HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door intrans »

Nou ik zie wel voorlopig ben ik supervrouwelijk en pass ik 99,9%
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Alice »

Wat is de achterliggende gedachte om over te stappen op medroxyprogesteron (Provera)?
Dat je gestopt bent met cyproteronacetaat is normaal na een orchi maar om daarna op een andere testo blokker over te stappen terwijl je nu bijna of geheel geen testo meer aanmaakt begrijp ik niet zo goed.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door intrans »

mn endo wou t uitproberen t kan borstgroei vergroten maar ik ga in augustus maar vragen naar die andere soort
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Anon20190209 »

Alice schreef:Wat is de achterliggende gedachte om over te stappen op medroxyprogesteron (Provera)?
Dat je gestopt bent met cyproteronacetaat is normaal na een orchi maar om daarna op een andere testo blokker over te stappen terwijl je nu bijna of geheel geen testo meer aanmaakt begrijp ik niet zo goed.
Provera is geen testoblokker maar een chemiche variant van de bioidentieke progesteron, merknaam Utrogestan.... er is nog heel veel discussie of Progesteron wel een toegevoegde waarde heeft als hrt behandeling voor mtf transgenders.... progesteron wordt vaak gegeven aan biovrouwen die nog wel een baarmoeder hebben en zo te voorkomen dat de baarmoeder gaat verkleven. Tevens wordt het gegeven aan biovrouwen die zwanger proberen te worden. Heb het in het verleden ook wel gebruikt bij mij werkte het alleen maar averechts.... opgefokt en nog een aantal van dat soort bijwerkingen zoals slapeloosheid enzo.

Progesteron zorgt absoluut niet voor extra borstgroei!!
Ook in Amerika zijn hier de meningen over verdeeld...

Ik slik inmiddels al 17 jaar hormonen gewoon progynova en nog een klein beetje androcur wat ook een progestagene werking heeft. Nu 15 jaar na SRS dus weet uit ervaring waar ik over praat
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door intrans »

Wat bij jou niet werkt betekend niet of het niet bij een ander werkt, ik slik nu paar dagen provera en mijn omgeving zegt dat mn borsten al ronder zijn inplaats van puntig, het is een kwestie van alles uitproberen en kijken wat bij je werkt. Er staan zoveel horrorverhalen op het internet, zo zou teveel oestrogeen ook zorgen voor vermannelijking.
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Anon20190209 »

intrans schreef:mn endo wou t uitproberen t kan borstgroei vergroten maar ik ga in augustus maar vragen naar die andere soort
Om borstgroei te stimuleren zou ik uiteindelijk toch maar uitkijken naar een borstvergroting ;)
Heb 1 borstvergroting en 2 implantaatwissels achter de rug en ook zoveel jaar later met progynova merk ik dat mijn borsten uiteindelijk nog steeds veranderen dus groeien ongeacht de implantaten
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Anon20190209 »

intrans schreef:Wat bij jou niet werkt betekend niet of het niet bij een ander werkt, ik slik nu paar dagen provera en mijn omgeving zegt dat mn borsten al ronder zijn inplaats van puntig, het is een kwestie van alles uitproberen en kijken wat bij je werkt. Er staan zoveel horrorverhalen op het internet, zo zou teveel oestrogeen ook zorgen voor vermannelijking.
Progesteron werkt echt niet in een paar dagen zo ook niet estradiol...
Bedoel het als info en uit eigen ervaring van de afgelopen 17 jaar.....!

Doe er mee wat je wilt en ik wens je verder veel succes met je Provera!
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Maria_G »

Cher schreef: Progesteron zorgt absoluut niet voor extra borstgroei!!
This is not true.
However progesterone seems help not to all M2F TS and there are different kinds of progesterone.
I used one 10 years ago with no success and other one later made a big difference for me.

Femoston conti 1mg/5mg
1 mg estradiol
5 mg didrogesteron

Manufactured:
Abbott Biologicals B.V.
Veerweg 12, 8121 AA Olst

It helped me but each patient is not the same.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Alice »

Cher schreef:Provera is geen testoblokker maar een chemiche variant van de bioidentieke progesteron, merknaam Utrogestan.... er is nog heel veel discussie of Progesteron wel een toegevoegde waarde heeft als hrt behandeling voor mtf transgenders.... progesteron wordt vaak gegeven aan biovrouwen die nog wel een baarmoeder hebben en zo te voorkomen dat de baarmoeder gaat verkleven. Tevens wordt het gegeven aan biovrouwen die zwanger proberen te worden. Heb het in het verleden ook wel gebruikt bij mij werkte het alleen maar averechts.... opgefokt en nog een aantal van dat soort bijwerkingen zoals slapeloosheid enzo.
Medroxyprogesteron is een buitenbeentje in de progest-on en progest-in stofjes wereld.

Mpa heeft een sterkere anti antiandrogene werking, meer dan cyproteronacetaat daarvoor en ook dat mannen erdoor niet vervrouwelijken wordt het aan seks delinquenten gegeven.

Het werd vroeger gebruikt bij transgenders totdat men er achter kwam dat het middel contraproductief was om te vervrouwelijken in combinatie met estrogenen.

Medroxyprogesteron is berucht om bijwerkingen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Medroxypro ... ne_acetate

Due to its effects on androgen levels, MPA has strong functional antiandrogen properties, and it is used in androgen-sensitive conditions such as precocious puberty in prepubescent boys and hypersexuality in men.

In addition, since it affects estrogen levels similarly, unlike many other antiandrogens such as spironolactone and cyproterone acetate which have a high propensity for causing gynecomastia via indirect stimulation of estrogen, MPA is not thought to possess any estrogenic effects. Indeed, due to its inhibitory effects on estrogen levels, it has potent antiestrogenic effects,
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Claire »

Al weer een paar weken terug op de andro.
Jemig wat voel ik dat zeg.
Weer extreem moe, hoofdpijn, branderige ogen, pijn in benen etc
Zucht wat een pech
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2: