mtf hormonen

Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: mtf hormonen

Bericht door Emma »

dat valt vast in dezelfde categorie als tucken met duct tape.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: mtf hormonen

Bericht door Janice »

Weet je iig wel zeker dat het goed zit :)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: mtf hormonen

Bericht door Emma »

En met huid en haar loslaat :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: mtf hormonen

Bericht door Cait »

geen idee hoe die pleisters werken. verdelen ze over het hele oppervlak over 1 dag..of door de loop van 3 dagen het hele oppervlak van de pleister (gedeelte per gedeelte)..en hoe regelt de pleister de verdeling automatisch enzo. dan weet ik tenminste wat ik kan verwachten
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: mtf hormonen

Bericht door Emma »

Niet. De estradiol zit opgelost in de lijm. Als je kijkt hoeveel er in zit, is dat in theorie voor maanden genoeg. Maar alleen het toplaagje van de lijm dat in contact is met je huid is in staat om de hormonen af te geven. Dat gebeurt geleidelijk, en gaat steeds moeizamer. Na 3,5 dag heb je in ieder geval die 100 mcg per dag binnen gekregen , en gooi je iets van 90% van de estradiol weer weg.
Of je meer estradiol binnenkrijgt als je de pleister langer laat zitten, ik heb geen idee. Ik denk dat na 4 of 5 dagen de lijm nog maar erg weinig estradiol aan je huid afgeeft. Maar dat is niet meer dan een educated guess.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: mtf hormonen

Bericht door Cait »

maar nu nog. geeft ie over de hele oppervlak..
stel je voor dat 1/3 van de pleister zit los.. stel je voor over het hele oppervlak geeft het precies het dagelijkse, dan mis je dus 1/3 van je toegift
stel je voor dat 1/3 van de pleister zit los....en je stelt voor dat het per gedeelte steeds af geeft, dat je 2 dagen de volle mep hebt..maar de 3e dag niks (ivm losse spul)

ik vermoed zelf de 1e scenario..dat als er 1/3 van de pleister los zit, dat er 1/3 minder gegeven word, als dat het geval is, dan moet meteen pleister vervangen als een gedeelte los zit.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: mtf hormonen

Bericht door Emma »

Geeft gewoon over het hele oppervlak af. Als het een slimme pleister was geweest hadden ze er niet 6400 mcg in hoeven doen om je 350 mcg te geven...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: mtf hormonen

Bericht door diederique »

Caitlyn schreef:Even off topic maar on topic met de titel . Mijn hormoonpleister zit beetje los aan zijkant ongeveer halve cm van rand over 1 zijde , moet ik dan nieuwe op doen ? Vind zo zonde , straks zit ik zeker zonser. Heb hem net 1 dag op
Af en toe gebeurt het me. Ik plak ze daarna vast met een stuk leukoplast en laat dat de rest van de tijd zitten -de week uit tot die kant weer toe is aan een verse pleister- zodat er niet meer afgevend oppervlak verloren gaat. Nooit nadelige gevolgen van gehad (gezien mijn huidige estradiolwaarde van 318).
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: mtf hormonen

Bericht door Amy »

Emma schreef:En met huid en haar loslaat :-)
Haar is niet zo erg. :P

Maar maakt het ook nog iets uit waar je die dingen plakt en dan bedoel ik niet voor comfort of zodat ze beter blijven zitten maar om de afgifte van dat spul aan je lichaam. Ik bedoel, je huid is niet overal even dik lijkt me en op sommige plekken zullen er ook meer of minder aders dicht onder het huidoppervlak zitten toch?
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: mtf hormonen

Bericht door Cait »

Er staat duidelijk dat je niet af mag plakken of bijv verband omheen etc, dus ik had nieuwe opgeplakt vanochtend, wel zonde