Man en begonnen met Microgynon 30 te nemen

Gebruikersavatar
Susanna
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 jan 2015, 22:43
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Capelle a/d IJssel

Re: Man en begonnen met Microgynon 30 te nemen

Bericht door Susanna »

Hmm ik stop met lezen want ik word nu nieuwsgierig naar dingen waar ik niet aan wil beginnen. Ik vraag het wel aan de endocrinoloog van het VU.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Man en begonnen met Microgynon 30 te nemen

Bericht door Anon20190516 »

Ik sta nog helemaal aan het begin van het traject bij de Vu.is nooit bij me opgekomen zelf te gaan doktoren(met uitzondering van zogenaamde borstvergrotende natuurlijke creme,waarvan elke vrouw zou moeten weten dat het helemaal niets doet)het lijkt mij niet verstandig om zelf hormoon preparaten te gaan slikken zonder begeleiding van een arts.trombose is een serieus effect waar je rekening mee moet houden.beter is via de huisarts een verwijsbrief voor de genderpolie van het Vu te vragen,samen met hen kan je dan uitzoeken hoe je er voor staat.....knuf Renate
Offline
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Man en begonnen met Microgynon 30 te nemen

Bericht door Lise »

Susanna schreef:
Lise schreef:
Susanna schreef:Waarvoor zou je zelf wat gaan aanprutsen terwijl er tegenwoordig goede zorg is voor mensen met genderdysforie?
Als je naar het VU stapt verwachten zij, althans in het beeld dat ik heb, coming-outs, real-life tests, eerlijkheid naar je hele omgeving enz. Misschien niet meteen, maar uiteindelijk wel. Als je dat op dat moment niet wil, maar gewoon voor jezelf, in je eigen bubbel, in je eigen lichaam zit je vast.
Volgens mij kan je ook gewoon alleen medicatie krijgen van het VU of er op zijn minst over praten. Zou je het erg vinden om te vertellen tegen je omgeving dat je testosteron blokkers neemt omdat die klote testosteron alles kapot maakt waar je ooit van gedroomd hebt? Dat is niets om je voor te schamen maar betekent alleen maar dat je heel bewust weet wat je wilt. Je hoeft je niet meteen als vrouw te presenteren als je dat niet wilt. Eerlijk duurt het langst. Sorry als ik heel hard of resoluut klink maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Ik kan me heel goed voorstellen dat genderdysforie aan je knaagt maar ga liever toch hulp zoeken ook al wil je niet uit de kast komen. Zelf aanrommelen is gewoon gevaarlijk ook al zullen sommigen er luchtig over doen.
Je klinkt niet heel hard hoor, maar ik zal deze discussie niet kapen met mijn eigen issues. Je hebt zeker gelijk over de zelfmedicatie. Ik wilde alleen aangeven dat ik de wens wel begrijp. Maar dat ik het begrijp betekent niet dat ik vind dat iemand het ook zou moeten doen.