transgender vriendelijk arts Rotterdam

Daniela
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2015, 09:54
Gender: Transgender
Locatie: Rotterdam

transgender vriendelijk arts Rotterdam

Bericht door Daniela »

Hello everybody, i would like to ask for urgent help in a big issue, im currently searching for a transgender/transexual friendly doctor in Rotterdam area, if someone can point me one i would be forever gratefull.
If it is till a 50km radius from R'dam it will also be ok.
Thanks in advance.
its All or Nothing
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: transgender vriendelijk arts Rotterdam

Bericht door Anon20180501 »

Hi Daniela...

Geen dokter maar wel een organisatie die zich inzet voor transgenders.

http://rotterdam.socard.nl/Organisation.aspx?id=36522" target="_blank

grts Daniéla
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: transgender vriendelijk arts Rotterdam

Bericht door Emma »

Wat voor soort arts zoek je? Een gewone huisarts die geen issues met transgenders heeft is in de stad ook wel te vinden. Zoek je een arts die je hormonen gaat voorschrijven dan wordt het een stuk moeilijker, dan ben je eigenlijk aangewezen op het traject dat bijna iedereen doorloopt. In dat geval raad ik je aan contact op te nemen met de Psycho Informa Groep (PIG) in Woerden of het VUmc Genderteam in Amsterdam. Mag ook allebei tegelijk.
Zelf knoeien met hormonen is niet aan te raden. Zeker als ik je persoonlijke introductie zo lees lijkt het me veel slimmer om bij je huisarts langs te gaan, de problemen uit te leggen en een doorverwijzing naar VUmc of PIG te vragen, en misschien iemand die je de wachttijd door kan helpen. Het zou zomaar kunnen dat nu ongecontroleerd met hormonen beginnen je situatie alleen maar erger maakt. Echt waar.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Daniela
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2015, 09:54
Gender: Transgender
Locatie: Rotterdam

Re: transgender vriendelijk arts Rotterdam

Bericht door Daniela »

Thanks Emma, at least now i have 2 names that i can refer to, but in fact, what i need is really a huisaarts that can refer me to them, i dont mind undergoing all the process as anyone else, but i will not wait a long time to start HRT, in fact im about to order the estrogen and the anti-androgens i need online, i just think it would be safer with the supervision of a doctor, but with or without doctor (im already 37 years old) i will start them soon, otherwise there is no point or reason to keep myself alive and suffering.
its All or Nothing
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: transgender vriendelijk arts Rotterdam

Bericht door Veronica »

De meeste huisartsen zullen geen risico willen nemen, de kans is groot dat als je zelf aan de hrt begint, een huisarts kan weigeren de boel in de gaten te houden.

In Nederland werkt het heel simpel, hrt krijg je alleen als je een traject bij VUMC, UMCG of PIG loopt.

Verder zou ik uitkijken met online hormonen bestellen, ze kunnen fake zijn of zelfs gevaarlijk, sowieso is zelf medicatie een risico.

Natuurlijk moet je niet vergeten dat de douane het kan onderscheppen, na 3x raak ben je de pineut.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: transgender vriendelijk arts Rotterdam

Bericht door Emma »

Precies. Het klinkt echt alsof je eerst andere hulp nodig hebt, geen hormonen. Wordt je alleen maar instabieler van. Geloof me.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: transgender vriendelijk arts Rotterdam

Bericht door Anon20180501 »

Hi Daniela...

Ik begrijp dat je zo snel mogelijk aan de hrt wil beginnen maar je suïcidale gedachten onderdruk je er wellicht niet mee. Ik zou je adviseren contact op te nemen met of de P.I.G. of een Genderteam, maar daar kan je niet meteen terecht. Wel kan je meestal op korte termijn een gesprek aanvragen bij Humanitas/transvisie. Je kan ook een algemeen psycholoog zoeken om je suïcidale gedachten te bespreken.

Veel wijsheid en sterkte...

grts Daniéla
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: transgender vriendelijk arts Rotterdam

Bericht door Maria_G »

Hi Daniela,

I also have difficulties writing in Dutch.

Your approach scares me a lot. First thing to say is that if you start anti androgens full scale then the effect to your unfriendly to life views will receive very big boost. You hardly be able to cope with psychological stress.
Stable motivation moment is really important here.

Whole HRT process takes LONG time especially in your age ( I started at similar age). I see no point to hurry. There are no overnight solutions anyway.
I can understand your feelings but transition takes time. Few months will make no difference.

I am self medicating by the way.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: transgender vriendelijk arts Rotterdam

Bericht door diederique »

Daniela, ik heb weinig toe te voegen. Ik denk dat iedere huisarts bereidt is je aan te horen en verder te helpen. Reken er op dat dat wachttraject bij VU of PIG toch gewoon een flink aantal maanden kost voor je aan de hrt kan.
Met zelf medicatie heb ik veel ervaring die ik niet deel, hooguit dat van die drie keer importeren en dan de pineut zijn.
Ga gewoon eerst eens met je huisarts praten!
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: transgender vriendelijk arts Rotterdam

Bericht door Anon20190516 »

Hi,Daniela.sta je al ingeschreven bij een huisarts?als je nog geen huisarts hebt,schrijf je dan in bij een huisarts en leg je probleem voor.je leeftijd zou ik me niet al te druk over maken,ik ben 45 jaar en heb net mijn screeningsgesprek bij de Vu gehad.Ga vooral NIET zelf rommelen met hormonen.je loopt allerlei risico's als op eigen houtje daarmee aan de gang gaat.stap gewoon naar de huisarts,die is wel wat gewend en zal heus niet raar opkijken van jouw verhaal.sterkte en succes ;)
Offline