mtf hormonen

Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

mtf hormonen

Bericht door Janice »

Hallo,

Ik zit nu een maandje aan de hormonen, de wel bekende combinatie die het VU voorschrijft namelijk de androcur en de progynova, Maar nou zat ik met een paar vragen....
Waarom maakt het VU eigenlijk gebruik van deze twee ? wat is het verschil tussen deze in vergelijking met de hormonen die standaard worden gebruikt bij de mtf hrt in de VS ? zijn ze beter of...
Ook vroeg ik me af wat de ervaring van mtf's hier is met het toevoegen van extra hormoon supplementen voor een extra feminizerend effect en hoe het VU hier in zit ?
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mtf hormonen

Bericht door Fay »

Na overstap van andro naar spironolacton bereik in minder snelle vaart feminisatie maar voel ik me er stukken beter bij dan andro, en dat is me veel waard

Het vu houdt in principe vast aan die combi die jij noemt, hoge uitzondering op spironolacton, het heeft mij iig 5 maanden gekost dat voor elkaar te krijgen en nog steeds wil men me terug aan de androkur

Waarom? zal met centen te maken hebben, risico's, en protocol natuurlijk, en die is heilig, net als ik :)

Fay
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mtf hormonen

Bericht door Fay »

Zakken hooi als dit hebben er ongetwijfeld ook mee te maken

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140909_01258181" target="_blank

Zwijgen we nog over Rothchild, of nee, toch nie

http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/11/voo ... LQC03tgguM" target="_blank

Fay
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: mtf hormonen

Bericht door Janice »

Dat is wel allemaal heel erg gericht op de financiële kant ervan, ik doelde meer op de medische kant....
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mtf hormonen

Bericht door Fay »

Je zou het het vu natuurlijk gewoon kunnen vragen, maar die financiele kant speelt zeker mee

Fay
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: mtf hormonen

Bericht door Danielle »

Cyproteronacetaat, de werkzame stof in Androcur, is een zeer effectieve testosteron antagonist, die als bijwerking ook nog positieve gevolgen heeft op de huid en het mannelijke kaalheidspatroon (alopecia androgenetica) behoorlijk afremt. Om die reden wordt cyproteronacetaat ook voorgeschreven aan vrouwen met acne en haarverlies, meestal in de vorm van de Diane 35. Overigens is dat laatste een beetje een heikel punt in de medische wereld.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: mtf hormonen

Bericht door Janice »

Fay schreef:Je zou het het vu natuurlijk gewoon kunnen vragen, maar die financiele kant speelt zeker mee

Fay
Had ik ook al gedaan, maar zodra ik daar een vraag stel met een beetje diepgang heb ik altijd het gevoel van het kastje naar de muur geschoven te worden :P
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: mtf hormonen

Bericht door Emma »

Gewoon-nieuws.nl is trouwens een site van een Nederlands stel dat vanuit Spanje Nederland met destabiliserende leugens probeert te bestoken. Dat Rothschild verhaal komt uit het brein van iemand met net te veel fantasie en net te weinig realiteitszin. Heb ze ook al zien beweren dat autisme niet alleen de schuld is van vaccinaties maar ook van Roundup. Als we het dan toch over complottheorieën hebben, zou ik wel eens willen weten wie die site financiert. Ben dan ook helemaal niet nieuwsgierig wat ze gaan zeggen als de vraag rijst waar al die transen vandaan komen. brrrr.

Onderbuiken alom. Maar terug on topic. De VU heeft het onderzocht en geconcludeerd dat hun hormonencombi de beste is. Wij van WC eend...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: mtf hormonen

Bericht door Anon20180501 »

Volgens mij is WC-eend het lokale broertje van WTC-eend dus laten we daar niet te lichtvoetig over denken
en had de wereld er heel anders uitgezien als complottheorieën alleen waren ontsproten uit de onderbuik..
Maar inderdaad terug on-topic...

Contracten met farmaceuten en zorgverzekeraars en wiens brood men eet diens woord en wet men preekt...

liefs Daniéla
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mtf hormonen

Bericht door Fay »

off topic, Los van gewoon nieuws.nl ben ik bereid het Rothchild verhaal niet helemaal als onzin te beschouwen

On topic, het vu heeft bepaald dat het de beste combi is,dat is een goeie

mbt feminisatie, wellicht, kheb eerder al aangegeven dat spiro bij mij wat langzamer werkt maar ik heb niet de emotionele ellende en labiliteit die ik had bij andro, ik vaar uiteraard op eigen ervaring, toch best een belangrijk punt om over na te denken mbt andro

De beste combi dus,aldus het vu, niet ideaal, kan ook niet als je elke trans wil behandelen op exact dezelfde manier, we zijn mensen en allemaal anders en niet iedereen reageert er even goed op

Het stevig vasthouden aan die 'beste combi', waarom? geld zou ik dus vrij snel denken

Dat het vu ook niet helemaal zuiver is in die bewering is mij ook duidelijk geworden toen ik zelf over spiro begon

Volgens het vu kwam het amper voor dat men door andro emotioneel onderuit ging,de klachten die ik hier regelmatig voorbij heb zien komen was hen niet bekend, dafuk, de verhalen hier brengen een iets ander genuanceerder verhaal aan het licht maar daar lijkt het vu blind voor

Struikelblok blijft die starre houding, dit is wat we je aanbieden en daar moet je het mee doen, vreemd dat men daar steeds mee weg blijft komen

Frustratie zit hem in de weinig alternatieven die je hebt,en het er dus idd maar mee moet doen, totdat je in opstand komt

Mijn persoonlijke frustratie zit hem dan weer in het feit dat het me 5 maanden heeft gekost, verloren tijd, en nog steeds moet afwachten of ik spiro wel door kan zetten, zij bepalen, nee ik bepaal, maar die wil om zelf te bepalen kan nog eens flink lastig worden

Advies aan degene die aant begin staan, trek op tijd aan de bel als je het nodig vindt

Fay