Nieuwe chat! Zie dit topic.

naar het VU

Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: naar het VU

Bericht door Emma »

Dat is zo'n cliché... Het was lang niet iedereen duidelijk vanaf het moment dat ze uit hun ogen konden kijken, die genderdysforie. Ik snap dat je het dacht, het zit er flink ingeramd dat het zo moet zijn, maar dat is in een heel groot aantal gevallen niet zo. "late onset" noemen ze dat in vaktermen, en de grens ligt rond een jaar of 12. Dus als je met autootjes gespeeld hebt tot je 11 was ben je zelfs nog een "early onset". En als je nu nog steeds met autootjes speelt, hmmm ;-) nee gekkigheid natuurlijk, ook voor wat betreft interesses is het absoluut niet zo zwart wit. Mijn zus blijft thuis als er Formule 1 op TV is en gaat pas naar bed als het darten is afgelopen. Dus ja.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: naar het VU

Bericht door Anon20190122 »

Cliché is zaai! ;)
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: naar het VU

Bericht door diederique »

Het is ook maar net wat er in je vroege jeugd "aangeboden" is. Als het typische speelgoed er niet is, kun je er ook niet voor kiezen. En dan nog?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: naar het VU

Bericht door Anon20190516 »

Ik heb niet met Jos gesproken,maar met een dame.ze heeft haar naam wel genoemd,maar door de zenuwen ben ik het weer vergeten.en wat betreft het weten......ik denk dat ik ergens tussen mijn 16e en 20e nieuwsgierig werd naar kleding van het andere geslacht,voornamelijk kousen en jarretelles wat ik stiekem op mijn kamertje aantrok als mijn ouders sliepen.ik vond het zelf aan 1 kant best wel raar en dacht dat het wel over zou gaan...ik was als jongetje wel altijd anders als de rest.gevoelig,huilde snel en hield niet van dingen zoals in bomen klimmen en vechten
Offline
Gebruikersavatar
Susanna
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 jan 2015, 22:43
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Capelle a/d IJssel

Re: naar het VU

Bericht door Susanna »

Tja van vechten heb ik ook nooit gehouden. Ik wou altijd op ballet (als meisje in een tutu) als klein kind maar dat mocht niet van mijn ouders ivm het jehovah getuige geloof. Ik moest langs de deuren op zondag. Ik maakte er het beste van en liep super parmantig de deuren af naast mijn vader die zich kapot ergerde aan mijn, zoals hij het noemde, homo maniertjes. Hahahaha.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: naar het VU

Bericht door Jeste »

Danielle schreef:Gelukkig houden ze niet heel strikt vast aan klassieke gendernormen. Ik speelde vroeger veel met lego, treinen en had een meccanoset. Ben wat dat betreft gewoon een tomboy, nog steeds trouwens. Dat je transgender bent betekent dat niet dat je een stereotype vrouw hoeft te zijn. Uiteindelijk is het belangrijk dat je jezelf prettig voelt in je lichaam. Of dat nu in jeans en gympies of kokerrok en hoge hakken is, dat maakt niet uit.
Dat is ook wat ik gemerkt heb.
Wel dacht ik dat ik veel meer stereotiep vrouwelijk moest zijn om in aanmerking te komen voor een behandeling, waardoor het heel lang had geduurd voor dat ik me durfde aan te melden.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.