Liposuctie

Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Liposuctie

Bericht door Mr.X »

Hallo forumgenoten,

Is hier iemand die ervaring heeft met liposuctie? Specifiek een transman?
Ik zit namelijk met een probleem: mijn heupen. Ik heb een gezond gewicht en ben ruim ander half jaar aan de testo, maar die godawful heupen gaan maar niet weg. Begrijp me goed, ik snap dat de botconstructie niet gaat veranderen. Maar het vet eromheen kan wel anders, maar helaas gebeurt dat maar niet. Ik heb alles al geprobeerd. Mijn theorie was dat ik het vet er wel af kon trainen en sporten. Het idee was dat ik het vrouwelijk vet dan zou verliezen. Daarna weer wat aankomen zou geen probleem horen te zijn, want dat vet zou onder invloed van testo dan toch wel naar mannelijk plaatsen gaan, zoals de buik. Hiervoor heb ik een half jaar lang erg gezond gegeten (lees, echt veel te weinig) en flink gesport. Het resultaat was dat mijn dijen pas acceptabel werden toen ik ondergewicht kreeg. Niet gezond dus en ook niet vol te houden voor langere tijd. Na zo'n beetje een eetstoornis te hebben opgedaan voor die rotdijen, ben ik weer wat normaler gaan eten. Het resultaat is dat er weer wat gewicht is bijgekomen op voornamelijk, je raadt het, mijn dijen. Ze zijn dus niet er af te dieten (niet blijvend iig) of sporten voor mij, testo of geen testo. Dus nu blijft er maar 1 ding over, en dat is liposuctie. Ik begrijp dat ik schade heb opgelopen door zoveel jaren onder invloed van oestrogenen te zijn geweest. Er worden dan blijkbaar toch meer vetcellen aangemaakt in de dijen. Liposuctie zou deze permanent verwijderen. Een dure grap, maar voor mij misschien de enige optie? Iemand die daar ervaringen mee heeft?
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Liposuctie

Bericht door Anon20180730 »

heb zelf (transvrouw) recent (begin november jl.) een liposuctie laten doen. Ik ergerde me namelijk dood aan het buikvet. Niet dat ik te dik was, maar het was echt wel genoeg om me ongelukkig te voelen. Het ging ook niet meer weg door sporten of diëten. Dus uiteindelijk toch maar gekozen voor liposuctie op de onderbuik. Dat is prima verlopen en ging onder volledige narcose. Je krijgt het echter niet voor niks, los van de kosten heb ik heb zes weken 24h/7 gelopen met een drukverband om de buik en dat was niet prettig (het verband dagelijks even afdoen om te douchen was gelukkig wel mogelijk). Verder had ik een goed instituut en een fijne arts (ik was eerder gewisseld van kliniek omdat ik vreemde informatie kreeg en ze niet meer vertrouwde). Al met al ben ik nu heel erg tevreden, de huid heeft nog wel verdere hersteltijd nodig. Het uiteindelijke resultaat zie je pas na 6 tot 9 maanden. Maar happy nu al wel sinds november. Overigens kan ik beter wel blijven opletten met eten, want alles kan uiteindelijk ook weer terugkomen
Gebruikersavatar
smp1990
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 dec 2014, 20:05
Gender: Androgyne
Locatie: Sittard

Re: Liposuctie

Bericht door smp1990 »

Nee, geen ervaring mee behalve dat ik wel lipo krijg nog een keer waarschijnlijk om het overgebleven vet na de borstoperatie + borstcorrectie nog een keer weg te halen. Wel heel vervelend man, dat je daar zoveel last van hebt. :( Als je meer info hierover krijgt, zou ik het wel graag willen weten want ik wil dat misschien wel bij mijn buik ooit.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Liposuctie

Bericht door Mr.X »

Ik weet het, een zeer oude topic, maar misschien dat er nu ondertussen meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Ik zit er namelijk nog steeds aan te denken om het te doen. Het is alleen een flinke afweging vanwege de kosten en hersteltijd, vandaar dat ik nog twijfel.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Liposuctie

Bericht door Jessy »

Mr.X schreef:Hiervoor heb ik een half jaar lang erg gezond gegeten (lees, echt veel te weinig) en flink gesport.
Even rechtzetten: veel te weinig eten is nooit gezond, zeker niet in combinatie met inspanningen. Het is goed mogelijk dat de vetverdeling daardoor juist wordt afgeremd.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.