Laatste gesprek

Gebruikersavatar
kingpuki
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2013, 22:48
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn
Locatie: Dordrecht

Laatste gesprek

Bericht door kingpuki »

Hey hey!!

Ik heb over anderhalve week mijn laatste diagnostische gesprek bij het VUmc. M'n psychologe heeft al laten weten dat als het aan haar ligt ik klaar ben voor de real life fase. Ze heeft mij ook verteld dat ik na dit gesprek in de vergaderingen besproken ga worden. Nu weet ik dat ik dan naar de hormoon arts zal moeten gaan. Alleen weet ik niet zo goed wat ik nu allemaal kan gaan verwachten.

Kunnen jullie mij wat opheldering geven over wat er nu allemaal gaat gebeuren en hoe alles zo'n beetje in z'n werk gaat? :D Want kan hier niet zo veel over vinden.

Ik zal het ook zeker (nog) een keer aan haar vragen.

Groetjes!!
'I'm a dude playing a dude, disguised as another dude'
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Laatste gesprek

Bericht door Mr.X »

Spannend, dat laatste gesprek! Of nou ja, spannend...het is een beetje een anti-climax. Het gesprek zelf is op zich niks anders dan anders, maar staat wel voor het afsluiten van de diagnostische fase, wat op zich zelf erg spannend is.

Wat je nu kunt verwachten is inderdaad dat je besproken wordt in het team. Vorig jaar waren de teamvergaderingen nog elke eerste donderdag van de maand. Als dat nog zo is dan zul je besproken worden op 5 maart. Een aantal dagen daarna kun je naar het team bellen wat de uitslag is. In jouw geval zal deze waarschijnlijk gewoon positief zijn. Je kunt dan meteen een afspraak maken voor de endo. Ik moest in 2013 zo'n 3 maanden wachten voordat er een plekje bij de endo vrij was. Erg lang dus. Volgens mij is dat nu wat korter. Ik hoop het tenminste voor je. Vraag het allemaal gewoon na tijdens je laatste gesprek. Ik zou je aan kunnen raden om alles wat je te binnen schiet gewoon op te schrijven en mee te nemen naar het gesprek. Niks is vervelender dan na de tijd te denken 'oh shit, ik had dit en dat nog willen vragen'.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Laatste gesprek

Bericht door Emma »

Tegenwoordig word je gebeld, de week na de grote vergadering. Door je psych als er nog aanvullende vragen zijn, door het secretariaat bij donkergroen. Ze doen hun best om op maandag te bellen maar het kan een aaantal dagen langer duren.

Maar dat is iets wat ze dat laatste gesprek zeker vertellen. Jij zat toch ook bij Anita? Die doet dat zeker.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Laatste gesprek

Bericht door Nathan90 »

Afspraak met de endo is tegenwoordig meestal wat sneller, maar kan in uitzonderlijke gevallen nog wel een maand of twee duren. Ook krijg je dan een afspraak voor een DEXA scan (botdichtheid scan), hiervoor mag je binder aan blijven maar moet je wel in tshirt en onderbroek/sokken op een tafel liggen. ;)

Bij de endo ga je een paar dingen langs die je elke keer bij terugkomst (door het jaar heen) weer zal moeten doen. Kracht, gewicht, lengte, omtrekken, beharing, bloeddruk en dergelijk. Best kans dat de endo wil dat je je binder uit doet. Tegenwoordig is er ook een die de heupomtrek dusdanig laag meet dat je packer uit moet (als je die zou dragen). Maar ik denk dat ik dat volgende keer maar weiger, aangezien ze ook niet consequent is geweest op de meetlocaties..

Dan bespreek je welke testo optie je wel (gel/sustanon/nebido) en krijg je je recept mee. Aanmelden bij de apotheek van het VU, testo meekrijgen (en in geval van injectie direct daar laten zetten als je wil).

Oh en bloedprikken. Dat eerst. :P
Gebruikersavatar
kingpuki
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2013, 22:48
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn
Locatie: Dordrecht

Re: Laatste gesprek

Bericht door kingpuki »

Heel erg bedankt voor alle info dit heeft zeker geholpen :) wat betreft de wacht lijst voor de endo Anita vertelde mij dat die ongeveer 3 weken is op het moment :D
'I'm a dude playing a dude, disguised as another dude'
Gebruikersavatar
kingpuki
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2013, 22:48
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn
Locatie: Dordrecht

Re: Laatste gesprek

Bericht door kingpuki »

Hi!

Even een update. Ik heb de diagnose genderdisforie gekregen en het advies te beginnen met hormonen. De vergaderingen zijn deze maand nog en ik word begin maart terug gebeld door m'n psych. Als ze akkoord gaan kan ik meteen een afspraak maken bij de endo. De wachtlijst is op dit moment nog steeds 3 weken :)

Als ze nog vragen hebben vanuit de vergadering kan ik nog nog 1 laatste gesprek krijgen of ze wachten tot Anita terug is van vakantie en kan zij die vragen beantwoorden in de volgende vergadering. (dat laatste is waarschijnlijker)

Als ik bij de endo ben kan ik gelijk m'n eerste prik krijgen omdat ik met een zeer lage dosis begin :) (De uitslagen van het bloed onderzoek komen 1 week later binnen) En de kans dat er iets heel verontrustends aan de hand is is zeer klein vertelde m'n psych.

Dus al met al goed nieuws :D
'I'm a dude playing a dude, disguised as another dude'
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Laatste gesprek

Bericht door Emma »

Als Anita zeker is van haar zaak komt het goed. Ze neemt meer tijd voor de gesprekken maar als ze klaar is is het ook klaar.

Weet je, ik wist het al vanaf de eerste dag dat ik je gezien had, zoveel jaar terug. En ik weet niet hoe jij er over denkt, maar ik weet zeker dat een aantal problemen die je daar in Dordt tegenkwam eerder met GD te maken hadden dan met wat anders.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
kingpuki
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2013, 22:48
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn
Locatie: Dordrecht

Re: Laatste gesprek

Bericht door kingpuki »

Mooi om te horen dat van Anita!!

En inderdaad nu ik er zo op terug kijk hebben veel problemen daar denk ik wel met GD te maken gehad.

Ik werd ook door veel mensen daar flink gepest om die reden.

Nu word het wachten op het telefoontje :P Maar dat komt wel goed!!
'I'm a dude playing a dude, disguised as another dude'
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Laatste gesprek

Bericht door Emma »

Zijn dingen om blij van te worden, dat het goed komt :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]