Oproep diagnostische fase

Gebruikersavatar
KimNL
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2012, 10:01
Gender: Trans MtF

Oproep diagnostische fase

Bericht door KimNL »

Wordt je voor de diagnostische fase opgeroepen of moet je zelf bellen voor een afspraak?
Mijn seksuoloog zei dat het goed voor me zou zijn als ik een datum zou hebben van mijn eerste gesprek, zodat ik weet waar ik aan toe ben. Ik sta nu 10 maanden op de wachtlijst, en er is toen tegen met gezegd dat de wachtlijst 10-12 maanden is. Is het de moeite waard om de VU al te bellen of plannen die niet zo ver vooruit.

xoxo Kim
Gebruikersavatar
Madeleine
Berichten: 539
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:06

Re: Oproep diagnostische fase

Bericht door Madeleine »

Hmm les 1 bij de VU: op genoemde tijd zelf bellen, te horen krijgen dat het langer duurt en nog een paar keer bellen ;)

Bel je niet duurt het zeker langer..
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Oproep diagnostische fase

Bericht door Arike »

In principe wordt je idd opgeroepen

Maar uit eigen ervaring zeg ik ook: regelmatig (vriendelijk) bellen, loont!

Voor de diagnostiek belde ik om de week...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: Oproep diagnostische fase

Bericht door Silvia_weg »

KimNL schreef:Wordt je voor de diagnostische fase opgeroepen of moet je zelf bellen voor een afspraak?
Niet alleen voor de diagnostische fase is het verstandig om regelmatig contact te onderhouden met het secretariaat van het genderteam. Het heeft uiteindelijk 10 maanden geduurd voordat ik een afspraak had bij dr. Van Trotsenburg ondanks ik vrijwel iedere week contact opnam met Jos of het secretariaat over de voortgang. Maar het is me uiteindelijk gelukt. ;)
Gebruikersavatar
KimNL
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2012, 10:01
Gender: Trans MtF

Re: Oproep diagnostische fase

Bericht door KimNL »

Ik heb vandaag gebeld en de secretaresse gaf aan dat ik maar in september moest bellen voor een afspraak in oktober. Dat zou beteken dat ik van intake tot dan 16 maanden op de wachtlijst sta. Tijdens mijn intake hadden ze het over 12 maanden wachttijd. Echt een teleurstelling. Denken jullie dat ik misschien eerder terecht kan als ik vaak genoeg bel?

xoxo Kim
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Oproep diagnostische fase

Bericht door Raisa »

KimNL schreef:Ik heb vandaag gebeld en de secretaresse gaf aan dat ik maar in september moest bellen voor een afspraak in oktober. Dat zou beteken dat ik van intake tot dan 16 maanden op de wachtlijst sta. Tijdens mijn intake hadden ze het over 12 maanden wachttijd. Echt een teleurstelling. Denken jullie dat ik misschien eerder terecht kan als ik vaak genoeg bel?
Het lijkt me niet dat je door vaak te bellen an sich sneller aan de beurt komt. De dames van receptie K worden dagelijks al overspoeld door telefoontjes waarvan misschien wel de helft boosheid, gezeur of geklaag is.
Contact houden is goed, maar dan wel vriendelijk en met tact.
Gebruikersavatar
KimNL
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2012, 10:01
Gender: Trans MtF

Re: Oproep diagnostische fase

Bericht door KimNL »

Arike schreef:In principe wordt je idd opgeroepen

Maar uit eigen ervaring zeg ik ook: regelmatig (vriendelijk) bellen, loont!

Voor de diagnostiek belde ik om de week...
Wat voor gesprekken voerde je dan met de secretaresse?
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen of vragen.
En Raisa wat bedoel jij met de gesprekken met tact? In welke richting moet ik denken?

xoxo Kim
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Oproep diagnostische fase

Bericht door Tyler »

Goed om te weten allemaal. Ik denk dat ik ook eens ga bellen om te vragen of ze alle informatie hebben kunnen krijgen van mijn huisarts ed. Gewoon even vinger aan de pols. Dan weten zij ook dat ik er serieus mee bezig ben. 16 maanden is trouwens wel lang inderdaad. Irritant. Heeft iemand enig idee hoe het in Groningen is op dit moment?
marlies
Gast

Re: Oproep diagnostische fase

Bericht door marlies »

Tyler schreef:Goed om te weten allemaal. Ik denk dat ik ook eens ga bellen om te vragen of ze alle informatie hebben kunnen krijgen van mijn huisarts ed. Gewoon even vinger aan de pols. Dan weten zij ook dat ik er serieus mee bezig ben. 16 maanden is trouwens wel lang inderdaad. Irritant. Heeft iemand enig idee hoe het in Groningen is op dit moment?
Ik wacht nu een half jaar en zou eind deze maand aan de beurt moeten zijn, is me verteld.

Toen ik werd aangemeld was het 4 maanden, maar da's in de praktijk toch iets meer gebleken.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Oproep diagnostische fase

Bericht door jacqueline »

ik heb vorige week gebeld en ik moest in juli terug bellen voor een afspraak in september, dus dan gaat het echt beginnen.....