Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaring/tips gezichtsontharing?

Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Amy »

Heleen Vrukalakos schreef:...

Het enige wat ik wel heb is dat je een paar dagen na de behandeling de zwarte verbrande puntjes (haartjes) blijft zien zodra die wag zijn kan je het resultaat pas echt goed zien.

XXX
Heleen
Dat heb ik na de laser behandeling ook. Duurt nog een paar dagen en dan vallen ze er uit.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2016, 12:47
Gender: Non-binair
Locatie: Friesland

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Roland »

Ik ben gister voor de tweede keer voor een laserbehandeling geweest.
De energie is wat meer omhoog gezet (32J), en dat voel je wel.
De behandelaar zei dat er al resultaat te zien was van de eerste keer.
NicolleLaheye
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 dec 2016, 21:27
Gender: Transgender

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door NicolleLaheye »

Ik zelf heb al minstens 10 laserbehandelingen gehad in de aller hoogste stand en vind buiten het prikkend gevoel op de huid het niet echt pijnlijk. Maar helaas is het resultaat niet blijvend, na een paar maanden zag ik de beruchte zwarte prikhaartjes weer opkomen en ben ik ze zelf maar met een pincet te lijf gegaan en ze handmatig verwijderd. Spaart mij telkens ruim 150 euro uit.

En het leuke is dat het zelf epileren niet alleen heel veel geld bespaart, het is ook nog eens ontspannend en aangenaam om zelf te doen nadat je de eerste pijn overwonnen hebt. :D
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Saskia »

Als je er gewoon uit trekt groeien ze uiteindelijk toch ook weer terug?
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
NicolleLaheye
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 dec 2016, 21:27
Gender: Transgender

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door NicolleLaheye »

Saskia schreef:Als je er gewoon uit trekt groeien ze uiteindelijk toch ook weer terug?
Dat doen ze ook met alle andere ontharingsmethodes. Alleen ze komen dan dunner terug.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Nee hoor bij laser en elektrisch worden de haarzakjes weggebrand waardoor ze niet meer terugkomen
Irene
NicolleLaheye
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 dec 2016, 21:27
Gender: Transgender

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door NicolleLaheye »

Irene_de_Vreede schreef:Nee hoor bij laser en elektrisch worden de haarzakjes weggebrand waardoor ze niet meer terugkomen
Dat klopt en gebeurd ook, maar wat ook gebeurd is dat de haarzakjes zeg maar een herstellend vermogen hebben om het haartje opnieuw te laten groeien. Het duurt alleen vrij lang dat er weer een nieuw haartje komt, waardoor de indruk bestaat dat het definitief weg is, maar dat is niet zo.

Dacht ergens in een wat ouder topic hier gelezen te hebben dat een zekere Danielle schreef dat ze meer dan 100+ behandelingen heeft gehad voor elektrische epilatie om van haar baardharen af te komen. Niet echt een prettig vooruitzicht om van je baard af te komen, zeker niet als je veel lichte baardharen hebt. Ben daarom maar begonnen om zelf alvast dagelijks zoveel mogelijk handmatig te epileren zodat ik als ik aan de elektrische epilatie moet minder behandelsessies nodig heb.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Bij laser worden er veel meer haren gelijktijdig te grazen genomen, bij elektrisch gaat het haar voor haar.
Irene
NicolleLaheye
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 dec 2016, 21:27
Gender: Transgender

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door NicolleLaheye »

Irene_de_Vreede schreef:Bij laser worden er veel meer haren gelijktijdig te grazen genomen, bij elektrisch gaat het haar voor haar.

Die laser (alexandrite) scant als het ware je gezicht af op zoek naar donkere haartjes, maar dan moeten ze wel zichtbaar zijn. Er zijn toch wel meerdere sessies nodig om alle donkere haartjes (tijdelijk) weg te krijgen. De meest effectieve methode is nog altijd haartje voor haartje (elektrisch) epileren, maar dat is helaas erg tijdrovend en kan best wel pijnlijk zijn in het begin. Nu ik er zelf aan begonnen ben merk ik zelf hoeveel werk het is om een klein deel van mijn wangen en kin te doen. Het onaangename pijn gevoel wordt minder naarmate je het vaker doet, schijnbaar went je huid aan de epileren.
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Anon20190209 »

Hai Nicolle,

En heb toch wel het vermoeden dat jouw behandelaar niet goed weet hoe hij of zij het apparaat moet instellen als ik zo jou ervaringen lees. Idd worden alleen de haren in groeifase vernietigd door een laser of IPl. Maar dat is op elk moment ook weer anders. Normaal zit er tussen een laser of IPL sessie 6 weken. Vind het daarom heel raar dat je na 10 sessies nog geen vooruitgang hebt geboekt qua definitieve ontharing...

In mijn tijd rond het jaar 1999 was er nog alleen IPL in begin fase, toen was de naam nog epilight. Na ongeveer 12 behandelingen was ik van mijn haren af hier en daar is er wat donshaar overgebleven maar das volkomen normaal..

Heb dus sterk de indruk dat jouw behandelaar niet goed weet hoe om te gaan met het apparaat. Want als jij aangeeft dat haren weer gewoon terugkomen zijn ze niet vernietigd maar in een soort van slaapstand gehouden, en komen ze daarna gewoon terug en vaak nog dikker en stugger ook.

Je hebt ook geschreven over de kosten voor eigen rekening?, maar via het VU heb je toch een brief gekregen die dient als machtigingsaanvraag voor jouw zorgverzekeraar? Ontharing van gelaat en genitaliën wordt gewoon vergoed vanuit de basisverzekering mits je dat goed met het VU hebt besproken en hebt geregeld.

Als jij zelf een vergoeding claimt via jouw zorgverzekeraar, is de kans groot de het vergoed wordt uit een aanvullend pakket en daar heb je helemaal niets aan.

Ontharing van gelaat en genitaliën voor transgenders wordt ten alle tijden vergoed vanuit basisverzekering mits je voldoet aan de voorwaarde en een brief hebt van VU.

Groetjes Cher