mtf hormonen

Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: mtf hormonen

Bericht door Janice »

Ik heb ze nu inmiddels gewoon via het VU maar achteraf gezien heb ik wel spijt dat ik niet aan zelfmedicatie hebt gedaan. zelfmedicatie is sowieso sneller, misschien in de ogen van sommige onverantwoord maar dat is een eigen beslissing.....
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 189
Lid geworden op: 11 nov 2012, 19:13
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Twente

Re: mtf hormonen

Bericht door Sandra »

Als jij vind dat risico nemen, in welke aard of vorm dan ook, opweegt tegen snelheid van einddoel bereiken, dan is dat jouw mening.
Naar mijn mening bereik je veel meer met vinger aan de pols houden (wat betreft tijd) bij het VUmc,
en, last but not least, van jezelf weten wat je wilt en wat je kunt en dit ook aangeven/uitvoeren.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: mtf hormonen

Bericht door Emma »

Dat is een eigen beslissing maar naast dat je geen zicht hebt op wat je lever en je hypofyse doen je kunt de aanvoer ook niet garanderen. Wat ga je doen als na anderhalf jaar hormonen bestellen via internet de douane ze voor de derde keer in beslag neemt? Achteraf gezien heb je geen problemen en was zelfmedicatie geen probleem geweest. Maar leverfalen door langdurig hormoongebruik komt nu eenmaal voor, prolactinomen ook. Het overkomt maar heel weinig mensen, maar toch.

Risico = kans x impact. De kans is heel klein, de impact is heel groot, dus het risico is dan toch niet te verwaarlozen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: mtf hormonen

Bericht door Veronica »

Janice schreef:Ik heb ze nu inmiddels gewoon via het VU maar achteraf gezien heb ik wel spijt dat ik niet aan zelfmedicatie hebt gedaan. zelfmedicatie is sowieso sneller, misschien in de ogen van sommige onverantwoord maar dat is een eigen beslissing.....
Kan wel maar het is slimmer om geen zelfmedicatie doen.

Namelijk, veel huisartsen willen hun vingers niet aan branden, dus je zal ze via internet moeten bestellen, maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld het VU kun jij niet zomaar je eigen bloed laten onderzoeken op diezelfde punten als het VU dat doet, en dat is essentieel ALS het misgaat, je hebt daarvoor een verwijzing nodig dus nope, een huisarts geeft die in 99% van de gevallen niet.

Heb ik al gezegd dat als je al groen licht bij het VU krijgt, je met je zelfmedicatie moet stoppen tot alles weer normaal is? Noodzakelijk voor bloedonderzoek.

Maar goed, vooral zelfmedicatie doen zonder enige controle, het zijn geen horrorverhalen want zelfs dingen als paracetamol kunnen gevaarlijk zijn als je het verkeerd gebruikt, echter paracetamol is niks vergeleken met androcur en progynova, die 2 veranderen je lichaam, je psyche en ga zo door, dat doet zo iets simpels als paracetamol niet.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding