Gyneacoloog

Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Gyneacoloog

Bericht door Niek68 »

Vandaag moest ik naar de gyneacoloog, denk voor vrouwen sowieso niet het leukste wat je kan ondergaan maar voor mij (en ik denk dat andere transmannen dat wel zullen beamen) is het een enorme inbreuk op mijn lichaam. Helaas medisch noodzakelijk, moest er een spiraaltje geplaatst worden. Ik wil er niet eens aan herinnerd worden dat ik een binnenboel heb laat staan dat er wat mee moet gebeuren. Maar ik heb het doorstaan en hopelijk is dit de laatste keer voor het spiraaltje en de volgende keer is om het hele zaakje eruit te halen. Moest het even kwijt. Voel me niet fijn hierover. Maar met een beetje geluk heb ik die maandelijkse ongemakken niet meer, niet meer die herinnering dat ik in het verkeerde lichaam zit.
There's only one way of life and that's your own
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Gyneacoloog

Bericht door Nathan90 »

Denk dat het mogelijk beter voor je is om dit nu te hebben doorstaan en van het gedoe af te zijn elke maand dan dat je elke maand nog gezeik hebt tot het ooit stopt aan de testo. :)
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Gyneacoloog

Bericht door Jannet V »

Zo raar om dingen te lezen over iets wat ik zelf graag had willen meemaken, ongesteld zijn, misschien zwanger worden. En dan gewoon toe moeten geven dat ik je gespiegelde gevoel helemaal begrijp. Ik vind je heel dapper Dominique.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Gyneacoloog

Bericht door Niek68 »

Daar heb je wel gelijk in Nathan.
Ja Janet, is ook een vreemd gevoel dat jij alles wilt wat ik nu (nog) heb en ik wil alles wat een man heeft maar toch elkaar wel kunnen begrijpen omdat we toch min of meer in hetzelfde schuitje zitten. En bedankt nog.
There's only one way of life and that's your own
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Gyneacoloog

Bericht door Mr.X »

Naar de gyneacoloog gaan is voor een transman toch een nachtmerrie, ja. Ik ben er in mijn 27 jarige leven nooit geweest op 1 keer na: op gesprek om de binnenboel er uit te halen. Gelukkig hoefde de beste man niet te kijken. Nu de boel er sinds een week uit is voel ik mij stukken better. Weg met die rommel.

Tot die tijd kun je alleen doen wat het beste is. Het plaatsen van een spiraatlje klinkt ongemakkelijk, maar je hebt er veel langer baat bij dan dat het ongemakkelijk is. Die maandelijkse rommel is toch ook elke keer weer met de neus op de feiten gedrukt dat de binnenboel nog vrouwelijke delen heeft.
Sta je trouwens al onder begeleiding bij de VU?
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Gyneacoloog

Bericht door Niek68 »

Nee mr X. Vanmiddag moet ik naar mijn behandelaar (praktijk ondersteuner huisarts GGZ) en daar ga ik het hem vertellen en hoop dat hij me dan via de huisarts naar het VU verwijst. Ik ben afgelopen vrijdag pas uit de kast gekomen, eerst bij mijn begeleidster en zaterdag ook bij mijn ouders en mijn beste vriendin. Voorlopig zullen deze mensen ook de enigen zijn die het weten en jullie natuurlijk. Maar er is een enorme last van mijn schouders gevallen door het te vertellen maar ook eindelijk het aan mezelf toe te geven en niet meer weg te drukken. Een paar jaar geleden heb ik wel een tipje van de sluier opgelicht bij een goede vriendin die zelf trans was dat was makkelijker praten. Helaas is zij overleden dus praten met haar kan niet meer.
There's only one way of life and that's your own
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gyneacoloog

Bericht door Emma »

Je kunt wel vast met de genderpoli bellen en een afspraak voor de intake maken. Je verwijzing willen ze een keer hebben om administratief alles op orde te hebben, maar die heb je niet nodig om de intake te doen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Gyneacoloog

Bericht door Niek68 »

Bedankt, dan ga ik morgen bellen, geloof dat dat alleen 's morgens kan als ik het me goed herinner.
There's only one way of life and that's your own
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gyneacoloog

Bericht door Emma »

http://www.vumc.nl/afdelingen/zorgcentrum-voor-gender/" target="_blank

Bereikbaar van 9 tot 4 :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Gyneacoloog

Bericht door Niek68 »

Gebeld, maar de procedure is veranderd. Ze willen nu eerst een verwijzing van de huisarts met medisch journaal en dan word je opgeroepen. De wachttijden zijn al weer langer dan op de website staat aangegeven. Intake langer dan 4 weken en de diagnostische fase 25 weken na de intake. Misschien handig ook voor anderen die zich willen aanmelden om te weten.
There's only one way of life and that's your own