Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Dorotka
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 apr 2012, 16:57
Gender: Vrouw
Locatie: fu

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door Dorotka »

Ik heb niet gekozen om transsexuel te zijn. Ik betaal de verplichte Nederlandse belastingen en verzorging en ik verwacht van de Nederlanse zorg system medicijnen dat gaan mijn gezondheid verbeteren en niet gewoon mijn mond dicht gaan houden. Ik zie dat jullie allemaal zijn in het algemeen nutteloos.. Have fun with wasting your time here writing your bullshit. I've had enough of brainless lemmings following each-other to wherever the leader is going.
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door Veronica »

Dan voeg ik iets graag toe, vroeger was de zorg "geweldig" maar nu is het gewoon op sommige punten goed, maar bekijk het zo, in de VS mag je voor alles zelf dokken en hier wordt het vergoedt en ook nog eens uit je basis verzekering.

De wereld is niet perfect, maar van wat ik van paar andere Poolse transen heb gehoord (beide FtM) is het in polen veel erger dan hier, ze kloppen zoveel mogelijk geld uit je zakken en vaak willen ze je wijs maken dat ze je gezond kunnen maken door je om te praten dat jij je geslacht niet wijzigt.

Als je betere medicijnen of operaties wilt moet je of kei en keihard knokken in Nederland of zelf de extra's betalen zoals een borstvergroting.

En zoals sommige hebben al aangegeven wordt hier de srs voor Thailand als je geluk hebt deels of volledig vergoedt, en als je het in Nederland laat doen zelfs volledig.

In polen niet, je mag zelf die paar duizend euro dokken.

Wees blij dorotka, het is in polen niet beter tenzij jij enorm veel geluk had, in polen zou ik niet eens durven uit te komen en zou ik op ten duur gewoon een eind aan maken.

Dus nee het zorg is niet perfect in Nederland maar wel veel beter dan in polen, punt uit.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door diederique »

Dorotka,
Toch nog een poging om bij te dragen. Na bijna 4 jaar toenemend als vrouw geleefd te hebben en 2,5 jaar illegaal hormonen gebruik -import via internet- dacht ik nog steeds dat ik mijn hele transitie zelf kon regelen en organiseren; zeg maar hormonen uit een exotisch oord, GD verklaring/groen licht via een US internet arts, operatie in Thailand, logopedie via Youtube, psychologische begeleiding uit een boekje, verzin het maar. Noem het een speling van het lot, maar uit eindelijk is het anders gelopen. Inmiddels sta ik ingeschreven bij VUmc, gebruik ik mijn hormonen alweer bijna een jaar legaal en ben bezig ook de andere zaken zoveel mogelijk binnen het Nederlandse Zorgsysteem te ontvangen; hoewel wat haperend af en toe voel ik me er goed bij.

Ik gebruik, legaal, inmiddels bijna een jaar de Systenpleisters. Ze bevallen me prima, laten maar 2-3% van de tijd los van mijn bil en laten precies de plakrandjes zien die jij op de foto hebt gezet. Is het geen gezicht? Ze passen keurig binnen mijn bikinibroekje en zoals je al suggereert, ja ik zwem er regelmatig mee, in bikini, in een vol zwembad met voldoende spiedende mannen op de rand. Ik denk niet dat hun oog getroffen wordt door de zwarte randjes van mijn pleister.
Zwarte randjes, 1 minuut deppen met de babyolie en ze verdwijnen als sneeuw voor de zon, zonder gekrabbel, zonder enige irritatie.

Geef mijn m'n pleisters maar, ook als ik straks verder mag onder het VUregime.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door Venka »

Dorotka schreef:Ik heb niet gekozen om transsexuel te zijn. Ik betaal de verplichte Nederlandse belastingen en verzorging en ik verwacht van de Nederlanse zorg system medicijnen dat gaan mijn gezondheid verbeteren en niet gewoon mijn mond dicht gaan houden. Ik zie dat jullie allemaal zijn in het algemeen nutteloos.. Have fun with wasting your time here writing your bullshit. I've had enough of brainless lemmings following each-other to wherever the leader is going.
Geen een van ons heeft daar voor gekozen maar we moeten er wel mee dealen. Er is helemaal niemand hier in Nederland die jouw verplicht omin dit geweldig landje te blijven hoor en kies jij er voor er wel voor om te blijven dan zul jij ook het Nederlandse zorg systeem moeten accepteren dat heet integratie en anders moeg jemaar aktie gaan voeren op het malie plein.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door Eva »

Dorotka schreef:... Ik zie dat jullie allemaal zijn in het algemeen nutteloos.. Have fun with wasting your time here writing your bullshit. I've had enough of brainless lemmings following each-other to wherever the leader is going.
@ Dorotka
Als dit beledigend bedoeld was, is dat begrepen. Ik begrijp dat je inmiddels al vertrokken bent en misschien is dat geen slecht idee. Je avatar heb ik verwijderd.
Eva
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door NaomiClareNL »

Veronica schreef:Ik denk dat die injecties gewoon het beste zouden zijn, eens per hele lange tijd en daarna vrolijk verder.

Maar nee het moet perse zo ingewikkeld in NL, dan vallen in mijn ogen de pillen mee maar hebben ze nadelen en hetzelfde geldt voor de pleister.

Bah, het is nooit goed.
Voor de goede orde, implantaten waren voor drie maanden. Injekties moet je om de 7-14 dagen zetten afhankelijk van behoefte/dosering.

Tja, ik kan me Dorotka's frustraties levendig voorstellen :( . Dat zal jullie niet verbazen.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door intrans »

Ook raar, ik hoorde dat je boven de 40 pleisters krijg, ik ben nu 19 en heb ook de pleisters.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door Venka »

Volgens mij geeft dr. Van Houten altijd pleisters althans dat begreep ik van mijn endocrinoloog die onder auspiciën werkt van Van Houten.
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door intrans »

Oh oke.
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Waar plakken jullie jouw pleisters en waarom???

Bericht door Miazara »

Op het vu hangt het er ook vanaf van wie je krijgt wat ze willen voorschrijven, ik hoorde over het algemeen dat 40+ pleisters is maar eronder pillen. De endo die ik krijg woude pleisters voorschrijven maar die wou ik niet, dus ik nam de pillen.
Code Sorceress
Plaats reactie