Ontharen... eh bij wie?

Coccinelle
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 okt 2013, 14:15
Gender: Vrouw

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Coccinelle »

Ik zit ook bij Menzis en mijn eerste vier behandelingen hebben ze grotendeels vergoed uit mijn aanvullende verzekering. Na een paar maanden, vorig jaar begin december, heb ik ze schriftelijk een verzoek gedaan om een machtiging voor gezichtsepilatie.
Ik schreef onder meer het volgende: "(...) Het ligt voor de hand te mogen veronderstellen dat u bekend bent met de uitspraak van het College voor zorgverzekeringen d.d. 22 september 2008, nummer 28078111 (28090148). Voorzover bij u in dat verband de vraag zou opkomen in hoeverre er ook daadwerkelijk sprake is van vastgestelde transseksualiteit, kan ik u mededelen dat ik inmiddels al gedurende bijna een jaar voltijds in de meest geïdentificeerde geslachtsrol leef. Dit kan bewezen worden. Verder heb ik mij aangemeld voor diagnose c.q. behandeling bij de Psycho Informa Groep te Schoonhoven. Volgende week heb ik daar mijn eerste afspraak. Het is op grond van alle bovenstaande informatie dat ik u wil verzoeken om toestemming te verlenen voor het laten uitvoeren van vooralsnog 10 selectieve fotothermolysisbehandelingen ter verwijdering van gezichts- en halsbeharing bij De Mariannehoeve Beautysalons te Papendrecht (...)".
Binnen een week kreeg ik de gevraagde machtiging, dus ook al had ik nog bij lange na geen groen licht. Ik moest zelfs nog aan de diagnose beginnen! Ze hebben de CvZ-uitspraak soepel en naar de bedoeling ervan geïnterpreteerd. Hulde aan Menzis, dat mag ook wel eens gezegd worden na alle negatiefs dat over deze organisatie wordt geventileerd. Ik maak nu al een tijdje aanspraak op allerlei (para-) medische voorzieningen vanwege mijn genderdysforie en eerlijk gezegd moet ik het nog meemaken dat ze gaan dwarsliggen, hoewel ik erop reken dat dat een keertje gaat gebeuren want het blijven natuurlijk wel verzekeraars.
morlune8
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 dec 2013, 21:39
Gender: Androgyne

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door morlune8 »

Weet iemand waar je met IPL/laser kan laten ontharen met verdoving? Zo'n creme van lidocaine heb ik zelf ook, ik weet niet of dat een verschil uit maakt? Ik heb ooit twee keer een proefstukje laten doen zonder die creme te gebruiken en dat was pijnlijk. Idealiter wil ik IPL laten doen bij iemand die lidocainespuiten heeft (die je ook bij de tandarts krijgt), dan voel je echt niks maar niet iedereen mag dat zomaar toepassen en je moet het goed kunnen injecteren in een zenuw geloof ik.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Anon20180730 »

ipl ging bij mij goed zonder de emla creme, maar bij laser had ik die wel degelijk nodig. De laser gaf bij mij een succesvoller resultaat. Overigens hoor je vaker dat mensen beginnen met ipl. Verdovingsspuitjes in zenuwen zijn mij inderdaad bij tot nu alleen bij de tandarts geplaatst :geek:
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 29 dec 2013, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
morlune8
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 dec 2013, 21:39
Gender: Androgyne

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door morlune8 »

Dus zo'n creme maakt wel iets uit? Je voelt er iets minder door?
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Anon20180730 »

morlune8 schreef:Dus zo'n creme maakt wel iets uit? Je voelt er iets minder door?
sure :) .. ik krijg het recept via de huisarts
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Robyn »

Weet iemand toevallig een goede kliniek in het oosten van nederland? De meeste die ik online vind bevinden zich in Amsterdam, Den Haag of andere plaatsen ver weg.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 189
Lid geworden op: 11 nov 2012, 19:13
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Twente

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Sandra »

Hallo Robyn,

Huidtherapie Twente
Praktijk voor Huid en Oedeemtherapie
Medisch Spectrum Twente
Poli Dermatologie
Ariënsplein, poli 51-A
Enschede
Telefoon: 053-4872224

Ze zitten ook in Oldenzaal, gezondheidscentrum recht tegenover het ziekenhuis van Oldenzaal

Gezondheidscentrum
Oldenzaal
Pr. Bernhardstraat 4
Oldenzaal
Telefoon: 0541-760023
http://www.huidtherapietwente.nl" target="_blank

Ik kom zelf bij beide praktijken, waar maar plek is, gemiddeld 3 keer per week (vorig jaar, nu 2 keer per week).
In welke plaats woon je? (eventueel PB)
Sandra.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Veronica »

Robyn schreef:Weet iemand toevallig een goede kliniek in het oosten van nederland? De meeste die ik online vind bevinden zich in Amsterdam, Den Haag of andere plaatsen ver weg.
Ik zou het aan VU vragen, sowieso later voor daar beneden aangezien de keuze van die klinieken beperkter is, voor je gezicht is het kwestie van eentje vinden die jouw verzekeraar zal vergoeden nadat VU de benodigde brief daarvoor naar je verzekeraar stuurt.

Kans is groot dat het nog dichterbij is.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 189
Lid geworden op: 11 nov 2012, 19:13
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Twente

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Sandra »

"Oldenzaal" is een samenwerkingsverband met "Enschede", zijn vaak dezelfde medewerksters.
"Enschede" was geen probleem voor het VUmc. Heb ik Jos persoonlijk nagevraagd.
Ze laseren en voeren EPL uit en zijn aangesloten bij de landelijke vereniging van weet ik veel (dit is een voorwaarde van het VUmc).
Bovendien ben ik niet de eerste die daar behandeld wordt, namens het VUmc.
Ik ben zeer goed te spreken over hen.
Sandra.
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Cait »

ik laat zelf in Zwolle de laser behandelingen doen bij "laser skin clinics" Vu had machtiging gestuurd en heb 10 behandelingen vergoed tot 250 euro.
de behandeling zelf (gezicht+hals)=190 euro. is het normaal om alleen gezicht en hals te laten doen? gaat het over mijn lichaam, buik bijv vanzelf minder worden? zit nog maar 2 maanden aan de HRT, dus geen idee. of word ook verwacht dat ik dat laat epileren? doet iemand van jullie dat?
ik had zelf wat problemen met vergoeden bij OHRA, ze deden een beetje heel moeilijk, ze maakte fouten, de eerste declaratie werd afgekeurd met reden: behandeling niet voor opgegeven gender" ????! ik had ze gebeld en ze zeiden dat ze een fout maakte.

Ik zie net dat Ohra eindelijk mijn Nota van 28 december hebben afgehandeld, duurde even. toen ik ze belde in het verleden zeiden ze dat het geld word overgemaakt en niet van eigen risico af gaat. Waarom zie ik het nu alsnog van eigen risico af? hebben jullie dat ook?