Gesprek met mijn behandelaar en wijziging procedure VU

Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Gesprek met mijn behandelaar en wijziging procedure VU

Bericht door Niek68 »

Vanmiddag ook uit de kast gekomen bij mijn behandelaar. Hij stond er niet van te kijken en had al zo'n vermoeden. Hij was erg positief gelukkig. Volgende week woensdag kan ik naar mijn huisarts en dan wordt hopelijk de verwijzing geregeld.
Ik heb het ergens anders al gemeld maar ik had het VU gebeld en de procedure is veranderd en je moet nu eerst een verwijzing hebben en dan roepen zij je op. De wachttijden zijn uitgelopen naar langer dan 4 weken voor de intake en na de intake 25 weken voor de diagnostische fase. Dus voor degenen die zich ook nog moeten aanmelden weet je waar je aan toe bent.
Ik heb een faxnummer gekregen waar de huisarts de verwijzing naar kan sturen: 020-4445254 voor degenen die ook nog moeten.
There's only one way of life and that's your own
MarloesIsWeg
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:02
Gender: Vrouw

Re: Gesprek met mijn behandelaar en wijziging procedure VU

Bericht door MarloesIsWeg »

goh, die wachttijden vallen mij erg mee. In 2012 moest ik nog 3 maanden wachten op de intake, en daarna duurde het zo'n beetje een jaar. Ik had verwacht, met die patiëntenstop van afgelopen zomer, dat het juist langer zou gaan duren. Iedere dag is er een teveel natuurlijk, maar het is iig. wel verbeterd....
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Gesprek met mijn behandelaar en wijziging procedure VU

Bericht door Niek68 »

Dat is dan iid verbeterd. Op de site staat dat voor de intake 4 weken staat en de diagnostische fase 22 weken dat is dus beide langer geworden. Ik mag dus blij zijn dat het iig geen 3 maanden en een jaar is.
There's only one way of life and that's your own
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Gesprek met mijn behandelaar en wijziging procedure VU

Bericht door Nathan90 »

Ja het was zelfs nog korter een tijdje terug, maar het loopt zo'n storm dat het weer wat is uitgelopen. Gelukkig bij lange na niet meer wat ze op het ergst zijn geweest nee.

Snap dat het VU de verwijzing wil enzo, maar wat een gedoe dat faxen. Niet echt meer van deze tijd zou je zeggen.
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Gesprek met mijn behandelaar en wijziging procedure VU

Bericht door Niek68 »

snap dat faxen ook niet, zag op hun site dat ze gewoon e-mail hadden. Lijkt mij makkelijker aangezien ook het medisch journaal meegestuurd moet worden. Alles staat tenslotte in de computer tegenwoordig. Zal wel aan mij liggen. Neem voor de zekerheid maar het telefoonnummer mee naar de huisarts kan ze zelf even bellen.
There's only one way of life and that's your own
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Gesprek met mijn behandelaar en wijziging procedure VU

Bericht door Niek68 »

Hoera, aangemeld bij het VUmc vandaag. Nu wachten op het telefoontje. Zou maximaal 3 werkdagen moeten duren.
There's only one way of life and that's your own