Nieuwe chat! Zie dit topic.

Haarimplantaten

Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Haarimplantaten

Bericht door Janice »

Emma schreef:Hij doet wel aan het veranderen van de haarlijn, maar volgens mij door de hoofdhuid aan te pakken, niet met 'losse' haarzakjes. Maar ik kan me vergissen, zou niet de eerste keer zijn ;-)
Daar moet je ook niet al teveel van verwachten, als je huid niet voldoende rekbaar is kan die het maar hooguit enkele centimeters verplaatsen. Het is zelden zo dat die de hele inhammen kan dichten zonder gebruik te maken van een tissue expander. Ik zal het hem is vragen hoe het zit en of hij ook samen werkt met artsen die haartransplantaties doen. Ik ga in februari bij hem een consult inplannen voor o.a een haarlijn verlaging.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Haarimplantaten

Bericht door Emma »

Remy schreef:De haar implantatie zelf was nog niet genoeg . De inhammen op mijn hoofd en kruin .zouden nog watmeer kunnen.
voor ik met andro kuur begon gebruikte ik finateride. De androclinloog zei dat ik daar mee moest stoppen..
ik ken iemand anders die wel finasteride blijft slikken met androkuur. Zij heeft de zelfde endocrinoloog.en zegt dat het niet tesprake gekomen is tijdens het geprek. Haar haar is wel geweldig gegroeid.
weet iemand of ik gewoon weer Finasiride kan gaan slikken
Het heeft niet zoveel zin, volgens de theorie dan.

Kaalheid (en vreemd genoeg haargroei op alle andere plaatsen dan het hoofd) wordt voornamelijk veroorzaakt door DHT (dihydrotestosteron) dat gevormd wordt uit gewone testosteron. Finasteride en ook Dutasteride verstoren dit proces, door de productie van een enzym dat nodig is voor die omzetting gedeeltelijk te blokkeren. Dutasteride is daar nog iets beter in dan Finasteride.

Ga je nu Androcur gebruiken en leg je daarmee je testosteronproductie nagenoeg stil, dan neem je de bron weg. Geen testosteron is geen DHT. Je kunt dan het enzym ook nog wel weghalen maar dat maakt dan geen barst meer uit.

Finasteride en Androcur bijten elkaar niet. Het is allebei troep. Finasteride is alleen nog grotere troep dan Androcur. Dus ja, voor de HRT maakt het niets uit, de zorg van de endo is waarschijnlijk alleen dat je lichaam niet onnodig belast.

Dat er één persoon is die je kent die het samen gebruikt met een flinke bos haar, is geen bewijs dat het bij jou ook zo zou moeten werken. Ik gebruik het niet en heb ook een behoorlijke bos. En dat is ook niet eens een tegenbewijs, alleen al omdat ik zonder Androcur ook al geen last van kaalheid had. Om de werking wel of niet aan te kunnen tonen moet je toch echt veel meer mensen onderzoeken, er zijn te veel verschillen tussen de mensen...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Haarimplantaten

Bericht door Danielle »

Ik heb een paar jaar dutasteride gebruikt en daarmee gestopt toen ik aan de androcur ging. Mijn ervaring is dat de androcur meer effect Had op mijn haar dan de dutasteride. Wel gevoelsmatig, ik heb na de overstap nooit meer een haartelling laten doen bij de haarkliniek om het objectief te vergelijken.

Van de dutasteride merkte ik vooral dat mijn inhammen niet groter werden. Van de androcur groeiden mijn inhammen een beetje dichter, of de dunne haartjes die er nog zaten kregen kans weer uit te groeien tot een grote sterke haar. Sowieso is mijn haar daar erg dunen kleurloos, als het geverfd is lijkt het direct veel meer.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Haarimplantaten

Bericht door Emma »

En dan te bedenken dat dutasteride 93% effectief is tegen de productie van dat enzym 5-alpha-reductase type 2, en finasteride maar voor 70%, en dat finasteride niets doet tegen type 1 van hetzelfde enzym...

Niet dat één enkele extra ervaring nu opeens wel wetenschappelijk bewijs oplevert, maar het past wel bij de theorie.

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en gewoon stoppen met de finasteride. Ik heb het niet zo op met de werkwijze van de ons bekende endocrinologen maar alles op een rijtje zettend denk ik dat deze gewoon gelijk heeft.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]