mtf hormonen

Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: mtf hormonen

Bericht door Emma »

Genetische aanleg inderdaad. Dat ik met 44 na 9 maanden HRT best acceptabele borstvorming heb maar veel te veel lotgenoten zo plat als een dubbeltje blijven. Dat soort dingen. En het zit bij mij inderdaad in de familie, grote borsten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: mtf hormonen

Bericht door Veronica »

Janice schreef:
Veronica schreef:
Janice schreef:En hoe zit het met het toevoegen van extra hormoon supplementen voor een extra feminizerend effect ? zoals meer borstgroei. Ik las dat dit vooral in latijns amerika veel wordt gedaan, en ze zweren erbij. Ik wou een aantal voorbeelden geven van die supplementen alleen zie net dat me zoek geschiedenis zich automatisch wist :( zal het zo nog proberen op te zoeken. Wat is jullie ervaring hiermee en hoe staat het VU hierin ? zou het mogelijk zijn dit zelf toe te kunnen voegen ?
Ik denk dat ze daar eerder bij plastische chirurgie zweren dan dit, ik bedoel zelfs bio vrouwen plegen vaak onderhoud "voor" en "achter".

Verder merk ik wel dat als je VS MtF filmpjes op YouTube ziet dat de meeste sneller vrouwelijker uitziet dan hier, maar dat ligt aan vele medische factoren MAAR OOK aan hoe een persoon op de hrt reageert, bij de een gebeurt er bar weinig, bij de ander weer heel veel.

Ja klopt maar doelde echt op de extra resultaten d.m.v hormoon supplementen. En idd dat viel mij ook al op vandaar mijn vraag wat zijn nou de belangrijkste verschillen tussen de hrt hier en daar, buiten het feit dat je van een soort blocker misschien iets sneller moe raakt... En wat bedoel je met medische factoren ? genetische aanleg ?
Het kan een genetische aanleg zijn, maar het is ook hoe de hrt aanslaat en in hoever je bent vermannelijkt.

Voorbeeld: Ik heb genoeg mensen gezien van mijn leeftijd en jonger die veel mannelijker uitzien dan ik ooit deed, stevige baard, behaard, kalend (die persoon was 21 ik was al 23 toen) of echt typisch mannelijk gezicht, en dan doel ik niet eens op leeftijd, ik had een klasgenoot van mijn leeftijd toen ik 12 was en hij had al een redelijke snor, zo een heb ik nooit qua beharing gehad (laat staan qua kleur, zijne was donker, mijne is erg licht groeit voor geen meter waar ik mee blij ben).

Verder ook de afkomst, vrouwen die deels of volledig uit Midden-Oosten komen worden vaak lichamelijk eerder vrouwelijk dan Europese vrouwen, geldt dus ook voor mannen, dus dat is meer genetisch denk ik.

En verder is het ook zo, bij een bio vrouw is de 1 altijd vrouwelijker dan de ander of andersom, zo ook met MtF de een wordt vrouwelijker dan de ander.

Verder speelt dosering ook een rol denk ik, en natuurlijk de fabriekje daar beneden.

Dus in het kort, genetisch, afkomst, per persoon verschillend, dosering en fabriekje, al deze dingen hebben sowieso met elkaar te maken met hoe de hrt aanslaat.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mtf hormonen

Bericht door Fay »

Karyn schreef:
Fay schreef: Het vu houdt in principe vast aan die combi die jij noemt, hoge uitzondering op spironolacton, het heeft mij iig 5 maanden gekost dat voor elkaar te krijgen en nog steeds wil men me terug aan de androkur
Onder andere door jou, maar ook door anderen weet ik inmiddels, heb ik al dat gezeur niet gehad om er 5 maanden over te doen.
dus dankjewel ;)

als ze trouwens niet met het alternatief gekomen waren van spiro, dan was ik absoluut eerst een paar maanden door gegaan zonder andro, maar dit was nu niet nodig

gr
karyn
Hoe bedoel je?

kreeg je meten spiro?

