Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vraag ivm testo + gewicht aankomen

Gebruikersavatar
BoyInterrupted
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 okt 2014, 16:18
Gender: Man
Locatie: Belgie

Vraag ivm testo + gewicht aankomen

Bericht door BoyInterrupted »

Ik vroeg me af of er een verband is tussen gewicht aankomen en het gebruik van testosteron. Ik heb als kind en als puber wel altijd wat overgewicht gehad. Rond m'n 17de ben ik dan beginnen afvallen en heb dan jaren op hetzelfde gewicht gestaan (Ik ben nu bijna 23,1m76 en woog 54kg) Dit zonder eigenlijk te sporten. Nu ben ik begin december met testosteron begonnen en ik begin de laatste weken te merken dat ik een buikje krijg en dat ik ook wat aangekomen ben op mijn heupen.
Ik weet dat ik zou moeten sporten, maar dat zit er voorlopig nog niet in (omwille van onzekerheid en genoeg andere redenen), maar omdat dat ook voor de start met hormonen nooit echt nodig is gebleken vroeg ik me dus af hoe dit kon.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Vraag ivm testo + gewicht aankomen

Bericht door Mr.X »

Er lijkt wel een verband te zijn tussen testo en zwaarder worden.
Op een Amerikaans ftm forum zie ik regelmatig berichten hierover terug. Verschillende mannen kwamen wat aan in de maanden nadat ze begonnen waren met testo. De vraag waar dit gewicht vandaan komt is moeilijk te beantwoorden. Er wordt gespeculeerd dat het spieren zijn voor de jongens die sporten. Mannen hebben nu eenmaal meer spieren dan vrouwen, ook als ze niet trainen. Niks mis met dat gewicht dus. Maar ook wordt er gesproken van extra vet omdat de eetlust vaak hoger is. Daarnaast wordt er vaak wat meer vocht vast gehouden in de eerste maanden na het starten van T. 'The puffy face phase'. Dit zal ook voor extra gewicht zorgen.
Persoonlijk was ik ook aangekomen. Niet veel, zo'n 2-3 kilo, maar toch. Dit heb ik er inmiddels wel afgetraind en ik ben lichter dan ik ooit geweest ben.
Het enige wat je kunt doen om dit in de hand te houden is, je zegt het zelf al, sporten en zorgen dat je niet teveel eet.