Ervaring/tips gezichtsontharing?

Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door LauraB »

De opmaakt komt me bekent voor, je kunt er vanuit gaan, dat die prijzen zijn voor bio vrouwen, die last hebben van verdwaalde haartjes in het gelaat.

Ik ben ronde de 200 euro begonnen en zit nu rond de 100 euro per behandeling. Er word geen vast prijs gerekend, maar per flits.
Coccinelle
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 okt 2013, 14:15
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Coccinelle »

Echt crazy die tarieven van Cosmedilight. Ik wil natuurlijk niks insinueren, maar uit andere posts op dit forum leid ik af dat Dr. E. de Boer hele warme contacten met het VUmc onderhoudt. Over de mate waarin dit van invloed is op de prijzen die zij voor haar behandelingen meent te kunnen hanteren, kan ik alleen maar mijn fantasie de vrije loop laten. Zij is tenslotte wel een echte dokter in een witte jas. En dan mag het kennelijk wat extra kosten.
Bij mijn instituut (De Mariannehoeve in Papendrecht) betaal ik maar € 99 per behandeling. En dan gebeurt het nog wel met een dure moderne Soprano, niet met een achterlijke Lightsheer zoals bij Cosmedilight. De Mariannehoeve heeft ook een heel luxe entourage, de therapeutes hebben witte jasjes, je krijgt koffie of thee aangeboden, kortom je wordt helemaal in de watten gelegd. En er lopen ook nog eens echte dokters rond. Rara, hoe kan dat allemaal voor die prijs? Oké, het ligt in de periferie en niet in het dure Amsterdam, maar kan dit het prijsverschil verklaren? Want het gaat hier dus wel om bijna het drievoudige bedrag voor dezelfde prestatie, en dan stel ik voor het gemak de oude Lightsheer ook nog maar even gelijk aan de nieuwe Soprano. Ik kan alleen maar de conclusie trekken dat Cosmedilight structureel (veel) te hoge tarieven in rekening brengt die totaal niet in de pas lopen met de rest van de markt. Toch komt ze ermee weg, ze krijgt allemaal VU-patiënten en daar snap ik helemaal niks van. Iedereen die naar Cosmedilight gaat is imho een dief van haar eigen portemonnee.

@Emma: volgens je profiel is je woonplaats Etten-Leur. Als dat ook je vertrekadres is, dan zou De Mariannehoeve een serieus alternatief voor je kunnen zijn. En dat niet alleen qua kosten, maar ook en niet in de laatste plaats omdat je dan gelijk ook nog eens met een state of the art-laser behandeld wordt.

Nog even een opmerking in het algemeen: het lijkt nu net alsof ik reclame zit te maken voor de Mariannehoeve. Dat is beslist niet mijn bedoeling en dat hebben ze ook helemaal niet nodig want het is er altijd hartstikke druk. Ik ben er gewoon heel enthousiast over. That's it.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Emma »

Edith de Boer maakt deel uit van het genderteam, dus dat zijn wel warme contacten ja.

Mijn keuze voor Cosmedilight is vooral praktisch, ik woon dan wel in het zuiden maar werk in Amsterdam. Ik kan naar Cosmedilight zonder al te veel van mijn werkdag te missen. Ga ik naar Papendrecht moet ik echt best wel veel eerder weg, ofwel omdat per OV veel langer onderweg ben ofwel omdat ik rekening moet houden met files als ik met de auto ga. Aangezien ik ZZP'er ben kost me dat bijna net zoveel als wat ik bespaar. Ik mijn geval is tijd helaas ook geld.
Mariannehoeve zou verder wel een goed alternatief zijn hoor, mijn dochter woont er om de hoek, kan ik daar ook wat vaker op de thee. Maar nu nog even niet...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Coccinelle
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 okt 2013, 14:15
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Coccinelle »

Emma schreef:Edith de Boer maakt deel uit van het genderteam, dus dat zijn wel warme contacten ja.

Kijk eens aan! Wist ik niet hoor, dat het zó klef is.
Mijn keuze voor Cosmedilight is vooral praktisch, ik woon dan wel in het zuiden maar werk in Amsterdam. Ik kan naar Cosmedilight zonder al te veel van mijn werkdag te missen. Ga ik naar Papendrecht moet ik echt best wel veel eerder weg, ofwel omdat per OV veel langer onderweg ben ofwel omdat ik rekening moet houden met files als ik met de auto ga. Aangezien ik ZZP'er ben kost me dat bijna net zoveel als wat ik bespaar. Ik mijn geval is tijd helaas ook geld.
Mariannehoeve zou verder wel een goed alternatief zijn hoor, mijn dochter woont er om de hoek, kan ik daar ook wat vaker op de thee. Maar nu nog even niet...
Je kunt in Papendrecht tot 10 uur 's avonds terecht. Ik heb een bloedhekel aan files dus ik kan dan lekker doorrijden. Liefst zou ik met het OV gaan, maar dat wordt me een beetje te omslachtig, hoewel het te doen is.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Raisa »

