Adamsappelverkleining ervaringen?

Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door intrans »

doll89 schreef:
1 weekje? en wat was er rot? moeite met eten of slapen?
Het voelde niet zo fijn met slikken en ik had ook een soort trekkerig gevoel.
Ook een soort keelpijn, wat minder werd met ijsjes eten.
Maar elke dag die voorbij ging werd het stukken minder.
Maak je maar geen zorgen, het is echt te doen!
Shana
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:43
Gender: Vrouw

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Shana »

Janice schreef:Nadeel van een adamsappel correctie via het VU vindt ik dat de incisie over de adamsappel wordt geplaatst en niet onder de kin, waardoor het litteken vaak goed zichtbaar is. Ik heb een aantal voorbeelden gezien waar het er nou niet bepaald goed uitzag. Aan de andere kant, als je het vergoed kan krijgen scheelt het natuurlijk wel weer een reisje naar Dr Bart.
Dit..

Beter sparen voor adamsappelreductie door een ffs chirurg dan door de vu laten doen.. Je kan nog beter een paar jaar lang voor gek lopen met een adamsappel dan levenslang met een lelijk litteken. In het eerste geval weet je tenminste nog dat er nog iets aan te doen is..
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Veronica »

Shana schreef:
Janice schreef:Nadeel van een adamsappel correctie via het VU vindt ik dat de incisie over de adamsappel wordt geplaatst en niet onder de kin, waardoor het litteken vaak goed zichtbaar is. Ik heb een aantal voorbeelden gezien waar het er nou niet bepaald goed uitzag. Aan de andere kant, als je het vergoed kan krijgen scheelt het natuurlijk wel weer een reisje naar Dr Bart.

Dit..

Beter sparen voor adamsappelreductie door een ffs chirurg dan door de vu laten doen.. Je kan nog beter een paar jaar lang voor gek lopen met een adamsappel dan levenslang met een lelijk litteken. In het eerste geval weet je tenminste nog dat er nog iets aan te doen is..
Deels mee eens, maar dan heb je mensen zoals ik die nooit genoeg geld voor zouden kunnen sparen, die dus of ermee leven of het alsnog door het VU laten doen.

Ik ga voor die laatste, ik heb de littekens gezien en die vallen reuze mee, je moet echt goed kijken en weten waardoor het komt, verder valt het sowieso veel minder op dan mijn veel te grote adamsappel.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Shana
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:43
Gender: Vrouw

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Shana »

Ik heb zo'n litteken en heb ze ook bij anderen gezien en ik vind ze helemaal niet meevallen. Op foto's ja, maar irl niet en heel erg afhankelijk van lichtval. Zo'n litteken op die plek schreeuwt TRANS (een litteken onder de kin valt niet alleen minder op, maar zal ook niet met trans whatever in verband gebracht worden).

Ik heb een correctie ondergaan aan mijn 'vu litteken' bij een ffs chirurg maar die helaas geen wonderen kan verrichten en alhoewel er verbetering is is het nog steeds niet helemaal in orde. De vu heeft dat goed verpest dus. De procedure gaat waarschijnlijk later nogmaals herhaald worden, maar veel meer dan hopen op nog iets meer verbetering kan ik niet.

Voordat ik de correctie onderging zei m'n moeder nog: 'en Dr. van Rinkel had nog wel beloofd dat het met de tijd goed zou komen met dat litteken, nou mooi niet dus'.

Bovendien vind ik dat Rinkel te weinig adamsappel heeft weggehaald, maar dat ga ik maar zo laten..

Had ik destijds geweten over de mogelijkheid van het litteken onder de kin dan had ik de vu vriendelijk bedankt. Ik heb mijn zorgverzekeraar ook gevraagd waarom zij enkel een operatie middels achterhaalde techniek vergoeden, met foto's van het litteken erbij.

Die vraag is slechts een onderdeel van een heel bezwaarschrift ivm ffs vergoeding omdat ik (onder andere) vergoeding van de correctie op het litteken van de adamsappel reductie EIS. Die aanvraag van vergoeding is na meerdere bezwaren toch weer afgewezen en dus ga ik nu naar de rechter of SKGZ. Die komen echt niet zomaar van me af.

Door mijn zorgverzekeraar ben ik in de vu geopereerd, dan moeten ze het nu ook maar oplossen, met andere woorden de nodige correcties vergoeden. Hadden ze de adamsappelreductie maar moeten vergoeden bij chirurgen die wel weten waar ze mee bezig zijn.