Dat terug naar 0, - dus chemisch weer rap richting man, alleen estradiol deed daar niet veel bij, en gedwongen, want geen spiro - was echt een hel, een testosteronbom die vrijkwam en ik continue tegen het plafond zat, ik wil dat NOOIT meer meemaken, in die periode dacht ik er fors aan om er alsnog uit te stappen, en dat vind ik echt schandalig

Achteraf gezien ben ik gewoon aan het lijntje gehouden, tegengewerkt,als in, laat die persoon maar even wachten, die begint zelf wel weer aan de andro, wat ik heb geweigerd, en het dan raar vinden dat mijn relatie met het vu kapot is en ik er niks meer mee te maken wil hebben

Pluspunt - geen dansje - voor Den heijer, die mijn verzoek tenminste wel serieus nam

Ontwikkeling ed,genetisch wellicht, in mijn familie weinig borstvorming, bij mezelf begin ik er vrolijk van te worden, na 2 maanden spiro, altijd gevoelig geweest voor medicatie en ik heb de hoop en het id dat het daarmee wel goed komt mbt proporties

Fay
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: mtf hormonen

Bericht door Anon20180730 »

diederique schreef:Spiro of Andro? Een bekend vraagstuk. Beide zijn geen prettig goedje, of het nu je nieren zijn of je lever, risico's en bijwerkingen zijn er toch. In alle gevallen krijgt je lijf een klap.
Het VU (een gevarieerd scala aan endo's) heeft me herhaaldelijk benadrukt dat andro in de voorgeschreven hoeveelheid (ook) over langere tijd zonder risico's genomen kan worden. Het lijkt erop dat het dus niet zo 'gevaarlijk' is zoals hier wel eens wordt beweerd. Stel je voor, zou toch ook wel ophef opleveren als het wel zo was
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: mtf hormonen

Bericht door Ilse »

Fay schreef: Hoe bedoel je?

kreeg je meten spiro?
Fay
Hoi,

nee ik ben ook begonnen met standaard dosering andro. Wel geleidelijk opgebouwd zeg maar 2 maanden of zo naar 50mg, dus niet direct gelijk 50mg.
totaal ben ik zeg maar circa 9 maanden aan de andro geweest, maar ik ondervond veel van dezelfde klachten die jij omschreef.
dit verbeterde niets en begin november heb ik besloten om de andro aan de kant te gooien.
in november dit verhaal uitgelegd bij dezelfde endo die jij omschrijft en hij schreef mij direct spiro voor, waar ik dus best wel verbaasd over was.
dus tja misschien door jou aanhouden, ging het voor mij wat makkelijker.
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mtf hormonen

Bericht door Fay »

Hai

Typerend iig

laten we maar hopen dat door mijn gepionier en gevecht jij het meteen kreeg, en wellicht anderen ook sneller, wrang vind ik wel ergens, magoed, nu gaat het aardig, let focus on that

Fay
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: mtf hormonen

Bericht door diederique »

Qua aanvulling van de hormonen kun je denk ik kiezen om of iets bio-natuurlijks te doen of gewoon nog meer of ander synthetisch hormoon.
Volgens mij zijn de ervaringen -wat de reclames ook zeggen- met alle bio-natuurlijke producten gewoon slecht. Veel geld voor weinig resultaat; de werkzame percentages in de producten zijn gewoon veel te laag om iets bij te dragen.
Het enige alternatief zijn meer of andere hormonen; meer hormoon leidt niet per definitie tot resultaat. Rest nog slechts iets anders (progesteron oid). Volgens mij krijg je dat in Nederland niet voorgeschreven zodat je dat dus elders moet zien te krijgen. Recent is daar in een andere topics (Medisch) over geschreven.

Overigens, in de gedachtegang over het langdurig gebuik (4-5 jaar) van bijvoorbeeld Androcur, zie niet over het hoofd wat het met je libido doet. Volgens mij blijft ieder lustgevoel nog maanden na de operatie weg.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: mtf hormonen

Bericht door Janice »

Op wikipedia verdeelt men de hrt in (in het engels) onder in Estrogens, progestogens en antiandrogans. De andro valt onder antiandrogans de progynova onder estrogens. Wat zijn dan de progestogens precies ? Ook wordt in de VS veelal gebruik gemaakt van premarin en geen progynova premarin is een conjugated estrogen, wat zijn conjugated estrogens dan ? en daarmee het verschil met progynova ? Soms voel ik me echt als een vis op het droge op dit gebied. Misschien is een account aanmaken op susan's place...
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: mtf hormonen

Bericht door Veronica »

Susan's place... brrr slechte herinneringen, hele slechte vooral als je niet compleet ervoor ging...
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: mtf hormonen

Bericht door Janice »

Ervoor gaan ?, gewoon inlezen is toch niet zo erg ?