Testosteron

Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron

Bericht door Mr.X »

De gesprekken zijn er vanwege twee redenen: Kijken wat jouw kracht en draagkracht is en zien of er eventueel een andere aandoening speelt die de gendergevoelens kunnen verklaren. Het eerste is ook wel belangrijk. De psycholoog tast af hoe het zit met jouw familie en vrienden, en of je mensen om je heen hebt die je steun kunnen bieden in dit erg moeilijke traject. Dit traject alleen in gaan is een risico, maar uiteraard niet onmogelijk. Daarnaast kijken ze dus naar eventuele andere mentale aandoeningen die mee zouden kunnen spelen bij de gevoelens. Als de psycholoog zou merken dat therapie zou kunnen helpen in plaats van het gender traject in gaan, dan zou hij geen groen licht geven. En ja, veel van de vragen die je op papier al hebt beantwoord, komen in de gesprekken terug.

Iedereen meteen hormonen geven kan gewoon niet. Voor de meesten zou dit goed uitpakken, maar er zijn er een klein aantal waar transitie niet de oplossing zou zijn. Deze mensen zouden diep ongelukkig worden na de transitie en het genderteam kunnen aanklagen omdat ze geen grondig onderzoek hebben gedaan.
Gebruikersavatar
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: Testosteron

Bericht door Jennifer W »

Niek68 schreef:heb je dan geen gesprekken meer als je met de hormonen start? Lijkt me toch ook wel belangrijk aangezien je juist dan door allerlei veranderingen gaat. Ik heb duidelijk veel te grote verwachtingen van het VU

Hai Niek,

Het is mij opgevallen dat je inmiddels aan de kwaliteit van de behandeling bij het VU begint te twijfelen louter op basis van wat enkele mensen zeggen over het VU. Dit terwijl je nog moet beginnen aan de diagnostische fase.

Ik zou je ten zeerste aanraden gewoon zelf je mening te vormen de komende tijd.
Natuurlijk krijg je tussendoor gewoon gesprekken. En hoewel sommige blijkbaar deze gesprekken waarderen als totaal overbodig en niets toevoegend....

Kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat deze gesprekken wel degelijk iets toevoegen.....het is maar net hoe JIJ ermee omgaat.
Je haalt al snel veel meer uit die gesprekken als je deze serieus neemt....dit geld ook voor de diagnostische fase...

Neem jij jezelf en dit traject serieus......dan ga je wel degelijk een innerlijke reis tegemoet...
Ik wens je in ieder geval een mooie reis toe...