Nieuwe chat! Zie dit topic.

hormoonpleisterprobleempje

Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door jacqueline »

ik heb de systen100.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door Eva »

Van beide merken heb ik pleisters in huis. Met PCH ervaar ik geen problemen. Toen ik een tijdje geleden overschakelde naar Systen 100 leek mijn hoofdpijn nogal toe te nemen. Is een zwak punt ja, dat hoofd van mij, hahaha
Dit weekend ga ik weer over naar Systen 100. Deze pleisters laten bij bij wel een wat prominenter plakrandje achter dan de PCH's. Ze zijn dan weer makkelijker aan te brengen, vind ik.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door diederique »

mariena70 schreef:volgens mij mag je een pleister niet eens een week laten zitten maar je moet ze om de 3 à 4 dagen vervangen en niet laten zitten.
Volgens mij is het een kwestie van "uitleg". In de bijsluiter wordt hier niets expliciet over gezegd, althans niet die van de Systen 100. Op de apotheeksticker staat "maandagmorgen/donderdagavond", er staat niets over weghalen na 3,5 dag, noch over weg halen na 7 dagen en zelfs niet over het gevaar van nog langer laten zitten. In een ander topic begreep ik ooit dat de pleister tot ca 14 dagen na het plakken estradiol afgeeft.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door Eva »

Bijna off-topic: op mijn apotheeksticker staat dat de Systen 100-pleisters voor inwendig gebruik zijn :D
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
mariena70
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 nov 2013, 14:57
Gender: Trans MtF

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door mariena70 »

ik krijg het idee dat jullie maar wat doen met die pleisters er moet wel een ritme in zitten hoor en een pleister is echt niet voor inwendig gebruik hoor.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door Venka »

mariena70 schreef:ik krijg het idee dat jullie maar wat doen met die pleisters er moet wel een ritme in zitten hoor en een pleister is echt niet voor inwendig gebruik hoor.
Dat is helemaal niet waar, ik heb mijn endocrinoloog zelfs vertelt hoe en wat. Uit mijn bloed waardes blijkt dat ik een mooi oestrogeen waarde heb waar mijn endocrinoloog heel tevreden over is. En wij eten die pleisters niet maar er staan soms rare dingen op. Bij mij staat er op *overgang*
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door jacqueline »

het is vandaag wel een hele lelijke plek geworden op mijn buik..lijkt wel een hondebeet.....Ik zie het wel een tijdje aan hoe het geneest anders wil ik dit wel even aan de endo in de vu laten zien....anders zit ik straks onder deze donkerrode vlekken....
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door diederique »

Jacqueline,
Ik haal de pleister bij een hoekje na een dag of zes los met een van mijn nagels. Het zwarte plakrandje haal ik daarna met babyolie (zie recept boven) weg waarna ik onder de douche mijn huis weer ontvet zodat de plek de volgende dag weer te gebruiken is. "Rode uitslag" op mijn billen (ik gebruik al 365 dgn de zelfde plek links/rechts op mijn billen) is binnen een paar uur weg.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door Eva »

mariena70 schreef:ik krijg het idee dat jullie maar wat doen met die pleisters er moet wel een ritme in zitten hoor en een pleister is echt niet voor inwendig gebruik hoor.
Al eerder heb ik een reactie gegeven op je wijze van reageren, mariena70. Probeer eens begrijpend te lezen en niet onmiddellijk negatief te reageren. Het zou je leven vermoedelijk aangenamer maken ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: hormoonpleisterprobleempje

Bericht door LauraB »

Er is geen enkele reden om de pleister meteen weg te halen, hoe langer ze zitten terwijl er nieuwe bij komen hoe gelijkmatiger en effectiever de afgifte. De eerste dagen (langer dan de 3,5 dag) is de afgifte gegarandeerd 100 microgram per 24 uur, hierna neemt deze langzaam af. Bij mij blijven de pleisters tot 2 weken zitten. Mijn bloedwaarden zijn zeer goed.

Met los halen heb ik geen problemen, soms laat een pleister na een dag of wat al een beetje los, andere helemaal niet. Gewoon rustig er af trekken en daarna de huid even tot rust laten komen. De restjes lijm (zwarte randjes) er niet gaan afkrabben of boenen; dan gaat je huid kapot. Met een beetje babyolie of vettige make-up remover laten oplossen.