Ontharen... eh bij wie?

Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Emma »

Alleen gezicht en hals vallen onder de basisverzekering. Heb je echt last van borst, rug of buik, zul je dat zelf moeten laten doen.

Na bijna 10 maanden HRT ben ik het meeste haar, behalve op borst en buik, wel kwijt. Ook mijn benen zijn bijna haarvrij. Op borst en buik groeit het langzaam door maar is het blond geworden. Het wordt te lang om te laten voor wat het is, maar met om de dag scheren is het best vol te houden. Nu het blond geworden is gaat IPL voor mij toch niet meer werken. Gevalletje mee leren leven voor mij, vrees ik.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Anon20190122 »

Leg je daar nog maar niet te vroeg bij neer! Buik en borstharen was ik ook erg bang voor mijn borst viel mee maar mijn buik was wel erg behaard.
Mijn borst heb ik meerdere malen geplukt die was ik met een jaar kwijt het haar op mijn buik heb ik geschoren en waar het haar ophield schoof steeds lager op dit heeft meende ik 1,5 jaar geduurd.
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Ilse »

Caitlyn schreef: Ik zie net dat Ohra eindelijk mijn Nota van 28 december hebben afgehandeld, duurde even. toen ik ze belde in het verleden zeiden ze dat het geld word overgemaakt en niet van eigen risico af gaat. Waarom zie ik het nu alsnog van eigen risico af? hebben jullie dat ook?
Ja, omdat het onder basisverzekering valt, wordt ook jou eigen risico hiervoor aangesproken.
voor 2015 heb ik mijn ER nu al weer volledig gebruikt, 1x laserbehandeling en 5x elektrisch epileren.
deze kosten worden dus in mindering gebracht op ieder zijn ER.

wel is het zo dat jou behandeling nog onder het ER van 2014 hoort te vallen.

Robyn schreef:Weet iemand toevallig een goede kliniek in het oosten van nederland? De meeste die ik online vind bevinden zich in Amsterdam, Den Haag of andere plaatsen ver weg.
Wat is voor jou het oosten dan een beetje robyn?
Groetjes,
Ilse
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Robyn »

Karyn schreef:
Caitlyn schreef: Ik zie net dat Ohra eindelijk mijn Nota van 28 december hebben afgehandeld, duurde even. toen ik ze belde in het verleden zeiden ze dat het geld word overgemaakt en niet van eigen risico af gaat. Waarom zie ik het nu alsnog van eigen risico af? hebben jullie dat ook?
Ja, omdat het onder basisverzekering valt, wordt ook jou eigen risico hiervoor aangesproken.
voor 2015 heb ik mijn ER nu al weer volledig gebruikt, 1x laserbehandeling en 5x elektrisch epileren.
deze kosten worden dus in mindering gebracht op ieder zijn ER.

wel is het zo dat jou behandeling nog onder het ER van 2014 hoort te vallen.

Robyn schreef:Weet iemand toevallig een goede kliniek in het oosten van nederland? De meeste die ik online vind bevinden zich in Amsterdam, Den Haag of andere plaatsen ver weg.
Wat is voor jou het oosten dan een beetje robyn?

Ik woon in omgeving van Arnhem.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Cait »

Nou , nog naald ohra gebeld, het Word gewoon betaald en is geen eigen risico . Ze hadden, alweer een fout gemaakt
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Ontharen... eh bij wie?

Bericht door Ilse »

Dan heb jij geluk, want normaal gesproken wordt het bedrag eerst in mindering gebracht totdat je gehele eigen risico is verbruikt/verrekend of ze hebben dit nu onder de aanvullende verzekering gedaan.
als je het eigen risico al geheel verrekend hebt, wordt elke vervolgfactuur voor ziektekosten die vallen onder de basisverzekering volledig vergoed en betaald door de zorgverzekeraar.

@robyn in de buurt van arnhem ben ik niet bekend, maar ik toen het bij mij aan de orde kwam heb ik gebeld met mijn zorgverzekering en zij beveelden mij toen aan om te gaan kijken op de zorgzoeker van hun op het interner.
jou zorgverzekering zal wellicht ook zoiets hebben en dan zie je vaak wie er in jou buurt zit
Groetjes,
Ilse