ziekenfonds DSW

Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

ziekenfonds DSW

Bericht door Saskia »

Hoi allemaal,
Heeft iemand ervaring met ziekenfonds DSW? Dan vooral met betrekking op laseren gezicht enz. Deze verzekering is meer als 40 € goedkoper als mijn huidige.

Saskia
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Emma »

Hoe zit het dan met je eigen risico, is dat niet meer dan de wettelijke €375? Ik kan ook €25 in de maand besparen maar dan gaat mijn eigen risico van 375 verplicht plus 0 vrijwillig naar 375 verplicht plus 500 vrijwillig. Dat doen we dus maar even niet.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Saskia »

Emma schreef:Hoe zit het dan met je eigen risico, is dat niet meer dan de wettelijke €375? Ik kan ook €25 in de maand besparen maar dan gaat mijn eigen risico van 375 verplicht plus 0 vrijwillig naar 375 verplicht plus 500 vrijwillig. Dat doen we dus maar even niet.
Nee eigen risico blijft 375. Er komt niets bij.
Saskia
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Emma »

Wat is je huidige verzekering? Dat kan ook nog uitmaken. Ik ken DSW zelf niet maar het is een kleine verzekeraar. Ik zit zelf bij de Amersfoortse maar ga er zeker niet weg omdat ze in ieder geval bij mij gewoon doen wat ze moeten doen, niet zeuren over epilatie en dat soort dingen. Ze zijn zeker niet de goedkoopste maar het verschil is me het gedoe niet waard. (En omdat ik ze allemaal niet vertrouw: resultaten uit het verleden zijn geen... )

Misschien is er wel gedoe over vergoedingen bij DSW maar maakt het gedoe weinig uit ten opzichte van je huidige verzekering. Dan zou ik het verschil gewoon pakken...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Saskia »

Emma,

huidige is vgz. hoe die omgaan met wat er gedaan moet worden weet ik niet. Ik hoop op 8.01.2015 het groene licht te krijgen. Mijn vraag was ook meer bedoeld om wat info te krijgen juist omdat het een kleine verzekering is.

Saskia
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Saskia »

Als iemand VGZ heeft en al dingen vergoed krijgt mag ook reageren. Ik hoef niet van verzekering te veranderen maar zie door de bomen het bos niet meer. Er is negens duidelijk wat er wel vergoed wordt en wat niet. Bovendien krijgt de een een bedrag en de ander en aantal behandelingen. Het is niet om vrolijk van te worden.

Saskia
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Anouk87
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 mar 2012, 09:36
Gender: Vrouw
Locatie: Brabant

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Anouk87 »

Ik zit bij het vgz. Tot nu toe alles vergoed gekregen. Het enige waar ze gruwelijk lastig over doen, is de vegoeding voor gelaatsontharing. Ben bij de dermatoloog geweest, vu heeft vervolgens een brief gestuurd naar het vgz, maar vergoeden willen ze niet. Ben hier nu al bijna 3 maanden mee bezig. Levert een hoop frustratie op.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Saskia »

Dat is dan wel weer vervelend want ik heb best wel een duidelijke baardschaduw. Dus dat wil ik als eerste toch wel kwijt.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Aliss »

Saskia schreef:Hoi allemaal,
Heeft iemand ervaring met ziekenfonds DSW? Dan vooral met betrekking op laseren gezicht enz. Deze verzekering is meer als 40 € goedkoper als mijn huidige.

Saskia

Hoi Saskia!

Ik heb DSW. Al 14 jaar klant van hun. Ik heb geen klachten, zij vergoeden altijd alles direct netjes via de (zorg)verlener. Wat betreft laser behandelingen daar durf ik nog niets over te zeggen hoe flexibel ze zijn bij DSW maar wettelijk bedrag van 1750 euro wordt vergoed door alle zorgverzekeraars. Je hebt dat recht op maximaal 10 behandelingen. Trouwens, ik weet niet hoe jij het hebt berekend maar mijn premie bedraagt 95 euro per maand (WA basis) met eigen risico van 365 euro.

Groetjes
Aliss
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Claire »

Aliss schreef:
Hoi Saskia!

Ik heb DSW. Al 14 jaar klant van hun. Ik heb geen klachten, zij vergoeden altijd alles direct netjes via de (zorg)verlener. Wat betreft laser behandelingen daar durf ik nog niets over te zeggen hoe flexibel ze zijn bij DSW maar wettelijk bedrag van 1750 euro wordt vergoed door alle zorgverzekeraars. Je hebt dat recht op maximaal 10 behandelingen. Trouwens, ik weet niet hoe jij het hebt berekend maar mijn premie bedraagt 95 euro per maand (WA basis) met eigen risico van 365 euro.

Groetjes
Aliss
en indien nodig ook meer dan de 1750 euro
http://www.zorginstituutnederland.nl/bi ... l+niet.pdf" target="_blank
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2: