Progynova vs merkloze estradiol

Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Progynova vs merkloze estradiol

Bericht door Dieuwertje »

Danielle schreef: 02 aug 2017, 12:17of je neemt volgens jaar een zorgverzekering die vrije medicijnkeuze heeft.
Dat is niet altijd zo eenvoudig. Het kan zijn dat je verzekerd bent via een of ander collectief (bijv via werkgever). Dat kan voordelen geven. En het is wel zo dat je vrij bent om de verzekeraar te kiezen die je wil. De gekozen verzekeraar is dan verplicht om je te gaan verzekeren. Dat geld echter niet voor een aanvullende verzekering. Het kan dus zijn dat je die dan kwijt raakt.
Summer
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 jul 2014, 17:21
Gender: Vrouw
Locatie: Soest

Re: Progynova vs merkloze estradiol

Bericht door Summer »

Je kunt je aanvullende verzekering gewoon houden en voor de basisverzekering gewoon een andere verzekeraar zoeken.
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Progynova vs merkloze estradiol

Bericht door Marijn »

Summer schreef: 02 aug 2017, 17:43 Je kunt je aanvullende verzekering gewoon houden en voor de basisverzekering gewoon een andere verzekeraar zoeken.
Ik denk dat er weinig verzekeraars zijn die daar aan meewerken. Aanvullende zonder basisverzekering.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Summer
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 jul 2014, 17:21
Gender: Vrouw
Locatie: Soest

Re: Progynova vs merkloze estradiol

Bericht door Summer »

..... pfff... ik snap niet waarom ik hier nog reageer.....stop met denken en start met geïnformeerd l. e. z. e. n?
ik verlaat dit online theekransje, teveel triggers voor mij.
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Progynova vs merkloze estradiol

Bericht door Mirthe_s »

Summer schreef: 03 aug 2017, 01:25 ..... pfff... ik snap niet waarom ik hier nog reageer.....stop met denken en start met geïnformeerd l. e. z. e. n?
ik verlaat dit online theekransje, teveel triggers voor mij.
Zonde. Blijf liever voor het onderwerp 'Progynova vs merkloze estradiol' ipv verzekeringen.
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Progynova vs merkloze estradiol

Bericht door Dieuwertje »

Summer schreef: 02 aug 2017, 17:43Je kunt je aanvullende verzekering gewoon houden en voor de basisverzekering gewoon een andere verzekeraar zoeken.
Dan nog kan het zijn dat je voordelen van een collectief kwijt raakt. Bovendien wordt het vergoed krijgen van bepaalde behandeling er niet eenvoudiger op.
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Progynova vs merkloze estradiol

Bericht door Marijn »

Laat ik het anders zeggen. Ik heb even gegoogelt en lang niet iedere verzekeraar werkt hier aan mee en sommigen die dat wel doen vragen een flinke toeslag op de premie. Zo was dat tenminste in 2016 nog. Vind ik ook niet zo vreemd aangezien er veel tamelijk gezonde mensen zijn die vrijwel alleen vergoedingen uit de aanvullende verzekeringen krijgen (denk aan bril en tandarts) en de premies daarvan vaak aanmerkelijk lager zijn dan die van de basisverzekering.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Plaats reactie