logopedie

Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

logopedie

Bericht door Anon20190516 »

Vraagje:is er iemand die al voordat zij aan de hrt begon,aan logopedie is begonnen?in mijn vrije tijd draag ik meestal vrouwelijke kleding en lichte make up.voor mijn gevoel ben ik best overtuigend,wordt ook af en toe als mevrouw aangesproken,maar mijn stem verraad mij en durf amper te spreken,heb een bloedhekel aan mijn stem.om overtuigender over te komen zou ik het liefst al beginnen met logopedie.is dat al te vergoeden door de verzekeraar en zoniet,wat kost het ongeveer per consult.knuf Renate
Offline
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: logopedie

Bericht door Veronica »

Voor zo ver mij bekend valt logopedie onder vergoedingen ook zonder VU.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: logopedie

Bericht door Emma »

Ja dat kan. Maar als je nog moet switchen tussen m en v, dan vinden sommige logopedisten de behandeling een stuk minder effectief. Sommigen willen er dan zelfs niet aan beginnen.
Een consult kost ongeveer €35 maar het wordt in principe uit de basisverzekering vergoed.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: logopedie

Bericht door Jeste »

Goed bekeken om al snel te proberen te starten met logopedie.

Je kan het best even naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing. Op websites van logopedisten zag ik wel eens staan, dat het ook zonder kan, maar misschien is het toch beter om die doorverwijzing te hebben, i.v.m. de vergoeding. Dan is de noodzaak van de logopedie in ieder geval goed onderbouwd.
Vooraf zou je al kunnen informeren bij logopediepraktijken bij je in de buurt, met de vraag of je ze kunnen helpen. Prijktijken kan je vinden op de Zorgkaart Nederland.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
MarloesIsWeg
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:02
Gender: Vrouw

Re: logopedie

Bericht door MarloesIsWeg »

Ik heb alles zonder genderteam gedaan, dus ook logopedie. Ik heb gewoon een logopedist gevraagd of ze ook iets met mij zou kunnen, en de situatie uitgelegd. Toen heeft ze tegen de verzekering als reden opgegeven dat ik, door te leven in een vrouwelijke rol, probeerde zo hoog mogelijk stemgeluid te produceren, en daardoor stem/keel problemen had ontwikkeld. Dat was niet zo, maar op die manier had ik geen toestemming nodig.
Thomas
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2015, 15:55
Gender: Trans MtF

Re: logopedie

Bericht door Thomas »

Hoi Martine Le Clere.

Ik zoek zo`n logopedist.
Ik zoek een vergelijkbare gemeentemedewerker.
En ik zoek zo`n chirurg.

Kan jij mij vertellen hoe jij dat allemaal zonder het genderteam hebt gedaan?

Dag Martine.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: logopedie

Bericht door Anon20190516 »

Yes!!!ik heb vandaag een logopedist gevonden in mijn woonplaats die met transgenders werkt...heb mijn huisarts gebeld en maandag ligt er een verwijsbrief klaar!!logopedie belt mij dan weer volgende week om een afspraak te maken... :D :D :D :D :D :D :D
Offline