Nieuwe chat! Zie dit topic.

Duur volledig traject transman

Bas123
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2015, 11:07
Gender: Trans FtM

Duur volledig traject transman

Bericht door Bas123 »

Hoe lang duurt een transman traject als je hem volledig doet, dus alles met pfalloplastiek?
***Er positief van uitgaande dat er niet al te veel complicaties optreden.

Hoeveel jaren kost het maximaal?

Iemand enig idee?
Bas123
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2015, 11:07
Gender: Trans FtM

Re: Duur volledig traject transman

Bericht door Bas123 »

Gokje 5 jaar?
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Duur volledig traject transman

Bericht door Nathan90 »

Je kan een grof rekensommetje maken als je wil aan de hand van de wachttijden die het VU nu geeft. Enige is dat het VU dan wel aangeeft dat de wachttijd tussen operaties minimaal 3 maanden is, maar dat zal in werkelijkheid wel wat langer zijn.

Zeg aanmelding bij VU, dan 1 á 2 maanden later intake/screening, 3-6 maanden wachtlijst (staat nu 22 weken maar geen idee wat dat nu werkelijk is), zeg minimaal 6 maanden tot groen licht en dan 1 á 2 maanden tot hormonen. Dan een jaar tot groen licht eerste operatie(s). In ieder geval 2-4 maanden tot borst/combi operatie.

Dan is't de vraag wat je wil.. borst kan in combi met hysto. Maar ik geloof dat je ook eerst alleen borst kan doen en dan later hysto en colpectomie samen. Bij het VU moet colpectomie gedaan worden vóór de meta/phallo operatie. Dus weer wachttijd + operatie + revalidatietijd. Dan heb je het over de phalloplastiek. Wachttijd 20 weken (wachttijd gaat in vanaf moment dat je aan alle voorwaarden voldoet) en dan uitgaande van minimaal 2 operaties. Dan nog de vraag of je er een semi rigide erectiestaaf in wil laten zetten, dit kan (naar mijn weten) pas op moment dat je weer 'volledig' gevoel hebt in de phallo, omdat je anders niet kan voelen of het fout gaat na de operatie (meen ik mij te herinneren). Dit kan zo 12 maanden duren.

Dus.. al met al, ik heb niet geteld hoeveel maanden, maar zoiets. ;)

http://www.vumc.nl/afdelingen-themas/zo ... 177/150209" target="_blank
Bas123
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2015, 11:07
Gender: Trans FtM

Re: Duur volledig traject transman

Bericht door Bas123 »

Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie.