00:19
Gender: Vrouw

Re: Post operatie fase

Bericht door kmmy »

haha Zo banaal he. 'past ie er in' :p

Ik vind het eigenlijk ook best raar om straks na de operatie hulp te krijgen van de verpleging die met mijn geslachtsorgaan bezig is :p Ik heb echt de neiging van. Hey niet kijken!! Na de operatie blijf ik even bij mijn moeder. Vind ik nog vreemder om daar over te praten. Nee ma! Ik wil het niet met jou over mijn vagina hebben :oops:

Aan de andere kan mogen mijn borsten wel gezien worden :p Ben alleen bang dat wanneer ik bij het uitgaan te veel drink dat ik ga vragen of ze mijn tieten willen voelen omdat ze zo tof zijn :p

Voor mij nog een belangrijke vraag. Wat doet de operatie met je eetlust tijdens de eerste weken/maanden van herstel? Is het moeilijk om genoeg te eten vanwege de zwakte of eet je juist meer. Beetje rare vraag. Maar ik zit nog erg met mijn eetstoornis dus dat is stomgenoeg dan iets waar ik me zorgen over maak.

En iets langer dan een maand na de operatie wil ik naar een concert (met alleen staanplaatsen) is dat vol te houden fysiek?
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: Post operatie fase

Bericht door LisaM »

.
Laatst gewijzigd door LisaM op 22 aug 2013, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: Post operatie fase

Bericht door LisaM »

KarenTS schreef:
leonie schreef: wat betreft de zone tussen men benen , eigenlijk weinig pijn aan gehad , dat viel best mee , dit komt ook doordat ze zenuwen doorhalen en ja zonder zenuwen geen gevoel .
Jeetje Leonie, het lijkt mij toch dat bij een succesvolle operatie die zenuwen weer weer verbonden worden, want mijn grootste schrikbeeld is wel een vagina krijgen zonder enig gevoel.En ik mag toch hopen voor je dat je inmiddels weer wat gevoel terug hebt tussen je benen. En anders moet ik Monstrey dus scharen onder het kopje ''prutsers'' en mij zeker niet aan zijn prutswerk overgeven voor mijn SRS
Weer verbinden? Eenmaal doorgesneden zijn zenuwbanen bijna niet meer te herstellen, daar heb je micro chirurgie voor nodig mbv een microscoop. Verplaatsen, ja! Maar de zenuwbanen moeten dan wel intact worden gelaten, anders is het echt wel gevoelloos.
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: Post operatie fase

Bericht door LisaM »

kmmy schreef:En iets langer dan een maand na de operatie wil ik naar een concert (met alleen staanplaatsen) is dat vol te houden fysiek?
Dat zou mij zéér verbazen...
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Post operatie fase

Bericht door leonie »

volgens het UZ gent , volgen de zenuwen die doorgesneden zijn andere wegen in je lichaam .

We zullen zien he , zij de blinde hahaha

wat betreft dat eten na de srs , ik kan enkel mijn hervaring hier zeggen
Na je srs ben je bijna volledig uitgeput , je energie is totaal weg , je kunt de eerste dagen amper op je benen staan .( allee bij mij toch )
Na 5 dagen in het ziekenhuis op hongermaaltijden geleefd te hebben , ging ik na ontslag uit het ziekenhuis voor 1 maand naar een rusthuis , het neerhof te brakel-elst in belgie , wel daar heb ik gegeten voor 3 . Het enige dat ik daar deed was me verzorgen , veel dilateren de eerste weken , veel slapen , rusten dus , en vooral eten , je bent al je krachten kwijt dus om terug kracht bij te krijgen moet je energie bijtanken , dus , veel eten , en vooral veel rusten , dus op je bed liggen .

dat na 1 maand srs naar een concert te gaan waar je moet recht staan , zou ik ook best uit je hoofd zetten , je beseft toch dat een srs bij de zware operaties word gerekend , en het herstel 8 maand tot 1 jaar , het dilateren , dus je vagina open houden door middel van prothesen is voor de rest van je leven , of je moet een man vinden die dat voor je doet .
je moet een schema volgen dat ze je meegeven in het hospitaal
dit schema van het UZ gent ziet er nu zo uit
5-7 dagen na je operatie 1 uur - 4 keer per dag prothese erin , en heel de nacht er mee slapen
8-14 dagen 1 uur - 3 keer per dag en nog steeds heel de nacht
14-30 dagen 30 minuten - 3 keer per dag en nog steeds heel de nacht
30-60 dagen 30 minuten - 2 keer per dag met nu dilator set 3 en 4
s'nachts nog steeds heel de nacht - 3 maand aan een stuk met de epithese

hoe ga je dat doen op zo een concert , nog niet gesproken dat je totaal nog uitgeput bent na zo een zware operatie

waarom zeg ik , denk heel goed na voor je eraan begint , want er is geen weg terug
Trouwens naar zo een concert gaan ?? allemaal goed en wel , en waar ga je dan je dilateren ??
als je 1 maand na je operatie 1 uur recht op je benen staat ben je het zwaarste van je lichaam aan het vragen , je beseft niet dat je volledig uitgeput bent
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!