Ontharen... eh bij wie?

Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Emma »

Daniéla schreef:maar is wel heel duur.
Lijkt me wel eens aardig om een vergelijking te maken. Wat kost een behandeling, hoeveel heb je er nodig, wat voor soort behandeling krijg je, en is het een instituut op medische basis?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Anon20180501 »

Hai Emma,

Ik heb wel eens lagere bedragen gehoord dan 300,- € voor het laseren van het gelaat + hals en de schaamstreek per keer en 20,- € per kwartier voor elektrisch epileren. Maar ja, de verzekering betaald en vrijwel zeker kom ik toch niet aan die 5.000,- €. die er in basis voor gereserveerd is.
Mijn huidtherapeute is medisch geschoold. Ze behandeld ook kankerpatiënten, ze zat met haar praktijk in het ziekenhuis maar sinds kort zit ze in een afzonderlijk medisch centrum tussen verschillende artsen en een apotheker.
Ze heeft een contract met mijn zorgverzekeraar dus ik hoef op een paar verrichtte behandelingen voor het officiële ja-woord van het CZ na niets voor te schieten.

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
KarenTS
Berichten: 681
Lid geworden op: 17 apr 2012, 16:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door KarenTS »

@Veronica, cosmedilight is ook medisch onderlegd,onderdeel van een dermatologie praktijk en ik vind ze ook erg goed! @ Joyce, ik wordt nu behandeld met IPL en lightsheer diode laser, maar ik vermoed dat ze ook electrisch epileren,maar je kan natuurlijk gewoon bellen en informatie opvragen je krijgt er zowiezo een intake gesprek.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Veronica »

KarenTS schreef:@Veronica, cosmedilight is ook medisch onderlegd,onderdeel van een dermatologie praktijk en ik vind ze ook erg goed! @ Joyce, ik wordt nu behandeld met IPL en lightsheer diode laser, maar ik vermoed dat ze ook electrisch epileren,maar je kan natuurlijk gewoon bellen en informatie opvragen je krijgt er zowiezo een intake gesprek.
Bedankt voor de tip :D

Ik wil zelf zo snel mogelijk beginnen met het ontharen van mijn gelat als ik groen licht krijg.

Ik zie het wel of zilveren kruis ook daar vergoedt, vraag het een keer na als ik tijd heb.
Laatst gewijzigd door Veronica op 14 sep 2013, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door hX2eDVx3 »

Veronica schreef:Ik zie het wel of zilveren kruis ook dar vergoedt, vraag het een keer na als ik tijd heb.
Ik zit zelf ook bij Zilveren Kruis, toen ik groen licht had kreeg ik na een tijdje een brief dat de VU ze had gemeld dat ik transgender ben en dus het vergoed moet krijgen. De verzekering vond dat verder prima, volgens hun brief kan ik het declareren als ik erbij zet dat het declaratie transgender is. Ik heb trouwens nog niet daadwerkelijk iets gedeclareerd dus misschien doen ze later nog moeilijk, maar het belooft veel goeds.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Veronica »

Marissa schreef:
Veronica schreef:Ik zie het wel of zilveren kruis ook dar vergoedt, vraag het een keer na als ik tijd heb.
Ik zit zelf ook bij Zilveren Kruis, toen ik groen licht had kreeg ik na een tijdje een brief dat de VU ze had gemeld dat ik transgender ben en dus het vergoed moet krijgen. De verzekering vond dat verder prima, volgens hun brief kan ik het declareren als ik erbij zet dat het declaratie transgender is. Ik heb trouwens nog niet daadwerkelijk iets gedeclareerd dus misschien doen ze later nog moeilijk, maar het belooft veel goeds.

Daar heb je gelijk in maar ze kraken het niet meteen af gelukkig. :D
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Venka »

Marissa schreef: Ik zit zelf ook bij Zilveren Kruis, toen ik groen licht had kreeg ik na een tijdje een brief dat de VU ze had gemeld dat ik transgender ben en dus het vergoed moet krijgen. De verzekering vond dat verder prima, volgens hun brief kan ik het declareren als ik erbij zet dat het declaratie transgender is. Ik heb trouwens nog niet daadwerkelijk iets gedeclareerd dus misschien doen ze later nog moeilijk, maar het belooft veel goeds.
Ik wacht ook wel op het groen licht van het VU want nu - ik heb groen licht en hormonen bij PIG -word mijn ontharing niet vergoed via Menzis en om steeds mijn recht te halen via veel gezeur daar heb ik geen zin meer in.Ik gooi de handdoek wel in de ring en laat het wel over aan het VU als ik daar groen licht heb.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Veronica »

Aafke schreef:
Marissa schreef: Ik zit zelf ook bij Zilveren Kruis, toen ik groen licht had kreeg ik na een tijdje een brief dat de VU ze had gemeld dat ik transgender ben en dus het vergoed moet krijgen. De verzekering vond dat verder prima, volgens hun brief kan ik het declareren als ik erbij zet dat het declaratie transgender is. Ik heb trouwens nog niet daadwerkelijk iets gedeclareerd dus misschien doen ze later nog moeilijk, maar het belooft veel goeds.
Ik wacht ook wel op het groen licht van het VU want nu - ik heb groen licht en hormonen bij PIG -word mijn ontharing niet vergoed via Menzis en om steeds mijn recht te halen via veel gezeur daar heb ik geen zin meer in.Ik gooi de handdoek wel in de ring en laat het wel over aan het VU als ik daar groen licht heb.
In vind dan toch echt dat het niet zou moeten uitmaken waar je die groene licht krijgt of het nou VUMC of P.I.G is, groen licht is groen licht en de verzekeraar zou het dus moeten vergoeden.

Zonder gezeur.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Janny
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 jan 2013, 17:32
Gender: Trans MtF

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Janny »

Het maakt jammer genoeg wel uit ik ben 2 jaar bezig geweest om gezicht ontharing bij Achmea vergoed te krijgen en moet nu na elke declaratie er steeds achteraan dat men mij het geld terug stuur.En ik ben ben het P.I.G onder behandeling.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Venka »

Dat is ook vervelend want bij het pig zit ik al in mijn RL en ontharen moet gewoon worden vergoed maar dat gebeurt niet want de zorg verzekeraar wil het enkel vanuit de extra pakket vergoeden. Bij het VUmc heb ik nu 3 gesprekken + de testen gehad. Als alles mee zit dan heb ik 23-9 mijn laatste gesprek en dan word ik in het team besproken en ik ga ervan uit dat ik groen licht ga krijgen en dan doe ik alles ( op de hormonen na als het kan) via de VU.