Ontharen SRS

Sarah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 mei 2012, 04:33
Gender: Vrouw

Ontharen SRS

Bericht door Sarah »

Hey iedereen.

Ik zit met een dilemma. Ik ben ondertussen al een tijdje bezig met ontharen voor de srs. Na 6 behandelingen is het meeste haar wel weg. Er blijft echter toch een beetje zitten. Nu twijfel ik of ik nog eindeloos door moet gaan met ontharen of dat ik het vu moet bellen voor de operatie?
Heeft er iemand ervaring met niet (volledig) epileren van het srs gebeid en wat daar de gevolgen van zijn?
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Ontharen SRS

Bericht door Anon20190122 »

Moet dat geepileerd worden dan dat is bij mij in '96 nooit gebeurd :shock:
Sarah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 mei 2012, 04:33
Gender: Vrouw

Re: Ontharen SRS

Bericht door Sarah »

Ja moet helemaal weg zijn van het vu. Maar in 96 niet dus? Mag ik vragen of je er ooit last van had??
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Ontharen SRS

Bericht door Veronica »

VU hanteert nu andere regels dan toen, vroeger had je geen ontharen, later op eigen kosten en daarna als een noodzakelijk iets dat wel vergoedt wordt.

Het moet nu voor een groot deel weg, pas als de chirurg het goedkeurt kom je op de wachtlijst voor de srs, afspraak maken om te zien of het echt goed genoeg is kan altijd, als je nee hoort moet je weer 6 behandelingen laten doen, regelt het VU.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Ontharen SRS

Bericht door Anon20190122 »

Nooit last van gehad zou ook niet weten waarom het haar zit alleen waar het hoort!

Vandaar dat ik het ook niet helemaal begrijp waarom je wat zou moeten ontharen.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Ontharen SRS

Bericht door Fay »

In jip en janneke taal wordt van je penis en balzak etc een neovagina gecreeerd, binnenstebuiten, kort door de bocht, als je niet onthaart bestaat de kans op haartjes in je neovagina

nu is dit heeeeeel kort door de bocht omdat voor een neovagina diverse technieken bestaan waarbij het en wel ander nie etc

iemand anders kan dit vast veeeeeel beter uitleggen:)

Fay
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Ontharen SRS

Bericht door Anon20190209 »

tanisha schreef:Nooit last van gehad zou ook niet weten waarom het haar zit alleen waar het hoort!

Vandaar dat ik het ook niet helemaal begrijp waarom je wat zou moeten ontharen.
Ik snap het heel goed helaas......!
Heb in 2001 srs gehad er was toen helaas ook nog geen sprake van definitief ontharen van de genitaliën... doordat ik het daarom ook nog niet wist heb ik er verder ook nooit bij stil gestaan.
Tot na de operatie, ingegroeide haartjes in, op het operatie gebied en littekens. ... Dit heeft ontstekingen veroorzaakt met als gevolg hersteloperatie om haarzakjes weg te schrapen zodat na opnieuw hechten de wonden gelukkig normaal konden genezen. Helaas had ik ook haargroei aan het begin van de vagina opening. Dit heb ik later alsnog kunnen laten laseren met een mactiging op grond van een medische indicatie. Kan er heel kort over zijn dit was geen pretje en heeft veel tijd en pijn met zich meegebracht.....

Ik vind het wel een noodzaak dat dit tegenwoordig wel wordt gedaan. Had destijds zelf weinig haargroei op de genitalien maar met het beetje haar wat er zat ben ik wel flink in de problemen gekomen. Met weinig haargroei bedoel ik ook echt WEINIG! Bikinilijn groeien nagenoeg geen haren dus hoef af en toe maar eens wat dons te scheren dit geldt ook voor mijn onderbenen!

Dus genitalien goed definitief ontharen is zeker een vereiste is mijn boodschap voor de SRS!

Gelukkig is het destijds alsnog redelijk goed gekomen maar met een grote omweg veel pijn en een hersteloperatie die me eigenlijk bespaard had kunnen blijven achteraf gezien

Groetjes Cher
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Ontharen SRS

Bericht door Anon20190122 »

Als ik het goed begrijp heb ik weer eens mazzel gehad zonder dat ik er zelf bij stil stond! :shock:
Sarah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 mei 2012, 04:33
Gender: Vrouw

Re: Ontharen SRS

Bericht door Sarah »

Dan is het misschien verstandiger om toch nog even door te gaan. Bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Ontharen SRS

Bericht door diederique »

Ik vraag me af of er perse nog 6x extra onthaard moet worden. Hangt denk ik toch sterk van de intensiteit af.
Voor zover ik begrepen heb is noch het schrapen van de huid (Skin graft methode) als het laseren (Penile inversion methode) een garantie dat er geen haartjes meer terug komen.
Haartjes in je vagina zijn naast een risico van ontsteken (ook de haarzakjes op je schaamlippen ontsteken overigens als gevolg van de eventueel verstopte talgkliertjes) , vooral ook lastig bij het vrijen en bij het dilateren.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)