Adamsappelverkleining ervaringen?

Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Veronica »

doll89 schreef:ja echt vervelend. heb het tijdens gesprek gevraagd en toen zei de dokter dat en via email nogmaals bevestigd gekregen.

toen ik een correctie kreeg van SRS waarbij ik ook maar 1 nachtje hoefde te blijven moest ik ook stoppen met hormonen vooraf.
ze zijn misschien gewoon erg voorzichtig in umcg?
SRS is geen adamsappel verkleining en daar gaat deze topic over...

En verder, gevraagd aan de endo over adamsappel verkleining, zei ze dat ik het over 6 maanden aan de chirurg moet vragen, zucht.

Ga het volgende week alweer aan Jos vragen, dit keer accepteer ik geen nee.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Emma »

Op mijn mail is ook al niet gereageerd... Zucht.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Anon20180501 »

Hi Amy...

Ik vind het begrijpelijk dat je tijdelijk moet stoppen met hormonen bij grote ingrepen vanwege het tromboserisico maar voor kleine ingrepen zoals een adamsappelverkleining vind ik dat eigenlijk onnodig. Je kan er echt ongans van worden terwijl er van een verhoogd risico op trombose niet echt sprake is.
Voor jou stond deze ingreep gepland zo stond rond deze tijd als ik het goed begrepen heb, heb je al een datum?

x'jes en liefs
Daniéla
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door doll89 »

Veronica schreef:
doll89 schreef:ja echt vervelend. heb het tijdens gesprek gevraagd en toen zei de dokter dat en via email nogmaals bevestigd gekregen.

toen ik een correctie kreeg van SRS waarbij ik ook maar 1 nachtje hoefde te blijven moest ik ook stoppen met hormonen vooraf.
ze zijn misschien gewoon erg voorzichtig in umcg?
SRS is geen adamsappel verkleining en daar gaat deze topic over...

En verder, gevraagd aan de endo over adamsappel verkleining, zei ze dat ik het over 6 maanden aan de chirurg moet vragen, zucht.

Ga het volgende week alweer aan Jos vragen, dit keer accepteer ik geen nee.
ja SRS is logisch maar ik had het over een correctie van mijn SRS wat ook een kleine ingreep was
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door doll89 »

Daniéla schreef:Hi Amy...

Ik vind het begrijpelijk dat je tijdelijk moet stoppen met hormonen bij grote ingrepen vanwege het tromboserisico maar voor kleine ingrepen zoals een adamsappelverkleining vind ik dat eigenlijk onnodig. Je kan er echt ongans van worden terwijl er van een verhoogd risico op trombose niet echt sprake is.
Voor jou stond deze ingreep gepland zo stond rond deze tijd als ik het goed begrepen heb, heb je al een datum?

x'jes en liefs
Daniéla
over aan maandje is de ingreep gepland! ik kijk er wel naar uit :)
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Jessy »

Daniéla schreef:Ik vind het begrijpelijk dat je tijdelijk moet stoppen met hormonen bij grote ingrepen vanwege het tromboserisico...
Wat veroorzaakt dat risico dan precies? Ik heb er ook wel vaker van gehoord maar weet er niet het fijne van. En bij een bio man/vrouw worden er toch ook geen hormoononderdrukkers gegeven voor een operatie, dus concludeer ik dat het een andere factor is dan de hormonen zelf... of heb ik het mis?
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Emma »

Bij ethinylestradiol was een sterk verhoogd risico op trombose en andere aandoeningen. de VU is daar mee gestopt, maar het tromboserisico met de huidige bio-identieke estradiol wordt nog steeds hoger ingeschat. Geen idee waar het op gebaseerd is. Maar het gaat er dus om dat het geen lichaamseigen estradiol is.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Anon20180501 »

Dank je Emma.. maar waar het op gebaseerd zou zijn zou ik ook niet kunnen zeggen, het technische verhaal weer...

grts Daniéla
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door intrans »

Ik heb de operatie ondergaan in 2014 juni.
Heb er een kleine rode streep aan overgehouden, die makkelijk te bedekken is met make-up.
Ben superblij met het resultaat, het herstel was wel eventjes rot voor 1 weekje, maar zou het zo over doen.
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door doll89 »

intrans schreef:Ik heb de operatie ondergaan in 2014 juni.
Heb er een kleine rode streep aan overgehouden, die makkelijk te bedekken is met make-up.
Ben superblij met het resultaat, het herstel was wel eventjes rot voor 1 weekje, maar zou het zo over doen.
1 weekje? en wat was er rot? moeite met eten of slapen?