Nieuwe chat! Zie dit topic.

Duur vanaf aanmelding tot start testosteron

Bas123
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2015, 11:07
Gender: Trans FtM

Duur vanaf aanmelding tot start testosteron

Bericht door Bas123 »

Iemand enig idee wat ongeveer gemiddeld vanaf aanmelding bij genderteam de duur is wanneer je mag beginnen met hormoon Testosteron?

Alvast dank voor jullie reactie(s).
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Duur vanaf aanmelding tot start testosteron

Bericht door Veronica »

Als alles goed gaat zou dat 1 tot 1,5 jaar zijn tegenwoordig, valt dus reuze mee vergeleken met vroeger.

Ik heb het wel over VU.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Bas123
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2015, 11:07
Gender: Trans FtM

Re: Duur vanaf aanmelding tot start testosteron

Bericht door Bas123 »

Ongeveer 1 jaar - 1,5 jaar is nog op zich wel te toen.

Vanaf dan ga ik pas als man leven.
Ik verheug mij er nu al op!

Die 1,5 jaar kan er nog wel bij, heb mijn hele leven al toneel gespeeld dus nog 1,5 jaar op tournee is nog wel te overzien. ;)
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Duur vanaf aanmelding tot start testosteron

Bericht door Veronica »

Daan123 schreef:Ongeveer 1 jaar - 1,5 jaar is nog op zich wel te toen.

Vanaf dan ga ik pas als man leven.
Ik verheug mij er nu al op!

Die 1,5 jaar kan er nog wel bij, heb mijn hele leven al toneel gespeeld dus nog 1,5 jaar op tournee is nog wel te overzien. ;)
In principe is het slimmer om als man te leven voor je testosteron krijgt, VU verwacht dat ook, heel soms vinden ze het niet erg maar ze verwachten het wel.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Bas123
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2015, 11:07
Gender: Trans FtM

Re: Duur vanaf aanmelding tot start testosteron

Bericht door Bas123 »

Echt waar?

Er valt natuurlijk wel wat van te zeggen.

Maar ik zal me denk ik best raar voelen als ik als zijnde uiterlijk vrouw met mannelijke trekken
mij zou presenteren in mannenkleding. Weet niet of ik dit zou kunnen.

Wellicht zal dit net voor het begin van Testosteron makkelijker zijn,
nou ben ik van mezelf niet het type wat zich vrouwelijk kleed maar meer sekse neutraal zeg maar.

Eigenlijk had ik het voornemen om vanaf Dag 1 Testosteron geheel als man te leven.

Op zich nog niet eens zo'n gek idee om eens over na te denken.
Uiteindelijk blijf ik mezelf man alleen hoop ik dat Testosteron mij nog meer vermannelijkt.

Ben benieuwd wat ik uiteindelijk zal gaan doen.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Duur vanaf aanmelding tot start testosteron

Bericht door Nathan90 »

Het is heel 'normaal' om je al voor de hormonen in het gewenste geslacht te presenteren en te leven Daan. :)

Dit hoeft zeker niet fulltime te zijn, maar het kan ook voor jezelf helpen dit al deels te doen. Ik was zelf twee maanden voordat ik begon met diagnostiek begonnen met een krantenwijk en ben daar begonnen als Nathan. M'n baas moest weten hoe en wat ivm de officiële papieren, maar de rest van mijn collega's wist van niks (en degene die het mogelijk hadden meegekregen deden alsof hun neus bloedde ;) ) Het jaar daarvoor presenteerde ik mij naar vreemden ook al als jongen (enkel school/thuis dus niet).

Ik begrijp dat je wat ouder bent, maar veel jongens gaan pre-t al wel als jongen naar school bijvoorbeeld (mbo / hbo / uni) en 'ouderen' gaan voor hormonen al mogelijk zo naar het werk. Hetzij in kleding, hetzij met de boodschap naar collega's wat er gaande is en of ze al de nieuwe naam willen proberen.

Je kan er ook juist thuis/in vriendenkringen mee beginnen.

Al met al, het is goed om het eens te proberen. Dat geeft ook weer iets te bespreken met de psych, dingen waar je mogelijk al tegen aanloopt. En wie weet doet het wonderen voor je humeur. ;)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Duur vanaf aanmelding tot start testosteron

Bericht door Anon20180501 »

Hi Daan...

Jezelf 24/7 of deeltijds presenteren in het gewenste geslacht voor of tijdens de diagnostische fase kan zeer verhelderend werken voor jezelf en de G-teams (geleend.. ;) ) stellen het inderdaad op prijs, maar het is niet verplicht. Je zegt dat je je doorgaans al sekse-neutraal kleedt en ik zie niet in waarom je dat niet zou/kan blijven doen, de G-teams bepalen jouw stijl en smaak van kleding toch niet, zelfs niet tijdens de rle-fase.

grts Daniéla