Ervaring/tips gezichtsontharing?

Plaats reactie
Roland
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2016, 12:47
Gender: Non-binair
Locatie: Friesland

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Roland »

Ik ben vandaag nog even op onderzoek gegaan, en bij mijn zorgverzekeraar (de friesland) kan je zien wie en wat allemaal gecontracteerd zijn (lijk me wel erg belangrijk voor een snellere goedkeuring, en niet hoeven bij te betalen)

Heerenveen komt er ook in voor, maar ik kom ook deze tegen: http://www.huidpraktijkdebruyn.nl in Hurdegaryp, dat scheelt bijna 50km met Heerenveen.
Als ik op hun website lees maken ze gebruik van elektrische epileren, Diode laser en IPL.

Niemand hier heeft zeker ervaring met ze :?:

Ik heb een blanke huidskleur en donkerbruin haar.
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Ylse »

SuperCow schreef:Ik ben vandaag nog even op onderzoek gegaan, en bij mijn zorgverzekeraar (de friesland) kan je zien wie en wat allemaal gecontracteerd zijn (lijk me wel erg belangrijk voor een snellere goedkeuring, en niet hoeven bij te betalen)

Heerenveen komt er ook in voor, maar ik kom ook deze tegen: http://www.huidpraktijkdebruyn.nl in Hurdegaryp, dat scheelt bijna 50km met Heerenveen.
Als ik op hun website lees maken ze gebruik van elektrische epileren, Diode laser en IPL.

Niemand hier heeft zeker ervaring met ze :?:

Ik heb een blanke huidskleur en donkerbruin haar.
Ik zou ze gewoon een mailtje sturen met je vragen, of gewoon even bellen. Vraag gelijk of ze ook de genitale regio kunnen/willen doen. Dan hoef je later eventueel niet een ander adres te zoeken.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Roland
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2016, 12:47
Gender: Non-binair
Locatie: Friesland

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Roland »

Ik heb een vrijblijvende afspraak gepland voor aankomende dinsdag.
Vertrokken182
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 feb 2016, 00:37
Gender: Androgyne

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Vertrokken182 »

Nou dit topic is wel heel demotiverend.
Kijkend naar mijn eigen baardgroei heb ik wel het drie dubbele nodig en kan dat never nooit niet uit eigen portemonnee doen :(
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Ylse »

Orb schreef:Nou dit topic is wel heel demotiverend.
Kijkend naar mijn eigen baardgroei heb ik wel het drie dubbele nodig en kan dat never nooit niet uit eigen portemonnee doen :(
Wie zegt dat je dat uit eigen portemonnee moet doen? Je moet bij je zorgverzekeraar gewoon aandringen op directe vergoeding aan je huidtherapeut. De kans is groot dat ze wat gaan tegenstribbelen maar bij ik zie geen enkele factuur van de huidtherapeut en voor zover ik begrijp krijgen zij het ook gewoon betaald.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Heleen Vrukalakos
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 jul 2016, 19:41
Gender: Trans MtF
Locatie: Achterhoek

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Heleen Vrukalakos »

Ik doe ipl in een plaatselijk schoonheidssalon, ze zijn niet de goedkoopste maar ook niet de duurste. Na een aantal behandelingen kan ik een duidelijk verschil vernemen ten opzichte van eerst (ook zien :) )ik weet wel dat je al vanaf 45 euro terecht kunt voor ipl als je wilt reizen of als je dicht bij deze keten in de buurt woont, maar voor iets meer heb ik de reis tijd bespaard en kan ik het letterlijk om de hoek laten doen. De interval is 6 weken voor dat geld heb ik het er voor over en het werkt bij mij goed. Een probleem is dat ik me een dag van te voren niet meer mag scheren en dat is wel pijnlijk want dan kan je het baard masker wel degelijk zien en dan kom ik liever niet buiten.
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Venusss »

@Heleen, ik mag van mijn behandelaar mezelf in de ochtend scheren. Ik zie ookal resultaat. Heb je een ander soort laser? (sorry ik vergeet altijd welke technieken er bestaan)

Weet niet of deze tip eerder voorbij is gekomen maar op groupon kan je onbeperkt ipl bestellen voor rond de 340 euro. Ik doe op dit moment mijn baard samen met borst want die krijg ik nooit goed geschoren/gepileerd dus die hebben prioriteit bij mij. Ik had ook gevraagd of ze dat kleine beetje nekhaar willen meepakken. "Geen probleem, die pakken we gratis mee". Blijkbaar toch goede mensen op aarde. Als het goed gaat dan overweeg ik volgend jaar mijn benen denk ik doen.
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door diederique »

Het zal ongetwijfeld al vaker zijn geschreven, maar IPL remt over het algemeen ( in rust gebracht) maar dood de haarzakjes niet. Het haar groeit na een tijd gewoon weer opnieuw uit. Beter dus je geld in je zak houden en proberen na de diagnostiek een en ander door de zorgverkeraar te laten vergoeden.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Anon20190209 »

Wil ik toch even op reageren... IPl is net zo "definitief" als laser. Geen enkele methode geeft 100% haar vrij... is ongeveer voor beide methodes voor ongeveer 80%. Er zal in beide gevallen qua laser en IPL altijd wel een soort van donshaar overblijven op termijn... maar dat hoeft niet storend te zijn, weet ik uit eigen ervaring.

Heb eind jaren 90 ongeveer 15 IPL behandelingen ondergaan... het hele definitieve ontharing stond toen nog in de kinderschoenen en was er toen nog geen laser.

Nu bijna 20 jaar later ben ik nog steeds blij met het resultaat... Hier en daar zit er wel wat blond donshaar... maar das eigenlijk best normaal... ;)

Heb van nature een lichte huid en donker haar dus mag niet klagen....

En ja de inhome IPL, zo noemen ze dat geloof ik zoals de Lumea van Philips geven idd een niet permanent effect... maar das dan ook niet meer dan logisch... sterkte en frequentie van de IPl zijn aangepast voor thuisgebruik ;)

Maar overgings zou ik ver uit de buurt blijven van eventuele groupon acties.... goedkoop... duurkoop. Dat soort instanties die dat soort acties aanbieden... is vragen om problemen... niet voor niets dat bijvoorbeeld laserbehandelingen niet meer via groupon mogen worden aangeboden door de overheid!!

Ga voor kwaliteit en niet voor het goedkoopste :hug:
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Anon20190209 »

Ik heb een foutje gemaakt wat betreft groupon... :fpalm:

De overheid wilde stuntprijzen voor botox en fillers verbieden zoals via groupon, echter is dat daar nog volop verkrijgbaar :shock:

Als het goed is gaat er wel het 1 en ander veranderen wie nog laserbehandelingen mogen uitvoeren... Dit mag dan alleen nog maar worden uitgevoerd door een arts of huidtherapeut.

Neem aan dat dan ook de acties op groupon van de baan zijn...
Plaats reactie