Coccinelle schreef:Echt crazy die tarieven van Cosmedilight. Ik wil natuurlijk niks insinueren, maar uit andere posts op dit forum leid ik af dat Dr. E. de Boer hele warme contacten met het VUmc onderhoudt. Over de mate waarin dit van invloed is op de prijzen die zij voor haar behandelingen meent te kunnen hanteren, kan ik alleen maar mijn fantasie de vrije loop laten. Zij is tenslotte wel een echte dokter in een witte jas. En dan mag het kennelijk wat extra kosten.
Ik denk niet dat je dat zo kunt stellen omdat de prijzen voor elektrisch epileren bij cosmedilight juist wel weer heel gangbaar zijn. Laser kan altijd veel goedkoper (bij Tattoo Bob ben je bijvoorbeeld voor 50 euro klaar), maar je hebt dan geen zekerheid over de kwalificaties van de persoon die je behandeld. Er is namelijk (net als bij plastisch chirurgen) geen strenge controle van de vaardigheden van de behandelaars. Daarom ga ik persoonlijk liever naar iemand toe van wie ik zeker weet dat die persoon verstand van zaken heeft dan naar iemand die goedkoper is maar ook net zo goed een kwakzalver kan zijn.
Coccinelle
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 okt 2013, 14:15
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Coccinelle »

Raisa schreef:
Coccinelle schreef:Echt crazy die tarieven van Cosmedilight. Ik wil natuurlijk niks insinueren, maar uit andere posts op dit forum leid ik af dat Dr. E. de Boer hele warme contacten met het VUmc onderhoudt. Over de mate waarin dit van invloed is op de prijzen die zij voor haar behandelingen meent te kunnen hanteren, kan ik alleen maar mijn fantasie de vrije loop laten. Zij is tenslotte wel een echte dokter in een witte jas. En dan mag het kennelijk wat extra kosten.
Ik denk niet dat je dat zo kunt stellen omdat de prijzen voor elektrisch epileren bij cosmedilight juist wel weer heel gangbaar zijn. Laser kan altijd veel goedkoper (bij Tattoo Bob ben je bijvoorbeeld voor 50 euro klaar), maar je hebt dan geen zekerheid over de kwalificaties van de persoon die je behandeld. Er is namelijk (net als bij plastisch chirurgen) geen strenge controle van de vaardigheden van de behandelaars. Daarom ga ik persoonlijk liever naar iemand toe van wie ik zeker weet dat die persoon verstand van zaken heeft dan naar iemand die goedkoper is maar ook net zo goed een kwakzalver kan zijn.
Daar heb je natuurlijk volkomen gelijk in. Ik bedoel ook niet dat je je gezicht blindelings zomaar aan de eerste de beste zou moeten toevertrouwen. Een indicatie zou kunnen zijn of de betreffende behandelaar al dan niet door je verzekering zou worden betaald, gesteld dat je het zou kunnen declareren. Bij mijn verzekeraar wordt als voorwaarde gesteld dat er tenminste sprake is van een een Anbos-registratie met de aantekening electrische epilatie. Ik vraag me af of dat bij Tattoo Bob het geval is. Het is dat je ze naar voren brengt, want persoonlijk zou ik ze niet eens serieus in overweging hebben genomen. We hebben maar 1 gezicht.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door diederique »

Coccinelle schreef:Bij mijn instituut (De Mariannehoeve in Papendrecht) betaal ik maar € 99 per behandeling. En dan gebeurt het nog wel met een dure moderne Soprano, niet met een achterlijke Lightsheer zoals bij Cosmedilight. De Mariannehoeve heeft ook een heel luxe entourage, de therapeutes hebben witte jasjes, je krijgt koffie of thee aangeboden, kortom je wordt helemaal in de watten gelegd. Nog even een opmerking in het algemeen: het lijkt nu net alsof ik reclame zit te maken voor de Mariannehoeve. Dat is beslist niet mijn bedoeling en dat hebben ze ook helemaal niet nodig want het is er altijd hartstikke druk. Ik ben er gewoon heel enthousiast over. That's it.
Hoeveel ervaring heeft Mariannehoeve eigenlijk afgezien van jou met transgenders?

Heeft iemand ervaring met Huidtherapie Peters/Mouthaan in Rotterdam?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Silvia »

de 31 oktober ga ik voor me gezicht behandeling :D
ik betaal uit eigen zak nou .
het is nu maar 35 euro per keer.
en ze zei dat ze in december de behandeling via de ziekte fonds ga doen of zo iets , en dan woord de prijs ook rond de 200 euro
ze zei als dat gebeurd kan ik alles steeds afmaken voor 35 euro :wship:

vandaag heb ik daar de formulieren ingevuld en 1 proef strook om te kijken hoe me huid er op geageerd :)
alleen ik schok wel erg hard bij elke keer :o

liefs Silvia
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door jacqueline »

Als goed is word gezichtsontharing toch nog vergoed....dus maakt de prijs bij mevrouw de Boer dan toch niet uit, de verzekeraar betaalt toch....Tenzij dit per 1 januari ook nog uit het pakket gaat....ik verbaas me tegenwoordig nergens meer over
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Miazara »

Bij haar is idd 280 per behandeling. Vergoeding voor mij is 1750 voor 10 behandelingen. Ik hoop dat binnen 3 behandelingen een deel van gezicht niet meer nodig is en daardoor de prijs zal zakken.
Code Sorceress