Bevolkingsonderzoek

Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Bevolkingsonderzoek

Bericht door diederique »

Er lopen in Nederland drie bevolkingsonderzoeken, tw Borst, Darm en Baarmoederhalskanker.
Zonder een uitspraak te doen over de zin van bevolkingsonderzoek in z'n algemeenheid en voor ons als transmannen en vrouwen in het bijzonder toch even wat aantekeningen over het proces.

De wijziging van het geslacht heeft voor het wel of niet oproepen voor het Darmkankeronderzoek geen invloed; hoewel het op de juiste voorletters en aanspreektitel opgeroepen worden ook daar de nodige voeten in de aarde zal hebben.

Baarmoederhalskanker & Borstkanker. Wijziging van de GBA gegevens voorde eerste oproepleeftijdleidt als het goed is tot een automatische oproep.
Na de eerste oproepleeftijd is het lastiger. Althans op dit moment. Het kan zijn dat in de komende maanden in onderstaand proces wijziging komt.

Neem als je er behoefte aan hebt contact op met de regionale uitvoeringsorganisatie. Waarschijnlijk kunnen ze je alleen vinden bij "Darmkanker", je bestaat met andere woorden niet in de andere registratie. Wat zij daarna doen is teruggaan naar de gemeente waar de gegevens van afkomstig zijn (via RIVM ) waarbij je "afgevoerd moet worden uit de darmkankerregistratie en daarna, na controle van de GBA gegevens, weer opgevoerd wordt bij Darm, Baarmoeder en Borstkankeronderzoek.
Dit proces kan maar zo een aantal weken in beslag nemen.
Over het algemeen is men zeer bereidwillig en vreet alleen tijd en energie.

Voor zover ik kan nagaan ligt het "afmelden" eenvoudiger.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Bevolkingsonderzoek

Bericht door Claire »

Ik ga rustig afwachten of ik opgeroepen wordt zo'n haast heb ik niet om mijn borstjes tussen 2 platen te leggen ze zijn al gevoelig genoeg.
Word ik over 2 jaar niet opgeroepen dan ga ik er eens achteraan.

Maar dank je wel voor de info Diederique
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Gebruikersavatar
micheal-richard
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jul 2014, 12:49
Gender: Anders

Re: Bevolkingsonderzoek

Bericht door micheal-richard »

Ik laat ze zo wie zo niet tussen 2 plaaten plat drukken. Wens alternatief in de vorm van thermografie en of echografie.
Deze bloem is zich er niet van bewust dat de tijd verstrijkt. Zij bestaat alleen in het heden, gewoon zoals ze is.