Nieuwe chat! Zie dit topic.

VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door jacqueline »

moeten wij nu ook gaan vrezen dat de mensen die al in de HRT zitten zoals ik straks ook ineens niet meer verder geholpen worden en dat poli K straks geheel sluit?
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Freetouch »

Rense schreef:Transvisie meldt dat er inmiddels kamervragen gesteld zijn over de patientenstop maar zegt verder nog niets inhoudelijks over die vragen.

Ook melden ze dat de VU niet alleen een patientenstop overweegt maar die ook daadwerkelijk per direct heeft ingevoerd: ze schrijven momenteel geen nieuwe mensen in op de wachtlijst.
Indien dat klopt vind ik dat de VU dat veel duidelijker naar buiten had mogen communiceren.

Bron: http://www.transvisie.nl/transvisie.nl/ ... tstenieuws" target="_blank
Ik hoorde van iemand dat zij zich vandaag nog had ingeschreven.... :?:
“good enough”
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Miazara »

jacqueline schreef:moeten wij nu ook gaan vrezen dat de mensen die al in de HRT zitten zoals ik straks ook ineens niet meer verder geholpen worden en dat poli K straks geheel sluit?
Nee, die behandelingen gaan nog gewoon door. Ik ga me daar zelf ook geen zorgen over maken.
Code Sorceress
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Danielle »

Rense schreef: Ook melden ze dat de VU niet alleen een patientenstop overweegt maar die ook daadwerkelijk per direct heeft ingevoerd: ze schrijven momenteel geen nieuwe mensen in op de wachtlijst.
Bron: http://www.transvisie.nl/transvisie.nl/ ... tstenieuws" target="_blank
Er staat nergens dat de patientenstop er al is. Er wordt alleen mee gedreigd, als de zorgverzekeraars of minister niet met geld over de brug komt.

Side-note: kunnen we die TEH VU IS EVIL mentaliteit hier buiten de discussie laten? Het is erg vermoeiend dat er hier zijn die iedere post die ze doe aangrijpen om gal te spuwen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Fay »

Mijn excuses, maar wat ik niet goed begrijp is dat het pressiemiddel nadelige gevolgen heeft voor de patienten, wat zou een zorgverzekeraar zich druk maken, tenminste, mijn id is dat ze dat sowieso niet alteveel doen mbt belangen van patienten

Is er dan sprake van een pressiemiddel?

Fay
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Freetouch »

Zorgplicht fay!....
“good enough”
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Fay »

Dat begrijp ik maar heb inmiddels niet alteveel vertrouwen dat men er zich ook maar iets van aantrekt, maar laten we niet te negatief zijn

Fay
Rense
Berichten: 208
Lid geworden op: 06 feb 2013, 13:53
Gender: Trans FtM
Locatie: Nijmegen

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Rense »

Danielle schreef:
Rense schreef: Ook melden ze dat de VU niet alleen een patientenstop overweegt maar die ook daadwerkelijk per direct heeft ingevoerd: ze schrijven momenteel geen nieuwe mensen in op de wachtlijst.
Bron: http://www.transvisie.nl/transvisie.nl/ ... tstenieuws" target="_blank
Er staat nergens dat de patientenstop er al is. Er wordt alleen mee gedreigd, als de zorgverzekeraars of minister niet met geld over de brug komt.
Klopt, in het persbericht van de VU zelf staat niet dat er al een patientenstop is. Daarom zette ik er ook bij 'indien dat klopt'.
Als het niet waar is is het juist weer niet zo mooi dat Transvisie onjuiste informatie verspreid.

Fay schreef:Mijn excuses, maar wat ik niet goed begrijp is dat het pressiemiddel nadelige gevolgen heeft voor de patienten, wat zou een zorgverzekeraar zich druk maken, tenminste, mijn id is dat ze dat sowieso niet alteveel doen mbt belangen van patienten

Is er dan sprake van een pressiemiddel?
Als dit in volledige stilte gebeurde zou het inderdaad weinig kracht hebben als pressiemiddel. Doel van zo'n persbericht is het falen van de zorgverzekeraars zeer publiek te kijk te zetten en te hopen dat kranten en tv het oppikken. Zorgverzekeraars geven immers wel om hun reputatie, want reputatie = klanten = geld.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door jacqueline »

voorlopig rept zowel nu.nl als nos teletekst geen woord hierover. Ik denk dat de media zich over dergelijke zaken zich wel stilhoudt, immers het toch "maar" over transgenders, die zijn anno 2013 nog steeds tweederangsburgers. Als de afdeling cardiologie geldgebrek had en men zou daar dit persbericht hebben uitgegeven dan was het nu op het 8 uur journaal geweest en morgen op alle voorpagina's van alle dagbladen
Rense
Berichten: 208
Lid geworden op: 06 feb 2013, 13:53
Gender: Trans FtM
Locatie: Nijmegen

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Rense »