Ik weet niet in welk stadium van je transitie bent Veronica maar hou mss ook in gedachten dat je later anders tegen dingen aan kan gaan kijken. Toen ik de operatie onderging bij de vu voelde ik me en was ik nog anders en maakte ik me niet heel erg druk om details. Er is inmiddels veel veranderd, ook wat betreft 'passabiliteit' en daardoor ook mijn houding wat betreft stealth-zijn, en zo'n detail kan dan opeens een probleem worden.

Zeg nooit nooit. Ook niet wat betreft in staat zijn om geld bij elkaar te sparen. Mijn situatie inclusief mijn financiele situatie is meerdere malen enorm veranderd van voor tot na transitie.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Veronica »

Financieel denk ik niet eens dat het veranderd, zou wel raar zijn na 12 jaar.

Ik weet van wat ik heb gezien dat de litteken meevalt, dat het mis kan gaan is helaas altijd mogelijk (en ja als het misgaat met de methode onder de kin dan zie je de litteken inderdaad niet).

Ik let zelf sowieso op de details, maar aangezien dat ding echt zo groot is, heb ik de litteken voor het lief, die adamsappel verraadt mij keer op keer dus ik geef ook aan dat ze genoeg weghalen, doen ze dat niet mogen ze de boel vrolijk herhalen tenzij dat ernstige complicaties kan geven.

Trouwens, de litteken schreeuwt niet TRANS, zelden maar ook bij vrouwen worden deze correcties verricht.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door intrans »

Het litteken dat ik heb schreeuwt echt geen trans hoor. Ik leef al prima een jaar stealth. Nog nooit meegemaakt dat ik geclocked ben door dat kleine littekentje.
Sarah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 mei 2012, 04:33
Gender: Vrouw

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Sarah »

Ik moet zeggen dat ik door het "litteken" ook nog nooit "door de mand gevallen ben". Een maand of 2 na de operatie toen het nog wel zichtbaar was heeft er een keer iemand naar gevraagd maar verder nooit. En zelfs al zou iemand er naar vragen dan zijn er ook nog wel andere redenen dat iemand een sneetje op haar keel kan hebben ;)
Sarah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 mei 2012, 04:33
Gender: Vrouw

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Sarah »

Veronica schreef:Financieel denk ik niet eens dat het veranderd, zou wel raar zijn na 12 jaar.

Ik weet van wat ik heb gezien dat de litteken meevalt, dat het mis kan gaan is helaas altijd mogelijk (en ja als het misgaat met de methode onder de kin dan zie je de litteken inderdaad niet).

Ik let zelf sowieso op de details, maar aangezien dat ding echt zo groot is, heb ik de litteken voor het lief, die adamsappel verraadt mij keer op keer dus ik geef ook aan dat ze genoeg weghalen, doen ze dat niet mogen ze de boel vrolijk herhalen tenzij dat ernstige complicaties kan geven.

Trouwens, de litteken schreeuwt niet TRANS, zelden maar ook bij vrouwen worden deze correcties verricht.


Ow en Veronica, Bedenk wel dat er grenzen zijn aan hoeveel er weggehaald kan worden. Die van mij was ook erg groot en na de operatie blijf je dan toch nog met een heel klein beetje zitten. Het valt verder niet op maar weet dat er grenzen aan zitten..
Gebruikersavatar
Jessie
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jan 2015, 22:32
Gender: Transgender
Locatie: Diemen

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door Jessie »

Ik heb het geluk nauwelijks een adamsappel te hebben maar kan me dood ergeren aan mijn kuiltje in mijn kin en mijn neus mag wel wat kleiner :( .

Maar worden dingen zoals bijv de adamsappel niet minder zichtbaar door de veranderende vet verdeling door hormonen?
"It's at that very moment, where I thought I lost it all..

I found myself..."

-Jessie Kylie Berndsen-
Mijn tranisite vlog volg je hier :hbeat:
https://www.youtube.com/channel/UC1Ht6f ... irmation=1
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Adamsappelverkleining ervaringen?

Bericht door diederique »

Het effect van hormonen is vooral op de zachte weefselverdeling in je gezicht. Je gezicht wordt na een aantal jaren hormoongebruik "ronder" en minder hoekig. Of dit ook voor de adamsappel geldt denk ik niet. Dat is volgens mij vooral kraakbeen dat veel minder door de hormonen wordt aangepakt.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)