Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door intrans »

Ik zit nu al een tijdje aan de pleisters en ik heb er nu al 1 dubbel gevoel over.
Ik wilde vanmorgen me pleister opplakken, laat deze gelijk los en kleefde al niet meer.
Dus ik denk, oke andere pleister dan maar, wil ik die op hetzelfde stukje huid plakken, scheurt de pleister en blijft ook niet plakken.
2 pleisters in 1 korte tijd vernield.
3e pleister op ander stukje huid van mijn bovenarm geplakt en daarna een groter formaat normale pleister erboven geplakt als bescherming.
Is dit erg of maakt het niet zoveel uit?
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door Veronica »

intrans schreef:Ik zit nu al een tijdje aan de pleisters en ik heb er nu al 1 dubbel gevoel over.
Ik wilde vanmorgen me pleister opplakken, laat deze gelijk los en kleefde al niet meer.
Dus ik denk, oke andere pleister dan maar, wil ik die op hetzelfde stukje huid plakken, scheurt de pleister en blijft ook niet plakken.
2 pleisters in 1 korte tijd vernield.
3e pleister op ander stukje huid van mijn bovenarm geplakt en daarna een groter formaat normale pleister erboven geplakt als bescherming.
Is dit erg of maakt het niet zoveel uit?
1 ding is zeker, ik ga echt zeilen als ik die pleisters krijgt, werkt dat niet? Dan heb ik pech en zoek ik een oplossing dat het plakt, alhoewel intrans wie weet heb je gewoon toevallig de foute geplakt die niet meer goed plakken dat heb je soms net de normale pleisters ook.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door diederique »

Intrans, heel af en toe heb ik dit ook (gehad). De oorzaak bij mij, niet voldoende ontvetten van de plakplek (mijn bil) na het weghalen van de vorige pleister een paar dagen eerder. Echt slechte pleisters ben ik afgelopen jaar niet tegen gekomen (althans bij de Systen100), het is altijd mijn eigenschuld als ik de babyolie na het weghalen van de pleisterrandjes niet voldoende heb weggewassen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door Freetouch »

De pleisters die ik plak zitten altijd meteen vast, het is net een tweede huidje, (Climara 100 van Bayer)
zelfs bij het douchen merk ik niet eens dat ze er zitten.
Alleen als ik dan eens een warm bad neem willen ze wel eens loslaten, maar als ik ze daarna weer terugplak, zitten ze weer als voorheen.

Nu heb ik hier en daar gelezen dat er nogal een verschil zit tussen een A merk en een B merk die onder het motto dat de werkzame stof hetzelfde is, maar het draagcomfort is toch wel een ander verhaal.
“good enough”
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door LauraB »

Ik heb praktisch nooit last van loslatende pleisters. Alleen op mijn bovenbeen en buik willen ze na een dag los laten. Ook is het wel een keertje gebeurd dat ik er een te hoog op mijn bil plakte waardoor het randje van mijn slip de pleister doet oprollen/opstropen. Er mee douchen en zo is geen enkel probleem. Ze blijven netjes anderhalve / twee weken zitten nu. Ik plak ze altijd een kwartiertje na het douchen op en gebruik natuurlijk geen bodylotion op ie plek. Ik heb ze van PCH
Lois
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 okt 2017, 22:29
Gender: Trans MtF

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door Lois »

Hoi hoi, ik zit pas 2 maanden in de HRT, met 100 microgram pleisters. Tot nu toe laat ik ze 1 dag overlappen, maar zojuist dit grafiekje gevonden:

Image

Zoals je ziet is 1 dag overlap aan te bevelen, want het duur dus ongeveer 12-24 uur voordat de pleister op "volle kracht" werkt. Verder is het de moeite waard om haar precies een week te laten zitten, want dan loopt de curve pas sterk terug.

Een paar dagen ben ik wezen zwemmen, ongeveer 1,5 uur in het water gespeeld, en de pleister zit net zo vast als daarvoor. Ook geen last van uitslag of irritaties, alleen wat zwarte randjes, maar die poets je zo weg.

Ik plak ze meestal afwisselend op linker/rechterbil, maar ga vanaf nu ook bovenarm erbij gebruiken zodat ik 4 plekken heb om af te wisselen, aangezien er altijd 2 bezet zullen zijn.

Wat ik nog niet gevonden heb is of de locatie bepalend is voor de hoeveelheid hormoon dat wordt afgegeven, iemand hier kennis van? Dus, maakt het voor het resultaat uit of ik het op mijn bovenarm of bil plak (of welke plek dan ook)?
Life's what you make it! Please try to make all your dreams come true. Remember, this is your only life, so take this chance, with both hands.
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door Lidi »

Hi,
Even een reactie.
De pleisters plak ik op de bovenarm, net op schouderhoogte. Estradiol Sandoz 50 microgram. (geen reclame hoop ik)
Dinsdagavond linksboven, zaterdagochtend rechtsboven. Geen probleem dat ze eraf vallen of loslaten. Blijven prima zitten, ook tijdens of na het douchen.
Wat de bloedwaardes en resultaten zijn weet ik nog niet. Ben op 23 januari begonnen en op 10 april de volgende afspraak.
Enige wat ik tot nu toe merk is iets gevoeliger tepels.
Grtjes,
Lidi
Me, myself and present I
TanjaUneken
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 mar 2017, 23:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door TanjaUneken »

Sinds 16 januari pleisters Sandoz Estradiol 100 microgram/24h. Plak deze afwisselend links/rechts op haarvrije zone van buik, bovenbenen of onderrug, met drieën een halve dag tussenpauze. ik laat de pleisters één week zitten, dus steeds één oude en één nieuwe op het lijf. Geen last van huidirritatie. 2 mei opnieuw bloedwaarden bepalen.
Geboren op de dag dat ik mocht zijn wie ik ben en ruim zeven en vijftig jaar daarvoor ook al eens, laat ik dat vooral niet vergeten.
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door Jannet V »

Vanaf het begin op de bovenste buitenste bil kwadrant. Om en om links rechts. Altijd met een overlap van een dag. Een half jaar geleden heb ik even moeten stoppen door omstandigheden, ik had bijna op eigen kracht naar de maan kunnen vliegen. Maar alles is beter dan testosteron.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Plaats reactie