Belgische aanpak van de transgenderzorg

Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Anon20180501 »

mss is niets meer meelezen dan wel het beste voor je Irene... :)

En gelukkig (ver)gaat het met jou dus blijkbaar goed en ben je daar niet de enige in.

nu wel on-topic aub...
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Anon20180730 »

Overigens heb ik het vermoeden dat het Vu ook de weg inslaat van informed consent en zelfbeschikking met begeleiding. Het digitale genderprincipe en het toewerken naar een operatie zit m.i. daar nogal sterk in de genen en dat idee loslaten kost zelfs voor het VU nog wat tijd..
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Sabrina40 »

Het beleid, wat wij in dat filmpje uit Gent horen is denk ik echt het standpunt van hun gender team als geheel. Het gender team van het VUmc bestaat natuurlijk uit meerdere personen. En ik hoor suggesties, dat men het daar intern nog niet eens is over hoe op deze nieuwe ontwikkelingen in te gaan. Voorlopig lijkt het er nog op, dat het afhangt van welke psycholoog je daar toegewezen krijgt, met wat voor benadering je te maken zult krijgen. Als dat echt zo is, dan is dat natuurlijk niet goed en hopelijk zal dat gender team als geheel nog bijdraaien in de richting van die Belgische benadering.
Matto
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2014, 01:08
Gender: Trans FtM

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Matto »

Bestaat er een link naar dat filmpje van Gent? Ben er benieuwd naar.


Groetjes
Matto
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Sabrina40 »

Matto schreef:Bestaat er een link naar dat filmpje van Gent? Ben er benieuwd naar.


Groetjes
Matto
Ja Matto, maar die staat dus in mijn allereerste bericht in dit draadje.
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door tanja1977 »

Daniéla schreef: maar zeker nieuwe leden nemen natuurlijk je hele verhaal in zich op... is aan te bevelen maar ook in het wegverkeer mis je wel eens juist dat ene bord dat er toe doet door het woud van borden... ;)

grts Daniéla
Dan zien die nieuwe leden dat het ook kan zonder die medische ingrepen of alleen HRT. En daar lijkt mij niets mis mee...
Op veel transenforums wordt door post-op transen ook flink aangemoedigd hoor tot de medische ingrepen. Want anders ben je niet authentiek transseksueel, etc. Net iets sektarisch. Dat proef ik ook aan een reactie van Danielle in dit topic.

Zo zaligmakend zijn die medische ingrepen niet.

Daarom doen alle borden in DIT soort wegverkeer ertoe ;)
Laatst gewijzigd door tanja1977 op 13 feb 2015, 21:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Anon20180501 »

Ik heb ook nooit ontkend dat er een verschil zou bestaan tussen de verschillende wegbewijzeringen Tanja. ;)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Anon20180501 »

Smaken verschillen dan Tanja want ik proef dat helemaal niet uit de reacties in dit topic, eigenlijk in het algemeen niet.
Kan het niet zijn dat dergelijke ervaringen met andere sites een soort van preoccupatieve misinterpretatie in de hand werkt..??

grts Daniéla
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Veronica »

Misschien niet in dit topic Daniela maar ik heb dat hier wel valer gelezen dat er door sommige over SRS werd gesproken als wat Tanja zegt.

Echter, vergeleken met Amerikaanse fora's valt het gigantisch mee, ben paar jaar terug lid geweest van zo'n forum uit VS en ik raad iedereen af om er te komen, vooral oudere transen vinden zich daar superieur en jij bent niks als je als je niet voor het hele "pakket" kiest, dan ben je voor vooral oudere transen of transen die SRS ect al jaren achter de rug hebben, een vent.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Belgische aanpak van de transgenderzorg

Bericht door Anon20180501 »

Af en toe gebeurt er natuurlijk ook hier wel eens iets in die richting Veronica maar inderdaad gelukkig vrij weinig en wordt er ook op gelet en eventueel bijgestuurd. Maar mocht iets dergelijks gebeuren en het ontsnapt aan alle behalve 'jouw' aandacht mag/moet dat ook gezegd worden want het wordt als ongewenst beschouwd. ;)

grts Daniéla
Plaats reactie