Belgische aanpak van de transgenderzorg

Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Fay »

Er is helemaal geen lang verhaal voor noodzakelijk, je kan 99 % weglaten omdat je dat a - al tig keer hebt vertelt en b, het er niet toe doet

Fay
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Anon20180501 »

Hi Sabrina...

Wat denk ik gezegd wil worden is dat het telkens weer herhalen van je levensverhaal - welke te waarderen valt vanwege het pioniersgehalte - onnodig en vermoeiend wordt gevonden. Het sneeuwt ook je te stellen punten vaak onder is dus een beetje de ervaring, zelfs als het dient als verklaring.

Ik vind herhalen omdat er nieuwe leden bijkomen geen goed idee, stel je voor dat we dat allemaal elke keer zouden doen... ;)

grts Daniéla
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Anon20180730 »

maar er zijn meerdere die hun verhalen herhalen. Het Vu geklaag, de andro depressies, de foto's, etc.. Alle transgenderverhalen en ervaringen lijken in principe eindeloze herhalingen. Daar is ook een forum voor blijkbaar..
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Anon20180501 »

Nieuwe tijden nieuwe geluiden Irene, voortborduren ipv haken. ;)
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Sabrina40 »

Hallo Daniéla, hoe gaat het nu inmiddels met jou ? Jij zat toch een tijdje geleden ook behoorlijk in de pinarie, omdat het gender team wel erg fors in jouw eigen privéleven ingreep. Is dat inmiddels weer een beetje opgelost ? Wat ik bedoel is dus, dat een medisch team inderdaad de verantwoording draagt over of het lichaam van een patiënt eventuele medische ingrepen verantwoord zal kunnen doorstaan. Maar als het gaat over hoe een patiënt met een medische ingreep in de eigen sociale omgeving zal kunnen omgaan, daar dient die medische wereld zich te beperken tot adviezen en niet het overnemen van de verantwoordelijkheid. Met een duur woord heet dat de "informed consent" benadering. En naar mijn gevoel heeft het gender team destijds bij jou deze grens duidelijk overschreden. Hopelijk gaat het nu goed met je.

En over dat herhalen van mijn achtergrond, Ik moest dus in mijn werk als ik iets naar voren wilde brengen meestal ook duidelijk aangeven vanuit welke gezichtspunten ik tot een bepaalde conclusie of uitspraak ben gekomen. Als ik zelf berichten van anderen lees, dan kan ik heel makkelijk passages, die mij reeds bekend zijn, gewoon bij het lezen overslaan. Maar als dit bij anderen erg storend overkomt, dan is het mogelijk beter, om in zulke gevallen met bijv. alleen een verwijzing naar mijn achtergronden te verwijzen.

Hartelijke groetjes, Sabrina
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Sabrina40 »

Hallo Leonie,
Ja, in Frankrijk loopt men nog duidelijk meer dan in Nederland en België achter op significante wijzigingen in het maatschappelijke denken. Maar ik ben blij te horen, dat jij nu helemaal goed in je vel zit en zelfs een nieuwe levenspartner gevonden schijnt te hebben. Heel veel geluk daarmee toegewenst.

En ook heel fijn als je dan ook uit je nu toch heel sterk geïsoleerde woonomgeving in weer een iets meer bewoonde wereld terecht kan komen. Hier gaat alles nog steeds perfect.

Hartelijke groetjes, Sabrina en Jeanet
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Anon20180501 »

En naar mijn gevoel heeft het gender team destijds bij jou deze grens duidelijk overschreden. Hopelijk gaat het nu goed met je.
Klopt Sabrina en mijn waardering dat je je dit nog herinnert. Ik had het punt dat je wilde maken dus ook heel goed begrepen, kort gesteld; "schoenmaker blijf liefst zoveel mogelijk bij je leest"...

Omdat ik je al veel langer ken ben ik ook in staat om je bekende passages links te passeren en het punt dat je wil maken eruit te filteren maar zeker nieuwe leden nemen natuurlijk je hele verhaal in zich op... is aan te bevelen maar ook in het wegverkeer mis je wel eens juist dat ene bord dat er toe doet door het woud van borden... ;)

grts Daniéla
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Fay »

Irene schreef:maar er zijn meerdere die hun verhalen herhalen. Het Vu geklaag, de andro depressies, de foto's, etc.. Alle transgenderverhalen en ervaringen lijken in principe eindeloze herhalingen. Daar is ook een forum voor blijkbaar..
Zolang je bij het vu zit , en nog in je proces zit met alle gevolgen bijwerkingen sorus van dien - en daar structureel tegenaan loopt mag je dat wat mij betreft blijven ventileren

Of heb je nergens last van?

Fay
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Anon20180501 »

Alle begin is moeilijk... ff vergeten, terug on-topic graag. ;)
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Anon20180730 »

haha.. als ik zo op het forum lees, denk ik inderdaad vaker dat ik toch wel ergens last van moet hebben of het anders wel krijg van al dat lezen imo..