Adamsappelverkleining ervaringen?

doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door doll89 »

Hee..

Ik vroeg mij af wie er ervaring heeft met adamsappelverkleining?

Ik twijfel nog steeds of ik het wel moet doen, ben bang voor litteken etc. dus het zou fijn zijn om te horen van mensen die het hebben meegemaakt of iemand kennen, hoe dat is gegaan.

Intrans van dit forum heeft het onder andere gedaan las ik en ik vroeg me af hoe het met jouw litteken gaat?

groetjess..
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Cait »

daar ben ik ook wel benieuwd naar, ook hoe je het regelt.
Laatst was ik bij het VU (13 januari) en ik vroeg ernaar bij de KNO arts, de arts zei: moet je bij genderteam om acceptatie foto maken" vragen. dus ik naar jos: ik zeg,"ik moet een foto hebben voor de adamsappel" hij schrijft snel wat dingen op een papier en wijst mij de weg, ik bel ergens aan, er werden 4 foto's gemaakt van mij adamsappel.
Toen vroeg ik aan de fotograaf: En nu?
fotograaf: dat word internet allemaal wel geregeld.

Nu heb ik dus geen flauw benul waar dit ook strand.of ik zelf nog wat moet doen etc
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Emma »

Ik heb net even gedaan alsof ik blond ben en heb een mailtje gestuurd naar de genderpoli. Wil het ook weten :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Veronica »

-knip-
Laatst gewijzigd door Veronica op 19 jan 2015, 21:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Danielle »

Weten jullie wat ook weer de vereiste was voor een reductie? Je adamsappel moest zoveel mm uitsteken voorbij een lijn tussen kaak en sleutelbeen toch? Ik kan het zo online niet vinden.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Cait »

KNO zei: 5mm of meer dit is recent..beantwoord door KNO hoofd arts op 13 januari
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Janice »

Nadeel van een adamsappel correctie via het VU vindt ik dat de incisie over de adamsappel wordt geplaatst en niet onder de kin, waardoor het litteken vaak goed zichtbaar is. Ik heb een aantal voorbeelden gezien waar het er nou niet bepaald goed uitzag. Aan de andere kant, als je het vergoed kan krijgen scheelt het natuurlijk wel weer een reisje naar Dr Bart.
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Cait »

waar doen ze het op de "goede" manier dan? dat je litteken minder ziet? das toch wel vrij belangrijk vind ik
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Janice »

Caitlyn schreef:waar doen ze het op de "goede" manier dan? dat je litteken minder ziet? das toch wel vrij belangrijk vind ik
je bedoeld in Nederland ? dat weet ik ook niet, Ik weet alleen dat als je het bij dr Bart van der Ven in België laat doen dat hij dan vaak de incisie onder de kin plaatst. Ik ben niet bekend met artsen in Nederland die deze correctie uitvoeren.
Het kan trouwens ook al zo zijn dat ze bij het VU inmiddels hebben besloten om ook de incisie onder de kin te plaatsen, het laatste wat ik er over hoorde is ook al bijna weer een jaar geleden.
Misschien moet je anders even het VU mailen of het bij je volgende gesprek vragen ? denk dat Jos het wel uit zijn hoofd weet.....

Ik maak trouwens geen reclame voor van van der Ven ofzo, heb nog geen ervaring bij hem, alleen wat bekend met zijn methodes....
Sarah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 mei 2012, 04:33
Gender: Vrouw

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Sarah »

Ik heb de operatie zelf ondergaan vorig jaar mei in het vu. Van tevoren was ik ook erg bezorgd over het litteken. Daarom heb ik bij de intake voor de operatie de KNO arts ook gevraagd waarom ze de snee over de adamsappel plaatsen en niet ergens anders.
Mij is toen verteld dat het nadeel van een sneetje onder de kin is dat de arts "blind" moet werken. Aangezien de kans bestaat dat de stembanden geraakt kunnen worden hebben ze bij het vu besloten het niet op die manier te doen.

Wat betreft het litteken. De eerste 2 maanden na de operatie was het heel erg gezwollen en rood. Dit omdat men probeert een kleine snee te maken maar dan moet de huid tijdens de operatie wel erg opgerekt worden. Toen de tijdelijke pleister er voor het eerst af ging schrok ik me ook rot.

Echter was het al snel minder zichtbaar. Ik heb ook een tijd lang Aloe Vera op het litteken gesmeerd in combinatie met vaseline.
Nu is er erg weinig meer van het litteken te zien ;)