Ervaring/tips gezichtsontharing?

Coccinelle
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 okt 2013, 14:15
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Coccinelle »

Hi Intrans,

Je geeft aan dat je in Rotterdam woont, dan zou De Mariannehoeve in Papendrecht misschien een idee zijn? Naar mijn ervaring is dat een heel correct en transvriendelijk bedrijf. En ze hebben daar een fantastische laser, de Soprano SHR, die met een bewegend handstuk werkt. Dat is (door de beweging) veel minder onaangenaam dan de Lightsheer, hoewel het nog steeds verhipte pijn doet. Deze laser kan ook in de zomer gebruikt worden en bovendien ook op een getinte huid. Ik heb er nu zo'n 11 behandelingen op zitten met tussenpozen van 5 à 6 weken en ik ben nu zeg maar nagenoeg 'schoon'. Er zijn nog wel lichte haartjes, maar die trek ik er zelf uit. En ze komen ook in steeds mindere mate terug. Vorig jaar half augustus begonnen met de laser en sinds half april heb ik me niet meer geschoren. Mijn therapeute daar is Brigitte en ze staat er versteld van hoe snel het bij mij is gegaan. YMMV overigens, zoals steeds. Ik heb wel gevraagd om de hoogst mogelijke stand in te stellen, en dat voel je dus goed! Maar het is een heerlijk vooruitzicht dat dan na een paar dagen die zwarte rotharen eruit beginnen te vallen, en dat compenseert de pijn.

Ik zit bij Menzis en ik heb gewoon een machtiging gevraagd en gekregen, al bijna een jaar voordat ik groen licht had. Dat het een te verzekeren prestatie is staat allemaal al beschreven in de uitspraak van het College voor zorgverzekeringen d.d. 22 september 2008 (Uitspraken http://www.cvz.nl" target="_blank, rechts bovenin bij Sitemap invullen: 28090148 en zoek) en ze waren toen zo vriendelijk om niet moeilijk te gaan doen over groen.

Hoe het bij jou met de declaraties gaat weet ik niet. Ik heb een verzekering op restitutiebasis en ik betaal per behandeling. Die nota's dien ik dan in bij de verzekeraar die ze aan mij terugbetaalt.

Wat leuk trouwens dat jij ook het traject bij de PIG loopt. En zit je ook bij Alwin Man toevallig? Ik ben zo blij met Alwin, ik vind hem echt goed als psycholoog!

Groetjes,
Coccinelle
Gebruikersavatar
Renee
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2012, 14:25
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Haag

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Renee »

Ik ben sinds begin 2012 onder behandeling bij CosméDerm in Den Haag. Ik moest wel aan OHRA toestemming hiervoor vragen. Echter ik moest begin dit jaar opnieuw toestemming vragen (omdat ik de maximale vergoeding voor dat jaar had bereikt) voor de Laser en Electrische Epilatie behandelingen. Susan (de eigenares) heeft een brief naar de verzekering gestuurd met de mededeling dat er nog meer behandelingen nodig waren. Vooral voor de Electrische Epilatie (heb helaas te veel grijze baardgroei :-( ). Van de verzekering krijg ik nog 20 Laser behandelingen vergoed en zijn helaas de Electrische Epilatie benadelingen door de verzekering afgewezen. :x. Volgens Susan zou ik nog minimal 2 jaar nodig hebben voor de Electriche Epilatie.
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door LauraB »

Zoals door mijn eerdere bericht al te vermoeden was, laat ik het dus doen bij Briez in den Haag. Aangezien ik daar niet over mijn ervaring en de resultaten schrijf, bij deze:

In de periode van maart tot en met juli die jaar heb ik een intake gesprek, proef behandeling en drie behandeling van en hals en kin + wangen + bovenlip gehad met de lightshear diodelaser met goede resultaten.

In de periode van juli tot aan oktober heb ik geen behandelingen meer gedaan, omdat ik er gewoon het geld niet voor had. Ik heb in deze periode meerdere keren met maar een paar tientjes voor de hele maand voor eten en drinken moeten doen.

Begin oktber kon ik weer starten met de behandeling. De tussenliggende periode van algehele stilstand kon ik bijna niet doorkomen. Waarschijnlijk de gedachte niet verder te kunnen en dat er meer en meer haren terug begonnen te komen. Achteraf ben ik wel blij. De 4de behandeling van hals + wangen + kin + bovenlip begin deze maand, heeft veel meer resultaat gegeven. Er zijn nu grote jkale plekken overal, wat heerlijk is.


