hormoonpleisterprobleempje

Vertrokken01
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 okt 2016, 17:23
Gender: Onzeker
Locatie: ////

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door Vertrokken01 »

Is het zinvol om de pleisters wat langer te laten zitten en zo gemoedswisselingen door fluctuatie te voorkomen? Lijkt me handig om uit je vorige pleister wat meer te halen door hem langer dan normaal te gebruiken. Tijdens de wisseldagen krijg ik namelijk gemoedswisselingen door die fluctuatie.
////
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

ls

Bericht door Anon20190501 »

^Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Niet alleen om ze wat langer te laten zitten, maar ook overlappend, Zo zou je elke pleister bijvoorbeeld 7 dagen kunnen laten zitten, en ze de twee eerste en twee laatste dagen laten overlappen met een tweede pleister.
Als niet-medicus maar imho gezegend met een beetje boerenverstand kom ik tot de voorlopige voorzichtige conclusie dat daardoor de aanloop- en uitloopschommelingen van elke pleister kunnen opgevangen worden.

Aldus:
1
1
1
1
1
1 2
1 2
2
2
2
2 3
2 3
3
3
3
3 4
3 4
4
...

Iemand ideeën of inzichten daarover?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
ada
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 nov 2012, 15:21
Gender: Vrouw
Locatie: hoogvliet

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door ada »

Ik wilde iets vragen aan degene die veel van hormonen weet.
Ik gebruik al 6 jaar hormonen en heb niet de srs gehad wegens medische problemen.
Ben van systen 100 naar 75 naar 50 gegaan.
Onlangs in het VU bloedonderzoek was mijn estradiolwaarde 580 en het mag globaal 400 zijn.
Vroeger altijd keurig tussen 200 en 300.
De endocrinoloog wil nu dat ik de pleisters om de 5 dagen verwisseld ipv. 3 1/2dag, ( 2x week)
Weet iemand op deze site of je ook pleisters hebt van bv. 25.
Ben zelf al 72 en problemen/klachten met hart en bloedvaten vandaar.
Wees je zelf en niet een ander
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door Saskia »

Ik dacht van niet. Ik ben van 100 naar 50 gegaan en heb nu 75 maar de van extractie is na de allereerste keer nooit meer boven de 180 geweest.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door Jannet V »

Ik zou zeggen, gewoon door midden knippen haaks op de kniklijn en de rest bewaren tot de volgende.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door Jannet V »

En Sigrid, ik overlap altijd een dag. Toen ik het voor een volgende operatie intake aan een arts vertelde zei ze, "Dat zou ik ook doen denk ik"
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
JacquelineM
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2016, 12:04
Gender: Vrouw
Locatie: Epe

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door JacquelineM »

@ Ada:
Het advies van Jannet lijkt me heel plausibel, gewoon knippen. En ook dat van die overlap. Doe het zelf net zo. Voor evenwicht in het hormonale systeem en niet vanwege stemmingswisselingen, want daar heb ik nooit last van gehad.
Ik mag van mijn VUmc endo Systen 100 blijven gebruiken (ben 66 jaar en 4 jaar in HRT) zolang het estradiolnivo onder de 200 pmol/l blijft, liefst rond de 100. Mijn bloedvaten zijn niet van het beste soort, vandaar. In het verleden scoorde ik wel eens boven de 480 maar ik liet de pleisters dan ook 2 weken zitten. Ieder mens reageert verschillend maar jouw waardes lijken me voor Systen50 erg hoog. Volgens mij hebben cis-vrouwen van die leeftijd ook lagere estradiolwaardes.
Groet van JacquelineM.
ada
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 nov 2012, 15:21
Gender: Vrouw
Locatie: hoogvliet

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door ada »

Bedankt en ik ga dat dan doen en hopelijk komt het dan weer onder die 400 grens, dus iedereen bedankt voor het advies.
Wees je zelf en niet een ander
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door Anon20190501 »

Zelf gebruik ik al een tijdje Oestrogel. Is dat geen optie in NL?
In BE kon ik kiezen tussen gel en stickers.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door Anon20210626 »

hormoonpleister en probleem , dat is toch gewoon een pleonasme ?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Plaats reactie