Nieuwe chat! Zie dit topic.

Progynova vergoeding

Shana
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:43
Gender: Vrouw

Progynova vergoeding

Bericht door Shana »

Ik heb nooit veel aandacht besteed aan de post die ik van mijn zorgverzekeraar (OHRA) ontvang, maar ik zie net dat Progynova van mijn eigen risico afgaat. Kosten 30,97 per doosje. Hetzelfde geldt voor Finasteride, maar dat kost (mij) maar 7,92 per doosje (terwijl ik altijd begreep dat dat een erg duur medicijn is). Bloedonderzoek 59,61 + 6,45.

En ik toch altijd maar denken dat progynova en finasteride gewoon vergoed wordt. Niet dus. Of ja, maar dan pas als het eigen risico deel op is.

Is het zo langzamerhand niet interessanter om medicijnen gewoon online te bestellen bijv. bij inhouse? Ik heb nog geen prijzen vergeleken, maar ik denk dat ik dat maar eens ga doen binnenkort.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Progynova vergoeding

Bericht door Veronica »

Punt 1, de medicijnen worden volledig vergoedt maar zoals de meeste dingen, het gaat eerst van eigen risico af.

Punt 2, online bestellen is niet altijd even slim, als jij de boel via recept krijgt is het sowieso niet verstandig om online te bestellen, je zal dus ook zelf de boel moeten betalen.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Progynova vergoeding

Bericht door Anon20190209 »

Shana schreef:Ik heb nooit veel aandacht besteed aan de post die ik van mijn zorgverzekeraar (OHRA) ontvang, maar ik zie net dat Progynova van mijn eigen risico afgaat. Kosten 30,97 per doosje. Hetzelfde geldt voor Finasteride, maar dat kost (mij) maar 7,92 per doosje (terwijl ik altijd begreep dat dat een erg duur medicijn is). Bloedonderzoek 59,61 + 6,45.

En ik toch altijd maar denken dat progynova en finasteride gewoon vergoed wordt. Niet dus. Of ja, maar dan pas als het eigen risico deel op is.

Is het zo langzamerhand niet interessanter om medicijnen gewoon online te bestellen bijv. bij inhouse? Ik heb nog geen prijzen vergeleken, maar ik denk dat ik dat maar eens ga doen binnenkort.
Prijzen voor Progynova kloppen echt niet.....!
Heb hier 4 doosjes voor me liggen 63 stuks per doosje x 4 is 252 stuks.
Voor de 4 doosjes is bij de zorgverzekeraar 43.15 euro gedeclareerd!.
Dus naar mijn mening klopt het echt niet! Is finasetride en Progynova niet met elkaar verwisseld qua kosten.....?
Finestaride is idd duurder dan Progynova
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Progynova vergoeding

Bericht door Veronica »

Kan zeker kloppen Cher, ik krijg iedere keer 3 doosjes mee en ook 63 stuks per doosje en qua declaratie zie ik rond de 32 euro staan.

Androcur (in mijn geval) is 3x 30 en dat kost rond de 55 euro, dus de kans is groot dat finasteride zo duur is en niet progynova.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
athena1978
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2014, 13:31
Gender: Vrouw

Re: Progynova vergoeding

Bericht door athena1978 »

Shana schreef:Ik heb nooit veel aandacht besteed aan de post die ik van mijn zorgverzekeraar (OHRA) ontvang, maar ik zie net dat Progynova van mijn eigen risico afgaat. Kosten 30,97 per doosje. Hetzelfde geldt voor Finasteride, maar dat kost (mij) maar 7,92 per doosje (terwijl ik altijd begreep dat dat een erg duur medicijn is). Bloedonderzoek 59,61 + 6,45.

En ik toch altijd maar denken dat progynova en finasteride gewoon vergoed wordt. Niet dus. Of ja, maar dan pas als het eigen risico deel op is.

Is het zo langzamerhand niet interessanter om medicijnen gewoon online te bestellen bijv. bij inhouse? Ik heb nog geen prijzen vergeleken, maar ik denk dat ik dat maar eens ga doen binnenkort.
ik heb voor progynova in 2014 € 30,51 betaald voor 168 tabletten.
ligt eraan welke finasteride ik heb van accoord een generieke 5mg die is ook een stuk goedkoper iets van 10 euro.

Hier is een site van de Overheid waar je de actuele informatie kan vinden over de vergoeding van geneesmiddelenmedicijn en kosten http://www.medicijnkosten.nl/" target="_blank

Bij online bestellingen is ook nog de vraag komt het wel aan en je kan niet met alle soorten creditcards betalen bij inhouse (mastercard bv) dus kan het nog eens weggegooid geld zijn.
Ik betwijfel of je goedkoper uit zou zijn als je je medicijnen altijd zelf koopt (waar dan ook)
Shana
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:43
Gender: Vrouw

Re: Progynova vergoeding

Bericht door Shana »

Heb OHRA gemaild en kreeg dit als antwoord

'U ziet dat uw apotheek voor een geneesmiddel € 30,87 declareert. U wilt weten of dit correct is omdat u op internet leest dat de prijs lager ligt. In deze e-mail leest u onze reactie.

Totstandkoming tarief
De prijs die apotheek x in rekening brengt is correct. U ziet op bijvoorbeeld de website http://www.mijnmedicijnkosten.nl" target="_blank een bedrag van ongeveer € 23,-. Dit is echter alleen de prijs voor het geneesmiddel zelf. Bovenop die prijs krijgt elke apotheek een receptregelvergoeding. Dit heet het wmg-tarief. Dit is een vergoeding die de apotheek krijgt voor bijvoorbeeld praktijkkosten. Dit tarief spreken wij met elke apotheek apart af en kan dus per apotheek verschillend zijn. Hierdoor ziet u op uw overzicht een hoger bedrag dan op internet staat. Het tarief dat apotheek x declareert is wel juist. Wij hopen dat u met deze e-mail voldoende informatie hebt.'
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Progynova vergoeding

Bericht door Anon20190209 »

Shana schreef:Heb OHRA gemaild en kreeg dit als antwoord

'U ziet dat uw apotheek voor een geneesmiddel € 30,87 declareert. U wilt weten of dit correct is omdat u op internet leest dat de prijs lager ligt. In deze e-mail leest u onze reactie.

Totstandkoming tarief
De prijs die apotheek x in rekening brengt is correct. U ziet op bijvoorbeeld de website http://www.mijnmedicijnkosten.nl" target="_blank een bedrag van ongeveer € 23,-. Dit is echter alleen de prijs voor het geneesmiddel zelf. Bovenop die prijs krijgt elke apotheek een receptregelvergoeding. Dit heet het wmg-tarief. Dit is een vergoeding die de apotheek krijgt voor bijvoorbeeld praktijkkosten. Dit tarief spreken wij met elke apotheek apart af en kan dus per apotheek verschillend zijn. Hierdoor ziet u op uw overzicht een hoger bedrag dan op internet staat. Het tarief dat apotheek x declareert is wel juist. Wij hopen dat u met deze e-mail voldoende informatie hebt.'
Dan is er naar mijn inziens dus niets aan de hand....
Er is dus 30.87 gedeclareerd dat is dus het totaal bedrag voor de progynova en niet per doosje.
Denk dat je dit in je eerdere post over het hoofd hebt gezien ;)

Als ik er nu zo over nadenk terwijl ik dit schrijf wordt er nooit per doosje gedeclareerd maar voor het x aantal pillen dat op het recept staat.