Ik betaal nog steeds de behandelingen uit eigen zak. Mijn verzekering Oha blijft hameren op groen licht van het VU voor ze akkoord gaan geven. Zodra ik die heb krijg ik akkoord, die toezegging is me gedaan. Gelukkig kost het me geen duizenden euro's maar het zou fijn en vooral menselijk zijn om wel te vergoeden. Zeker aangezien Ohra wel bereid is om mijn polis op mevrouw te zetten en mijn naam te wijzigen. Ze weten dat ik al bijna 3/4 jaar als vrouw leef en 5 maanden HRT heb.
Coccinelle
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 okt 2013, 14:15
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Coccinelle »

@LauraB: Als ik jou was dan zou ik toch maar eens een stevige discussie aangaan met Ohra. In mijn andere posts heb ik al verwezen naar de betreffende uitspraak van het CvZ. Je kunt vragen of ze die uitspraak op een welwillende manier kunnen uitleggen, die trouwens ook nog eens in hun eigen belang is. Je leeft net als ik al geruime tijd full-time, dus jouw belang is groot om geen baardschaduw te hebben. Tegelijkertijd zit je ook al aan de HRT. Het is een feit dat HRT weliswaar geen of nauwelijks directe gevolgen heeft voor de intensiteit van de baardgroei (helaas, maar waar), maar dat het wel invloed heeft op de pigmentatie van de haren. Hoe donkerder de haren, hoe effectiever de laser. Laseren is on the long run vele malen goedkoper dan electrisch epileren. Hoe langer je wacht met de laser, des te meer aanvullende kostbare electrolyse zal noodzakelijk zijn. Dat weten ze bij Ohra ook wel en als je ze dat voorhoudt, dan gaan ze misschien alsnog door de bocht. Ze moeten er toch vroeger of later aan geloven, en het zal uiteindelijk goedkoper voor ze uitpakken om het nu maar te doen dan ermee te wachten. Misschien kun je ze overtuigen. Anders zou je een klacht kunnen indienen, maar daar moet je maar net zin in hebben.
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door LauraB »

@Coccinelle, Ohra is gewezen op de uitspraak van het CVZ, feit blijft dat je een diagnose moet hebben volgens de regels en de uitspraak van het CVZ. Ik heb nog 1 a 2 behandelingen echt nodig en ben dan schoon of misschien her en der een haartje na. Zodra ik de diagnose bij het PIG heb (eind volgende maand waarschijnlijk) krijgt Ohra opnieuw een verzoek en daarna de rekening ban tot nu toe 585 euro bij elkaar.
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door intrans »

Coccinelle schreef:Hi Intrans,

Je geeft aan dat je in Rotterdam woont, dan zou De Mariannehoeve in Papendrecht misschien een idee zijn? Naar mijn ervaring is dat een heel correct en transvriendelijk bedrijf. En ze hebben daar een fantastische laser, de Soprano SHR, die met een bewegend handstuk werkt. Dat is (door de beweging) veel minder onaangenaam dan de Lightsheer, hoewel het nog steeds verhipte pijn doet. Deze laser kan ook in de zomer gebruikt worden en bovendien ook op een getinte huid. Ik heb er nu zo'n 11 behandelingen op zitten met tussenpozen van 5 à 6 weken en ik ben nu zeg maar nagenoeg 'schoon'. Er zijn nog wel lichte haartjes, maar die trek ik er zelf uit. En ze komen ook in steeds mindere mate terug. Vorig jaar half augustus begonnen met de laser en sinds half april heb ik me niet meer geschoren. Mijn therapeute daar is Brigitte en ze staat er versteld van hoe snel het bij mij is gegaan. YMMV overigens, zoals steeds. Ik heb wel gevraagd om de hoogst mogelijke stand in te stellen, en dat voel je dus goed! Maar het is een heerlijk vooruitzicht dat dan na een paar dagen die zwarte rotharen eruit beginnen te vallen, en dat compenseert de pijn.

Ik zit bij Menzis en ik heb gewoon een machtiging gevraagd en gekregen, al bijna een jaar voordat ik groen licht had. Dat het een te verzekeren prestatie is staat allemaal al beschreven in de uitspraak van het College voor zorgverzekeringen d.d. 22 september 2008 (Uitspraken http://www.cvz.nl" target="_blank, rechts bovenin bij Sitemap invullen: 28090148 en zoek) en ze waren toen zo vriendelijk om niet moeilijk te gaan doen over groen.

Hoe het bij jou met de declaraties gaat weet ik niet. Ik heb een verzekering op restitutiebasis en ik betaal per behandeling. Die nota's dien ik dan in bij de verzekeraar die ze aan mij terugbetaalt.

Wat leuk trouwens dat jij ook het traject bij de PIG loopt. En zit je ook bij Alwin Man toevallig? Ik ben zo blij met Alwin, ik vind hem echt goed als psycholoog!

