mtf hormonen

Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: mtf hormonen

Bericht door Veronica »

Nee inlezen is oké, ik was daar een lid die info wou weten, was geen leuke ervaring.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: mtf hormonen

Bericht door Janice »

Janice schreef:Op wikipedia verdeelt men de hrt in (in het engels) onder in Estrogens, progestogens en antiandrogans. De andro valt onder antiandrogans de progynova onder estrogens. Wat zijn dan de progestogens precies ? Ook wordt in de VS veelal gebruik gemaakt van premarin en geen progynova premarin is een conjugated estrogen, wat zijn conjugated estrogens dan ? en daarmee het verschil met progynova ? Soms voel ik me echt als een vis op het droge op dit gebied. Misschien is een account aanmaken op susan's place...

Nee het is alleen voor wat info, en antwoorden op mijn mijn vragen zoals hierboven. Zo erg kan die site toch niet zijn....
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: mtf hormonen

Bericht door Claire »

Veronica schreef:Susan's place... brrr slechte herinneringen, hele slechte vooral als je niet compleet ervoor ging...
Deze site heb ik fijne ervaringen mee http://www.lauras-playground.com/" target="_blank
sorry even offtopic
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: mtf hormonen

Bericht door Veronica »

Janice schreef:
Janice schreef:Op wikipedia verdeelt men de hrt in (in het engels) onder in Estrogens, progestogens en antiandrogans. De andro valt onder antiandrogans de progynova onder estrogens. Wat zijn dan de progestogens precies ? Ook wordt in de VS veelal gebruik gemaakt van premarin en geen progynova premarin is een conjugated estrogen, wat zijn conjugated estrogens dan ? en daarmee het verschil met progynova ? Soms voel ik me echt als een vis op het droge op dit gebied. Misschien is een account aanmaken op susan's place...

Nee het is alleen voor wat info, en antwoorden op mijn mijn vragen zoals hierboven. Zo erg kan die site toch niet zijn....
Je hebt een PM.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: mtf hormonen

Bericht door Cait »

Even off topic maar on topic met de titel . Mijn hormoonpleister zit beetje los aan zijkant ongeveer halve cm van rand over 1 zijde , moet ik dan nieuwe op doen ? Vind zo zonde , straks zit ik zeker zonser. Heb hem net 1 dag op
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: mtf hormonen

Bericht door Maria_G »

Caitlyn schreef:Even off topic maar on topic met de titel . Mijn hormoonpleister zit beetje los aan zijkant ongeveer halve cm van rand over 1 zijde , moet ik dan nieuwe op doen ? Vind zo zonde , straks zit ik zeker zonser. Heb hem net 1 dag op
It happens sometimes. I change the patch only if it is off 50 percent or more.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: mtf hormonen

Bericht door Veronica »

Caitlyn schreef:Even off topic maar on topic met de titel . Mijn hormoonpleister zit beetje los aan zijkant ongeveer halve cm van rand over 1 zijde , moet ik dan nieuwe op doen ? Vind zo zonde , straks zit ik zeker zonser. Heb hem net 1 dag op
Daarom heb ik liever pillen, pleisters en ik zijn niet bepaald goede vrienden.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: mtf hormonen

Bericht door Cait »

pillen 2x per dag op vast tijdstip? vaste tijdstippen ik zijn ook geen goede vrienden :)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: mtf hormonen

Bericht door Emma »

Het hangt een beetje af van waar je de pleister plakt. Ze geven wat minder mee dan je huid dus daarom bobbelen ze soms wat sneller. En door kleding kunnen ze ook soms een beetje losraken. Als het gebeurt krijg ik ze meestal wel weer vastgeplakt, met wat warmte van mijn handen en zo. En lukt het niet dan plak ik meestal toch een nieuwe. Een week of wat geleden werd ik midden in de nacht wakker omdat de pleister half aan mijn heup en half aan het onderlaken vastgeplakt zat. Was niet heel fijn.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: mtf hormonen

Bericht door Janice »

plakbandje ? :P