Groetjes,
Coccinelle
Dankjewel voor de informatie! Ja, ik zit ook bij Alwin, echt een topper!
Binnen 5-6 gesprekken had ik al groen licht, april schreef ik me in, juni begon diagnostiek en september had ik al groen licht.
Alles is supersnel gegaan!
Coccinelle
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 okt 2013, 14:15
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Coccinelle »

@LauraB: Dat heb je dan snel gedaan! Zes, zeven behandelingen in totaal? Ik wil best geloven dat Ohra op de betreffende uitspraak gewezen is. Het ging mij juist om de uitleg die aan de uitspraak zou kunnen wordt gegeven tegen de achtergrond van de omstandigheden van het geval. Alleen begrijp ik dat ze daarin bij jou niet heel ruimhartig zijn geweest, toch? En als je nu alsnog de rekeningen gaat indienen van behandelingen die zijn gedaan voordat er een machtiging was, met terugwerkende kracht dus, dan help ik je hopen dat ze gaan betalen. Ik heb er een hard hoofd in, sorry.
Coccinelle
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 okt 2013, 14:15
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Coccinelle »

intrans schreef:
Coccinelle schreef:Hi Intrans,

Je geeft aan dat je in Rotterdam woont, dan zou De Mariannehoeve in Papendrecht misschien een idee zijn? Naar mijn ervaring is dat een heel correct en transvriendelijk bedrijf. En ze hebben daar een fantastische laser, de Soprano SHR, die met een bewegend handstuk werkt. Dat is (door de beweging) veel minder onaangenaam dan de Lightsheer, hoewel het nog steeds verhipte pijn doet. Deze laser kan ook in de zomer gebruikt worden en bovendien ook op een getinte huid. Ik heb er nu zo'n 11 behandelingen op zitten met tussenpozen van 5 à 6 weken en ik ben nu zeg maar nagenoeg 'schoon'. Er zijn nog wel lichte haartjes, maar die trek ik er zelf uit. En ze komen ook in steeds mindere mate terug. Vorig jaar half augustus begonnen met de laser en sinds half april heb ik me niet meer geschoren. Mijn therapeute daar is Brigitte en ze staat er versteld van hoe snel het bij mij is gegaan. YMMV overigens, zoals steeds. Ik heb wel gevraagd om de hoogst mogelijke stand in te stellen, en dat voel je dus goed! Maar het is een heerlijk vooruitzicht dat dan na een paar dagen die zwarte rotharen eruit beginnen te vallen, en dat compenseert de pijn.

Ik zit bij Menzis en ik heb gewoon een machtiging gevraagd en gekregen, al bijna een jaar voordat ik groen licht had. Dat het een te verzekeren prestatie is staat allemaal al beschreven in de uitspraak van het College voor zorgverzekeringen d.d. 22 september 2008 (Uitspraken http://www.cvz.nl" target="_blank, rechts bovenin bij Sitemap invullen: 28090148 en zoek) en ze waren toen zo vriendelijk om niet moeilijk te gaan doen over groen.

Hoe het bij jou met de declaraties gaat weet ik niet. Ik heb een verzekering op restitutiebasis en ik betaal per behandeling. Die nota's dien ik dan in bij de verzekeraar die ze aan mij terugbetaalt.

Wat leuk trouwens dat jij ook het traject bij de PIG loopt. En zit je ook bij Alwin Man toevallig? Ik ben zo blij met Alwin, ik vind hem echt goed als psycholoog!

Groetjes,
Coccinelle
Dankjewel voor de informatie! Ja, ik zit ook bij Alwin, echt een topper!
Binnen 5-6 gesprekken had ik al groen licht, april schreef ik me in, juni begon diagnostiek en september had ik al groen licht.
Alles is supersnel gegaan!
Hi, dat is inderdaad vlot zeg! Vorig jaar december had ik m'n eerste gesprek en daarna zijn er nog vele gevolgd. Ik ook september groen licht, niet al maar pas. Psychisch wrakhout, je kent het wel. Alwin moest al z'n vakbekwaamheid inzetten om het op de rails te houden :P . Toch is de hele procedure altijd nog een stuk sneller dan bij het VUmc. Ik blijf wel lekker gesprekken voeren want dat heb ik hard nodig. Heel veel succes toegewenst met het verdere traject!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Emma »

Vandaag voor het eerst bij Cosmedilight geweest. Is inderdaad duurder dan wat ik hier hoor (€280 per behandeling) maar of de verzekering nu €200 of €280 vergoedt maakt niet uit. Helaas begin ik te vroeg, zonder groen licht, dus ik mag er voorlopig zelf voor opdraaien. Het prijsverschil wordt wel weer goedgemaakt doordat ik voor Cosmedilight het minst hoef te reizen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Silvia »

heb deze prijs lijst gezien , en dat is onder de 100 euro , hoe kan dat deze prijs zo laag is en jullie over de 200 euro per sessie ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding